- 1 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (108 opinii)
- 2 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (180 opinii)
- 3 Regulowane ceny energii będą utrzymane (109 opinii)
- 4 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (118 opinii)
- 5 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (32 opinie)
- 6 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (245 opinii)
Hologram i guma do żucia w finale Gdynia Business Week
Zakończyła się czwarta edycja, tygodniowej letniej szkoły przedsiębiorczości - Gdynia Business Week 2012. Wyróżniono trzy firmy stworzone przez uczestników tegorocznej edycji.
Gdynia Business Week jest to intensywny sześciodniowy kurs, wzorowany na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week i prowadzony w języku angielskim. Uczestnicy programu w ramach kilkuosobowych grup - firm, poprzez różnego rodzaju symulacje, uczą się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich "produktów".
W tym roku wyróżniono trzy firmy, które pokonały swoich konkurentów podczas Gdynia Business Week. Firma I - wygrała w kategorii "Prezentacja dla udziałowców". Trenerem tej firmy był Allen Jaworski, a firma stworzyła produkt "Mikea", czyli przyrząd, który umożliwiał zmienianie i unowocześnianie już wyeksploatowanych produktów (np. iPoda na iPada itp.). Firma D - wygrała w kategorii "Targi". Trenerem tej firmy był Kent Burnham, członkowie tej grupy stworzyli "D-coach", czyli hologram, który uczy języków, rożnych przedmiotów szkolnych, a także tańca i gotowania. Firma C - zwycięzca w kategorii "Symulacja biznesowa", która pracowała pod okiem Hillary Loveland. Firma ta stworzyła "gumę do żucia", umożliwiającą posługiwanie się wybranym językiem obcym.
- Firmy te uczestniczyły w edycji podstawowej programu Gdynia Business Week - informuje Joanna Leman, kierownik referatu współpracy z zagranicą Urzędu Miasta Gdyni. - Oprócz 10 firm poziomu podstawowego w tegorocznym programie udział wzięły dwie firmy z edycji zaawansowanej, przy czym grupy te miały inny program i nie prezentowały się na tzw. targach. W tym przypadku firma K (prowadzona przez Jana Wanota) wygrała w kategorii symulacji biznesowej, a firma L, pracująca pod kierunkiem Dana Tompkinsa, stworzyła najlepszy biznes plan.
Uczestnicy uczyli się nie tylko tego, jak działać w biznesie, rozwijali także techniki komunikacyjne, negocjacyjne oraz umiejętności nawiązywania kontaktów i pracy w zespole. Oprócz zajęć praktycznych uczniowie uczestniczyli w prezentacjach tematycznych obejmujących takie zagadnienia jak globalizacja, wielokulturowość w biznesie, tworzenie biznes planu czy społeczna odpowiedzialność biznesu. Prelegentami byli przedstawiciele Microsoftu, Boeinga oraz prężnie działających firm gdyńskich i ogólnopolskich. Program organizowany był na terenie III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni.
Wydarzenia
Opinie (5)
-
2012-08-27 15:38
dobra gumka i jechane :))))))))))))))) (1)
- 2 2
-
2012-08-27 18:48
albo bez
i oczko ;D
- 0 1
-
2012-08-27 17:30
Tak pytam (1)
czy istnieją gdzieś solidne statystyki mówiące ile firm powstało np w Gdańsku w tym roku, jak długo działały zanim upadły czy są to spółki zoo czy jednoosobowe działalności, w jakiej branży powstają najczęściej, jakie dochody przynoszą bez nazw oczywiście itd.
- 3 0
-
2012-08-28 09:18
Jakie powstały to nie problem.
Rejestr wszystkich zarejestrowanych spółek wraz z datą jest jawny. Wpisz w googlach krs. Nie ma tam natomiast małych firemek kilkuosobowych.
- 0 1
-
2012-08-27 21:08
no nie wierzę prawie same "polskie" personalia...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.