- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych
Biuro projektowe Seatech Engineering zamknęło wstępny etap projektowania jednostki CTV do obsługi farm wiatrowych na Bałtyku. Zadanie to wykonuje dla spółki Lotos Petrobaltic.
Przypomnijmy, że 12 października ub. roku Lotos Petrobaltic podpisał kontrakt z gdańskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych, czyli CTV (ang. crew transfer vessel). Prace projektowe miały się składać z dwóch etapów: projektu kontraktowego na potrzeby wyceny budowy jednostki przez stocznie oraz projektu klasyfikacyjnego, który docelowo zostanie dostarczony do wybranej stoczni do realizacji. Pierwszą część kontraktu właśnie wykonano.
- Zamknęliśmy wstępny etap projektowania. Uzgodnienia ogólne zostały zatwierdzone przez klienta, a specyfikacja techniczna jest gotowa i sprawdzona. Sprawnie przeprowadziliśmy testy obliczeniowej mechaniki płynów (CFD) na modelowym zbiorniku w Centrum Techniki Okrętowej, przewidując wymaganą moc statku. We współpracy z Centrum Technologii Wavelength analizujemy koncepcję dwupaliwowego układu napędowego (metanol i olej napędowy). Konstrukcja tego statku będzie wyjątkowa - nie mieliśmy jeszcze jednostki CTV zasilanej metanolem. Docelowo będzie to wersja hybrydowa, wspomagana dedykowanym systemem akumulatorowym - poinformowały władze Seatech Engineering
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Projektowana jednostka transportowa to aluminiowy katamaran o długości między 25 a 30 m, który będzie miał za zadanie transfer personelu technicznego (do 24 osób), wraz z niezbędnym wyposażeniem, pomiędzy portem serwisowym a morską farmą wiatrową. Ponadto statek będzie stanowić wsparcie dla jednostek serwisowych pracujących w obszarze farm, zwiększając tym samym możliwości serwisowania turbin. Jednostka będzie przeznaczona do operowania na Bałtyku oraz innych morzach europejskich na dystansie maks. 150 mil morskich od portu serwisowego. Umożliwiać będzie prowadzenie operacji przy wysokości fali do 1,75 m. Maksymalne zanurzenie statku będzie wynosić ok. 1,6 m, a maksymalna prędkość - 24 węzły.
Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu?
Spółka Lotos Petrobaltic chce uczestniczyć w projektach dotyczących energetyki wiatrowej na morzu. Kilka lat temu władze spółki zapowiadały nawet zakup jednostki do stawiania wież wiatrowych, na razie skończy się na jednostkach do transferu pracowników i układania kabli na obszarze morskich elektrowni wiatrowych. Według umowy podpisanej w ub. roku finansowaniem trzech jednostek CTV ma się zająć Agencja Rozwoju Przemysłu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-05 15:48
(4)
czy ktoś się temu naprawdę przyjżał !?!? przecież wyrugowano z tego interesu Polaków !!! i co ??? jajco
- 15 8
-
2024-03-06 17:34
No tak, szczególnie że właścicielami biura są 3 panowie z Polski
Ale pewnie dziadkowie byli Niemcami.
- 0 0
-
2024-03-05 23:40
Ja wam premiera nie wybierałem więc nie becz
- 5 1
-
2024-03-05 16:59
(1)
Ja na Twoim miejscu bym się słownikowi orograficznemu przyjrzał.
- 5 6
-
2024-03-05 19:19
Ale on tylko ruskiego używa
- 3 4
-
2024-03-08 19:57
Eh, te państwowe marnotractwo
No niestety, jak coś robione państwowo to zawsze drogo, aby tylko jak najwięcej się nachapać. Po co od razu katamaran? Wiadomo, bo dwa kadłuby to dwa razy więcej roboty, a więc dwa razy więcej kasy do przytulenia. W sektorze prywatnym gdzie liczy się wynik finansowy i efektywność, ktoś by to dokładnie policzył i wzięli by normalny statek. A tak jak z budżetu państwa się bierze to i na rozrzutność można sobie pozwolić
- 0 0
-
2024-03-05 20:11
Hmm (1)
Ten katamaran wygląda jak kopiuj-wklej Sunreef Yachts. Zresztą teraz wszystkie są do siebie podobne. Jeśli chodzi o transport ludzi i sprzętu to wydaje mi się że wojskowy kuter patrolowy też zrobiłby to samo co ten katamaran - byłby szybszy i zwrotniejszy. I nie mam tutaj na myśli starocia z demobilu.
Pozdrawiam.- 0 17
-
2024-03-06 02:13
Jprdle
Serio???
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.