- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (43 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Innowacyjny kablowiec i arktyczny kontenerowiec
Jeden już u armatora, drugi przechodzi próby morskie. W Remontowa Shipbuilding panuje wiosenne ożywienie. Jeszcze w tym roku stocznia zamierza przekazać 10 w pełni wyposażonych i gotowych do eksploatacji statków.
Próby morskie przechodzi kablowiec Siem Aimery. Kontrakt na budowę dwóch jednostek tego typu o wartości ok. 100 mln euro stocznia podpisała w maju 2013 roku. Statki są budowane dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore, czyli Siem Offshore. Statki służyć będą do układania oraz serwisowania podmorskich instalacji elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.
Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana została przez norweskie biuro VARD Design. Jednak tak zwaną dokumentację roboczą wykonało należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting. Jednostki te w całości zostały wykonane w Gdańsku. Począwszy od wspomnianego opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych.
Statki o długości 95 metrów będą obsługiwane przez 60-osobowe załogi, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli. Statek posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególną uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. Siem Aimery posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton kabli.
- Statek posiada nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu - podano w komunikacie
Nowoczesny statek pomyślnie przechodzi próby morskie. Harmonogram prób obejmuje kilkadziesiąt pozycji. Trzeba wykonać próby prędkości, próby steru azymutalnego, pędników rufowych, sterów strumieniowych, urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych, próby urządzeń kotwicznych.
Podczas gdy na morzu trwają intensywne próby kablowca, w stoczni przekazany został duńskiemu armatorowi Royal Arctic Line A/S pierwszy z pięciu zaopatrzeniowych statków arktycznych Ivalo Arctica. Statek zamówiony został w celu usprawnienia infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Specjalnie wzmocniona konstrukcja kadłuba oraz wysoka klasa lodowa gwarantuje całoroczną, sprawną obsługę portów w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej. Statek łączy cechy zaopatrzeniowców, samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy. Jednorazowo może przewozić 36 kontenerów.
Statek zbudowany został pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, według projektu należącego do Remontowa Holding biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Ivalo Arctica wkrótce wyruszy w swój pierwszy rejs do duńskiego portu Aalborg, a następnie na Grenlandię, gdzie zastąpi miejsce jednej ze starszych, wycofywanych z eksploatacji jednostek należących do armatora.
Miejsca
Opinie (82)
-
2016-03-26 20:06
Skąd ten podpis autora "VIK"
Czyżby dawny pracownik Vik Sandvik? Ujawnij się!
- 4 2
-
2016-03-26 20:26
Remontowa Wyzyskiwacze!!!!!!!!!! (9)
Kontrakt wart prawie 100mln euro a pracownicy zarabiają jak w Chinach.Zarobki pracownika fizycznego zatrudnionego w stoczni Remontowa Shipbuilding zaczynają sie od 16zł Brutto.Za ciężką pracę!!!!
- 13 7
-
2016-03-26 22:08
(3)
Wszystko sie zgadza. Dali ci 20. Dodali 15 za siema. Wyszlo 35. Oddales 19 do dziury po ralach. Zostalo 16. Matematyka
- 4 1
-
2016-03-27 00:58
co to są te rale?.
- 4 0
-
2016-04-17 17:28
(1)
Matematyku wiesz co tojest stawka 16zł brutto czy to już za trudne dla ciebie?????
- 0 0
-
2016-04-27 19:40
Stoczniowy sługus usunął dalszą część mojego tekstu o mobbingu i wykorzystywaniu pracowników
- 0 0
-
2016-03-26 22:14
(4)
A to nie jest 50% wiecej niz stawka minimalna? Od ilu sie maja zaczynac? Od 200?
- 3 3
-
2016-03-27 08:18
(3)
Mądralo a wiesz ile stocznia płaci za jedną parę rąk?.
- 1 1
-
2016-03-27 10:04
(1)
Prosze nie rzucac nazwiskami
- 7 0
-
2016-03-29 15:43
:)
- 3 0
-
2016-03-27 10:13
Tak. 40-60 zico za godzine
- 0 1
-
2016-03-26 21:03
(1)
A na Siem piękny dźwig TTSu :)
- 2 4
-
2016-03-27 11:35
A w probach salatka z majonezem winiary
- 3 3
-
2016-03-27 17:53
(4)
O ile kojarzę to kablowiec jest jeden, nie dwa...
- 6 0
-
2016-03-27 20:24
(3)
W starym artykule o podpisaniu kontraktu na kablowiec było podane, że RSB zbuduje dwie jednostki. Obecny artykuł to (dość nieumiejętna) kompilacja tego pierwotnego z informacją prasową z RSB. Autor(ka) niezbyt się popisał(a), bo takich kwiatków jest w tekście więcej. Ale kto by się przejmował jakimkolwiek weryfikowaniem informacji. Artykuł odbębniony.
- 7 0
-
2016-03-27 21:00
W remontowej zawsze historia najnowsza byla najwazniejsza i jedyna
- 7 1
-
2016-03-29 13:25
(1)
na stronie RSB w archiwum newsów można przeczytać artykuł z 2013, gdzie mowa jest o statKACH a nie statKU.
- 2 1
-
2016-03-29 18:11
Statek jest jeden i drugiego kablowca (przynajmniej na razie) nie będzie.
Archiwum newsów jak sama nazwa wskazuje to archiwum informacji, które były aktualne w momencie, gdy były newsami. 3 lata w biznesie to wieczność i w sprawie takich kontraktów wypadało by jednak dowiedzieć się jak sprawa wygląda obecnie. Zwłaszcza, że w najnowszej i aktualnej informacji prasowej (czy newsie - jak zwał, tak zwał) nie ma ani słowa o więcej niż jednym kablowcu.
Podpowiem - gigantyczny kryzys w branży offshore (wywołany rekordowo niskimi cenami ropy) objawia się m.in. anulowaniem wielu kontraktów na nowe budowy.
Jeżeli artykuł powstał jedynie na podstawie komunikatu ze strony internetowej (po zestawieniu go z innym komunikatem sprzed 3 lat) to nadal pokazuje to jedynie płytkość "researchu" dokonanego przez autora.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.