- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (46 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (171 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Identyfikacja wizualna. Jak cię widzą, tak cię piszą
Czym jest identyfikacja wizualna? To przede wszystkim logo, typografia i kolory firmowe. Ale do czego właściwie jest potrzebna? Czy to przypadkiem nie wymysł agencji reklamowych, próbujących zarobić na nieświadomych klientach?
Przeprowadźmy mały eksperyment. Odpowiedz sobie na pytanie: z czym kojarzy ci się wizerunek nadgryzionego jabłka? Z zapachem lata i dojrzewających owoców, czy raczej z nowoczesnymi technologiami? Dlaczego na widok dwóch żółtych łuków umieszczonych na czerwonym tle automatycznie masz ochotę coś przekąsić? A czerwona puszka z napojem? Czy wiesz, jak smakuje napój, który jest w środku?
Tak właśnie działa fenomen przemyślanej i wyrazistej identyfikacji wizualnej znanych marek. Niektóre z nich na stałe wrosły w naszą rzeczywistość - wzorem są firmy, których nazwy używane są jako synonimy określonych produktów - tak jak klasyczne już określenie butów sportowych mianem "adidasów".
Co zatem zrobić, aby firma wyróżniała się na rynku? Z pewnością pomoże spójna i zgodna z profilem działalności kompleksowa identyfikacja wizualna. Logo, krój pisma, kolorystyka materiałów reklamowych, różnorodne materiały referencyjne, czyli m.in. wizytówki, papier firmowy, stopka mailowa, koperty itp. - każdy element powinien być zaprojektowany zgodnie z założeniami komunikacji marki, ale również z uwzględnieniem specyficznych potrzeb klientów, najnowszych trendów, rozwiązań technologicznych, form promocji, opierając się jednocześnie o wciąż udoskonalaną wiedzę projektantów. Wszystkie detale muszą tworzyć jedną spójną całość. Marka posiadająca koherentną i przemyślaną identyfikację wizualną zostanie lepiej zapamiętana. Zbudowana w ten sposób rozpoznawalność marki przekłada się na większe zainteresowanie ofertą, a w rezultacie na wzrost sprzedaży.
Specjalistą w kreowaniu wizerunku i tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych oraz PR jest m.in. Apella SA, agencja marketingowa z Gdyni. Korekta lub stworzenie nowej identyfikacji wizualnej to jedno z podstawowych narzędzi używanych przez tę firmę do wykreowania pożądanego wizerunku marki. Doświadczony zespół projektantów i grafików tworzy lub modyfikuje księgi znaku, precyzyjnie określając zasady stosowania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.
Warto przyjrzeć się wizerunkowi swojej firmy - być może wprowadzenie małych zmian przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe, a charakterystyczny i rozpoznawalny logotyp stanie się gwarancją sukcesu w świecie biznesu.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (13) 1 zablokowana
-
2016-02-12 07:25
Na widok dwóch żółtych łuków na czerwonym tle (1)
automatycznie mam ochotę zwymiotować!
- 9 0
-
2016-02-13 00:23
A
Ja na twoj komentarz
- 0 2
-
2016-02-12 08:19
to je firma skoków? (1)
- 8 0
-
2016-02-12 08:49
Zgadza się.
- 2 0
-
2016-02-12 08:53
(6)
Intryguje mnie to jablko nadgryzione. Co to ma wspolnego z technologia. Pytam powaznie?
- 9 0
-
2016-02-12 09:16
Zachęcam do znalezienia w Sieci pierwszego logo Apple. (4)
Prezentowało ono Isaaca Newtona pod drzewem jabłoni. Było jednak bardzo skomplikowane graficznie, dlatego zamieniono je na znany dzisiaj wizerunek nadgryzionego jabłka. Z tą różnicą, że przed obecną kolorystyką jabłko było w kolorach tęczy.
- 3 0
-
2016-02-12 10:58
ciekawe czy umyte to jabluko przez konsumpcja/???? (3)
owoce należy myc , najlepiej w wc chlorze
- 0 0
-
2016-02-12 12:05
Czyli nadgryzione jabłko to (2)
Isaac Newton?
- 1 0
-
2016-02-12 17:36
(1)
to ślady jego zębów
- 0 0
-
2016-02-12 17:57
Z pewnością ;)
A tak na serio, to miało to symbolizować, że firma Apple jest tak odkrywcza jak sir Newton, które owo legendarne jabłko spadło na perukę, dając nieborakowi do zrozumienia, że musiała je z drzewa ściągnąć tajemnicza grawitacja :)
- 1 0
-
2016-02-18 20:04
Żodyn tego ni wi, żodyn
- 0 0
-
2016-02-21 23:00
Odpowiedź jest w książce
Wyjaśnienie znajdziesz w biografi Stave Jobs'a
- 0 0
-
2016-02-24 10:10
Niestety Apella ma bardzo słabe brandingowe portfolio.
Słabe, portfolio, słabe znaki, słabe identyfikacje. Szkoda.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.