• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

IV Forum Inicjowania Rozwoju. Tym razem o zrównoważonych relacjach

Wioletta Kakowska-Mehring
3 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Celem Forum Inicjowania Rozwoju jest budowanie platformy współpracy międzysektorowej - przedstawicieli biznesu, samorządu i organizacji pozarządowych. Celem Forum Inicjowania Rozwoju jest budowanie platformy współpracy międzysektorowej - przedstawicieli biznesu, samorządu i organizacji pozarządowych.

Jaki jest przykład niezrównoważonej relacji? Kiedy świnia z kurą zakładają spółkę, żeby robić jajecznicę na boczku. O tym, aby relacje między biznesem, organizacjami pozarządowymi i samorządem nie wyglądały w ten sposób dyskutowano na czwartym Forum Inicjowania Rozwoju.


Czy tego typu spotkania i warsztaty dają wymierne korzyści?


Czy biznes, samorząd i organizacje pozarządowe mogą mieć wspólne cele? Tak. Muszą jednak nauczyć się ze sobą rozmawiać i współpracować. Temu służy Forum Inicjowania Rozwoju, które odbyło się na Stadionie Energa Gdańsk. Kolejna, czwarta edycja poświęcona była zrównoważonym relacjom. Organizatorem jest Fundacja Inicjowania Rozwoju Up Foundation, a patronem generalnym Grupa Lotos. Tegoroczne spotkanie również nastawione było na networking, nawiązywanie relacji, przełamywanie barier i niwelowanie różnic pomiędzy przedstawicielami trzech sektorów - biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu.

- Forum ma unikatowy charakter, o którym stanowi przede wszystkim praktyczne ujęcie poruszanych zagadnień, uczenie współpracy międzysektorowej w działaniu - powiedziała Monika Hinc, prezes Up Foundation Forum Inicjowania Rozwoju. - Uczestnicy konferencji doświadczają inspiracji rozwojowych, mają możliwość wymiany dobrych praktyk, poznają sprawdzone strategie współpracy i aktywizacji, na przykładach zrealizowanych z sukcesem projektów. Możliwość networkingu uczestników i aktywnego poszukiwania partnerów, w sprzyjającej atmosferze to czynnik kluczowy.
Historyjkę o świni i kurze - cytowaną wyżej - opowiedział gość specjalny tegorocznego Forum, czyli Dariusz Duma - filozof i przedsiębiorca, poprowadził sesję "Zrównoważone relacje, czyli o wszystkim, co ważne dla naszej skuteczności i satysfakcji na co dzień."

- Każde spotkanie to szansa. Ważne jest jednak, aby spotykać się bez masek, które zwykle zakładamy. Jeśli spotkają się w grupie ludzie, którym tak samo zależy, wówczas łatwiej coś zbudować. Aby relacje były budujące, potrzebny jest czas, zaufanie, zobowiązanie i partnerstwo - powiedział Dariusz Duma, który poprowadził sesję "Inspiracja".
W programie była jeszcze sesja "Realizacja", podczas której dyskutowano i zawierano znajomości w sześciu przestrzeniach tematycznych oraz sesja "Kreacja", na której można było dowiedzieć się, czym jest design thinking, czyli metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Była też sesja "Edukacja", która była praktycznymi warsztatami poruszających zagadnienie zrównoważonych relacji w konkretnych obszarach. Projekt PR przygotował warsztaty "Komunikowanie (w) Sieci" - Budowanie zrównoważonych relacji za pośrednictwem social media, Deloitte na temat innowacji i ekonomii społecznej, Miasto Gdańsk i EDF o budowaniu długoterminowego planu współpracy, a Forum Mentorów o równowadze w relacjach międzysektorowych.

Tradycyjnie wręczono też granty najlepszym projektom społecznym. W tym roku wsparcie finansowe otrzymał projekt budowy boiska w miejscowości Złe Mięso realizowany przez Ochotniczą Straż Pożarną, projekt "Zielone światło dla ekorozwoju" realizowany przez gminę Wicko oraz projekt "Wybiegaj marzenia", który powstał w 2012 roku jako kompilacja dwóch pasji: zamiłowania do biegania i wysiłku fizycznego oraz chęci niesienia pomocy fundacjom, organizacjom pożytku publicznego czy wreszcie osobom prywatnym.

Program Forum skonstruowany został tak, aby umożliwiać wymianę doświadczeń i dzielenie się wiedzą bez barier sektorowych. Uczestnicy dowiedzieli się więc, jak wykorzystywać tzw. networking w praktyce, jak skutecznie nawiązywać relacje biznesowe i międzysektorowe. Ponadto zainteresowani mogli dowiedzieć się, jak tworzyć i prezentować ofertę współpracy, uwzględniającą korzyści wszystkich stron, czyli biznesu, organizacji pozarządowych i społeczności lokalnej.

Miejsca

Opinie (19) 8 zablokowanych

  • 12.07

    • 0 0

  • 12.07

    • 0 0

  • !

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane