- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Hybrydowy Fodnes już przekazany armatorowi
Remontowa Shipbuilding przekazała prom hybrydowy o napędzie elektrycznym norweskiemu armatorowi Norled. Fodnes to czwarty z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie statku odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.
Jak podał portalmorski, jednostka wyruszyła w rejs do Norwegii, ale ze względu na złe warunki atmosferyczne na Bałtyku i Morzu Północnym, uniemożliwiające bezpieczną żeglugę, kapitan promu zdecydował o zawróceniu jednostki do Gdańska. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.
Gospodarka morska w Trójmieście
Pod koniec czerwca ub.r. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca ub.r., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Trzeci z promów, Mannheller, został przekazany armatorowi w listopadzie ub.r. Wodowanie właśnie przekazanej, czwartej z serii jednostki (o numerze B619/4) odbyło się pod koniec lipca ub.r.
- Ich budowa przebiegała w wyjątkowo trudnym czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią restrykcji wprowadzonych na świecie. Jedną z nich było zamknięcie granic, a po ich otwarciu obowiązek odbywania kwarantanny przez podróżujących, co w praktyce uniemożliwiało wizyty w stoczni serwisantów i przedstawicieli armatora. Od marca do maja ubiegłego roku wszystkie inspekcje na statkach były prowadzone online, poprzez wideokonferencje i w ten sposób zatwierdzane przez armatora - poinformowano w komunikacie.
Zdalnie odbyło się też oficjalne przekazanie jednostki.
Festøya, Solavågen, Mannheller i Fodnes to nowoczesne dwustronne promy hybrydowe z napędem bateryjnym, zaprojektowane z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii, na co składają się m.in.: oświetlenie typu LED, systemy zasilania urządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości, energooszczędne systemy wentylacji i klimatyzacji, farba w podwodnej części kadłuba minimalizująca tarcie, lekka konstrukcja statku oraz specjalnie opracowany kształt kadłuba dla zmniejszenia oporu w wodzie.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.
Miejsca
Opinie (20)
-
2021-02-05 14:42
(1)
No chyba jeszcze nie wypłynął. Przed chwilą widziałem go przy nabrzeżu hali, w której pracuję.
- 7 6
-
2021-02-05 15:22
Wystarczy
Wystarczy przeczytać artykuł, by dowiedzieć się dlaczego ten prom jeszcze nie płynie do Norwegi
- 16 0
-
2021-02-05 16:16
kiedy artykul o nowych kontraktach?
to juz przestaje byc smieszne jest luty a roboty tyle co na wodzie stoi
- 20 2
-
2021-02-05 16:58
Ciekawe czemu nie zlecili Remontowej (4)
budowy promu dla PZB!!!??? Juz dawno by prom byl zbudowany a tak mamy jak mamy....
- 16 1
-
2021-02-05 17:31
Odpowiedź jest prosta
Ponieważ Remontowa nie ma warunków do budowy tej wielkości statku.
- 3 8
-
2021-02-05 20:08
Poniewaz aby co kolwiek zbudowac to trzeba chciec i miec projekt. Tymczasem nie ma ani tego ani tego.
- 10 2
-
2021-02-05 20:25
Prosta sprawa.
Tu nie chodzi aby zbudować tylko aby budować. Była stępka, ciemny lud klaszcze i się cieszy, a kasy, której ni ma, nie trzeba wydawać.
- 15 1
-
2021-02-08 18:14
Bo nie chodzi o zbudowanie promu , tylko ochlap dla mas.
- 0 0
-
2021-02-05 17:36
Czy to prawda o nowych zwolnieniach w RSB? (4)
Od lutego?
Nowych kontraktów nadal nie ma?- 15 1
-
2021-02-05 18:37
Zwalniaja (2)
Zwolnienia są na początek ludzie co nie należą do związków czyli do parti
- 7 4
-
2021-02-06 08:32
(1)
To prawda szkoda tych ludzi a zostają moczymordy.
- 4 1
-
2021-02-06 08:59
Rozumiem, że piszesz o sobie
- 2 1
-
2021-02-05 23:25
Zwalniają umysłowych. Produkcji nie ruszają
- 4 2
-
2021-02-05 20:56
Gdzie jest prom pinokia? (5)
Gdzie sukces parti?
- 13 3
-
2021-02-05 22:16
tam gdzie milion samochodów elektrycznych
i składka rydzyka na ratowanie lenina- 5 1
-
2021-02-06 08:06
(3)
Zapytaj o to katarskiego inwestora którego sprowadził Tusk
- 3 3
-
2021-02-06 08:45
Kolej rzeczy.
Katar przeobraził się w korone wirus a póżniej czarny worek.
- 0 0
-
2021-02-06 09:44
Droga partyjna istoto.... (1)
Ile się buduje prom... ile rządzi już Komunistyczna Prawacka Partia Ludowa?
W nieskończoność będzie wina Tuska?- 2 1
-
2021-02-06 11:42
NSPPK
Narodowo Socjalistyczna Polska Partia Katolicka
- 1 0
-
2021-02-05 21:28
Wygląda jak mini lotniskowiec
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.