- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Hybrydowy PSV ochrzczony w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding ochrzczono drugi z serii, wielozadaniowy statek PSV zbudowany dla klienta z Singapuru. Pierwsza jednostka została przekazana armatorowi dwa miesiące temu. Obecnie obsługuje Zachodnie wybrzeże Afryki.
Statek o numerze B852/2 otrzymał nazwę "Lewek Aquarius". Obydwa statki z serii zostały zbudowane według projektu biura MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego ABS.
Wielozadaniowy statek do obsługi przemysłu wydobywczego służyć będzie, m.in. do zapewnienia transportu i wsparcia logistycznego platform wydobywczych. Statki przewozić będą ładunki sypkie oraz inne materiały eksploatacyjne wykorzystywane w przemyśle wydobywczym.
Zamontowane pod pokładem zbiorniki ze stali nierdzewnej wyposażone w pompy hydrauliczne oraz system pianowy na pokładzie zapewnić mają bezpieczny transport metanolu. Zewnętrzny system gaszenia wraz z dodatkowym wyposażeniem ratunkowym ma służyć do podejmowania ofiar wypadków na morzu, czy też zbierania rozlewów olejowych.
"Lewek Aquarius" został też wyposażony w nowatorskie rozwiązanie napędu hybrydowego. Umożliwi to ekonomiczną eksploatację pozwalającą na zmniejszenie zużycia paliwa, co w rezultacie powoduje zminimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. Napęd składa się z klasycznej linii wałów z przekładnią redukcyjną i wyjściem PTH (Power Take Home) oraz systemu napędu elektrycznego Siemens - Blue Drive.
Tak zaprojektowana całość pozwala jednostce pracować w trzech trybach: diesel-elektrycznym (statek napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 2 tys. kW każdy), bezpośrednim (moc dostarczają dwa silniki główne o mocy 1,9 tys. kW przez linię klasyczną), hybrydowym (każdy pędnik jest napędzany przez dwa źródła mocy, silniki elektryczne praz główne silniki spalinowe pracują jednocześnie).
Miejsca
Opinie (23) 8 zablokowanych
-
2012-07-28 09:36
Remontowa
Jestem ciekaw jakie są zarobki montera w Remontowej, czy coś się zmieniło gdy ja tam pracowałem 5 lat temu. Chciałbym sie dowiedziec, czy na W 7/2 nadal jest ten sam wspaniały kierownik hee i czy zmieniło się w tej stoczni na lepsze, ze nie wykorzystuja pracowników do maksimum. Zapewne tylko rodziny i kolesiostwo ma szanse tam mieć dobra prace.
Czekam na wpisy pracowników, czy zmieniło się tam na lepsze :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.