• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza

VIK
24 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu.

Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.



W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.

Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji

Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...

- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.

Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.

Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
VIK

Miejsca

Opinie (56)

  • (2)

    Na kiedy przewidziane jest osiągnięcie pełnej zdolności bojowej tych holowników?

    • 23 7

    • na 1956

      • 3 0

    • To

      my mamy bazy morskie , śmiechu warte !!!!!!

      • 0 0

  • (3)

    Będą je budować, jak Korwety typu 621?

    • 15 15

    • Poczytaj o Kormoranie z remontowa building

      a nie klepiesz głupoty

      • 4 1

    • bedzie odwolanie

      i zlecenie dostanie pisowska Nauta

      • 0 0

    • nie ośmieszaj się

      gieniek..,,to nie jest coś co rzuca na kolana..powazniejsze projekty robiono w Północnej..

      • 0 0

  • (4)

    Coraz bardziej jestem spokojny o bezpieczeństwo naszych granic morskich. A tylu było sceptyków jak Macierewicz obejmował resort. I co? Teraz obwód Kaliningradzki będzie mógł nam skoczyć. I najlepsza informacja: liczba mnoga użyta w artykule (ze względu na tajemnicę państwową) wskazuje, że holowniki będą pewnie ze dwa.

    • 26 14

    • I co Ty z tym holownikiem będziesz chciał zrobić?

      Błyskawicę za falochron mają przeciągnąć żeby strzelała na oślep?

      • 8 6

    • holowniki zapewnią nam panowanie na Bałtyku

      • 16 0

    • Beda strzelać z procy. Jakim to trzeba byc idiota żeby pisać takie komenty. Włodek wciśnie guzik i wyparujesz.

      • 4 4

    • Przeczytałeś artykuł?

      Czy tylko tytuł?

      • 2 4

  • (2)

    O, super!!!
    teraz trzon naszej floty maja stanowić holowniki

    • 36 6

    • A jak bylo POprzednio?

      No POchwal sie

      • 5 11

    • Może dla równowagi

      jeszcze zamówić pchacze???

      • 4 1

  • To ma sens. Skoro 80% naszej ubogiej floty to złomy które trzeba holować, to zakup holowników jest słuszną koncepcją.

    • 56 2

  • wczoraj UE przyznało rekordową dotację dla portu Gdańsk w wysokości 109 milionów euro a tu ani słowa. (1)

    • 20 1

    • Le Trojmiasto

      • 3 0

  • Dobra zmiana (1)

    Wreszcie cos sie dzieje.
    Jeszcze bedziemy mieli w Polsce ulice Macierewicza

    • 13 10

    • Najwyżej kibel

      • 5 1

  • (1)

    a co trałowiec na zdjęciu ma wspólnego z holownikiem?

    • 24 1

    • linę cumowniczą

      • 6 0

  • (1)

    Jak pt będzie z ned to sie potne.

    • 4 0

    • A skad indziej? Wartsila?

      • 0 0

  • Zrobią z nich nową Flotyllę !

    Będą miały sporo roboty przy naszych okrętach
    ... na trasach do stoczni złomowych

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane