• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy PSV ochrzczony w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding

erka
31 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Statek o numerze B852/2, ochrzczony w czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding, otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Statek o numerze B852/2, ochrzczony w czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding, otrzymał nazwę "Lewek Aquarius".

W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding ochrzczono drugi z serii, wielozadaniowy statek PSV zbudowany dla klienta z Singapuru. Pierwsza jednostka została przekazana armatorowi dwa miesiące temu. Obecnie obsługuje Zachodnie wybrzeże Afryki.


Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych.

Statek o numerze B852/2 otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Obydwa statki z serii zostały zbudowane według projektu biura MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.

Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Statki przewozić będą ładunki sypkie oraz inne materiały eksploatacyjne wykorzystywane w przemyśle wydobywczym.

Zamontowane pod pokładem zbiorniki ze stali nierdzewnej wyposażone w pompy hydrauliczne oraz system pianowy na pokładzie zapewnić mają bezpieczny transport metanolu. Zewnętrzny system gaszenia wraz z dodatkowym wyposażeniem ratunkowym ma służyć do podejmowania ofiar wypadków na morzu, czy też zbierania rozlewów olejowych.

"Lewek Aquarius" został też wyposażony w nowatorskie rozwiązanie napędu hybrydowego. Umożliwi to ekonomiczną eksploatację pozwalającą na zmniejszenie zużycia paliwa, co w rezultacie powoduje zminimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. Napęd składa się z klasycznej linii wałów z przekładnią redukcyjną i wyjściem PTH (Power Take Home) oraz systemu napędu elektrycznego Siemens - Blue Drive.

Tak zaprojektowana całość pozwala jednostce pracować w trzech trybach: diesel-elektrycznym (statek napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 2 tys. kW każdy), bezpośrednim (moc dostarczają dwa silniki główne o mocy 1,9 tys. kW przez linię klasyczną), hybrydowym (każdy pędnik jest napędzany przez dwa źródła mocy, silniki elektryczne praz główne silniki spalinowe pracują jednocześnie).
erka

Miejsca

Opinie (23) 8 zablokowanych

  • Remontowa

    Jestem ciekaw jakie są zarobki montera w Remontowej, czy coś się zmieniło gdy ja tam pracowałem 5 lat temu. Chciałbym sie dowiedziec, czy na W 7/2 nadal jest ten sam wspaniały kierownik hee i czy zmieniło się w tej stoczni na lepsze, ze nie wykorzystuja pracowników do maksimum. Zapewne tylko rodziny i kolesiostwo ma szanse tam mieć dobra prace.

    Czekam na wpisy pracowników, czy zmieniło się tam na lepsze :)

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane