• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MON. "Mieszko" trzeci z sześciu

VIK
8 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Holownik "Mieszko" trafi do 3. Flotylli Okrętów. Holownik "Mieszko" trafi do 3. Flotylli Okrętów.

W Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest trzeciego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej. Był już "Bolko", potem "Gniewko", teraz pora na "Mieszka". Przekazanie okrętów nastąpi w latach 2019-2020.



Holownik, który podczas uroczystości otrzymał imię "Mieszko" jest trzecią jednostką typu B 860 budowaną w stoczni Remontowa Shipbuilding dla Marynarki Wojennej RP na mocy kontraktu podpisanego w czerwcu 2017 roku. Zgodnie z jego postanowieniami wykonawca dostarczy sześć holowników - po trzy okręty do 3. Flotylli Okrętów i 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Pierwszy z holowników "Bolko" został zwodowany w październiku ub. roku. Ma trafić do zamawiającego w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach do 2020 roku.

Pierwszy z holowników dla Marynarki Wojennej już na wodzie



Pięć holowników jest w trakcie budowy na różnych etapach zaawansowania prac. Dwie pierwsze jednostki, które otrzymały imiona "Bolko" i "Gniewko", są już wyposażane. Teraz rozpocznie się wyposażanie trzeciej, dwie kolejne są w budowie, prace przy szóstej jednostce rozpoczną się 9 lipca tego roku. Matką Chrzestną "Mieszka" została Magdalena Śniadecka, dyrektor Szkoły Podstawowej im. wiceadmirała Józefa Unruga w Laskach Wielkich. Kolejne jednostki będą nosić imiona: "Semko", "Leszko" i "Przemko".

Holowniki typu B 860 będą przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadać będą możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Chrzest i wodowanie holownika "Bolko".

VIK

Miejsca

Opinie (103) 2 zablokowane

  • groźny okręt

    załogi wrażych flotylli popękają ze śmiechu i utracą zdolność bojową

    • 9 0

  • błyskawice będą ciągać

    zamiast limuzyny dla rządu powinni inwestować w pomoc drogową?

    • 5 0

  • (5)

    To po jaką cholerę mamy Stocznię Marynarki Wojennej, skoro te holowniki dla armii buduje się w Remontowej? Czy nazwa MarWoj to taki pic i sposób na wyciąganie kasy z budżetu?

    • 12 0

    • Oczywiście, że tak

      w dodatku z siedzibą w Radomiu

      • 6 0

    • Stocznia Mar Woj (1)

      Nie ma takiej stoczni Marynarki Wojennej

      • 2 1

      • Co za różnica SMW czy SW. Przecież wiadomo o co chodzi.

        • 3 1

    • Od 2 lat nie ma już Stoczni Marynarki Wojennej jest Stocznia Wojenna a że nie ma wojny to i nie ma co robić.

      • 7 0

    • Pomyłka nie ma Stoczni Marynarki wojennej lecz jest Stocznia Wojenna , a że wojny nie ma to "Wojenna" nic nie buduje jak będzie wojna to "Wojenna" ruszy z kopyta.

      • 0 0

  • A co one maja holować

    Chyba na złom to co plywa w MW.

    • 5 1

  • Zatopić

    I będziemy mieli nowiutką łódź podwodną

    • 2 1

  • Przyda się do oczyszczenia skansenu.

    • 6 0

  • Co to jest

    Okręt.. czy holownik..???..
    czyli mamy rok 2017.. 2018..2019...od decyzji trzy lata,,
    tak dla przypomnienie..Za powojennej komuny seryjną budowę statków typ Sołdek ..zbudowano w ciągu trzech lat .. .. z niewielką ilościa kwalifikowanych robotników.
    Dzisaj ta potęga w ciągu trzech a nawet blisko 4 lat zdołała zbudować " stępkę ' promu dla PŻB.

    • 9 1

  • Napęd

    Jeszcze tylko linka i napęd do ORP Orzeł załatwiony

    • 12 0

  • wodowanie

    Przypomne ze wodowanie odbylo sie w bylej Stoczni Polnocnej ktora posiadala kadre i wiedze na nowe budowy. Stocznia Remontowa tylko remontowala statki i jakosc prac byla tragiczna.

    • 5 9

  • Ale jaja

    Strateg Błaszczak już wie że złom który jest na wyposażeniu MW już niebawem skończy żywot i czymś go trzeba będzie odholować

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane