• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest pozwolenie na budowę terminala instalacyjnego. Baltic Hub będzie większy

erka
21 sierpnia 2024, godz. 08:10 
Opinie (31)
Rozpoczęcie prac budowalnych przy terminalu instalacyjnym w Gdańsku planowane jest w 2024 r. Rozpoczęcie prac budowalnych przy terminalu instalacyjnym w Gdańsku planowane jest w 2024 r.

Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminala przeładunkowego T5 wchodzącego w skład Baltic Hub. Nowy terminal ma służyć jako głębokowodna baza dla procesu instalacji morskich elektrowni wiatrowych. Powstanie na wodach zewnętrznych Portu Gdańsk na Zatoce Gdańskiej. W ramach pozwolenia wykonawca będzie mógł też dokonać rozbiórek i obudowy brzegu, dalby cumowniczej przy terminalu T1, dróg i fragmentów instalacji elektrycznej oraz teletechnicznej.



Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal

Inwestycja w nowy terminal w porcie w Gdańsku powiększy powierzchnię Polski o 21 ha. Polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża, którego długość przeładunkowa wyniesie 800 m, a głębokość akwenu przy kei - 17,5 m.



Pozwoli to na cumowanie statków instalacyjnych oraz statków zaopatrzeniowych dla terminali offshore o długości całkowitej do 170 m. Na początku bieżącego roku spółka projektowa rozpoczęła konkurencyjne postępowanie dotyczące wyboru generalnego wykonawcy.

Inwestycja polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża o powierzchni aż 21 hektarów. Inwestycja polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża o powierzchni aż 21 hektarów.

Nowy terminal ma być gotowy w 2026 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych jest planowane w 2024 r., a zakończenie inwestycji w 2026 r. Inwestycja jest realizowana w modelu "zaprojektuj i wybuduj".



Inwestycja zakłada finansowanie z dwóch źródeł. Spółka celowa, powołana do realizacji projektu, zawnioskowała o dotację bezpośrednią, a przedsięwzięcie zostało wskazane do realizacji z unijnego Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Z kolei PFR Fundusz Inwestycyjny FIZAN udzieli uzupełniającego finansowania dłużnego na pokrycie nakładów, finansowanie VAT oraz obejmie udziały w spółce celowej realizującej przedsięwzięcie.
erka

Miejsca

Opinie (31) 2 zablokowane

  • Plaża stogi zniknie za 10 lat

    • 1 4

  • Brawo

    Niemcy nam pozwolili bardzo się cieszymy

    • 1 0

  • Opinia pracownika

    Pracowałem tam jeszcze jak było to DCT i budowali T2. I są dwie rzeczy które chcę powiedzieć. Ta inwestycja jest kluczowa z punktu widzenia wzrostu gospodarczego, oraz niezależności strategicznej Polski. Pamiętam wyliczenia jak to jeden kontener generuje x miejsc pracy w Trójmieście, na Pomorzu, w Polsce a nawet w rejonie Europy Środkowej.
    Mając to na uwadze, pamiętam jak żal mi było jak słabo są zorganizowani mieszkańcy Stogów. Oczywiście są poszkodowani najbardziej. Ale serio przy inwestycji za kilka miliardów mogli dla siebie ugrać naprawdę wiele, a nie tam jakieś kino latem na plaży. Port ma kasę! Jakby go przycisnąć to by poszli wg mnie na wiele, tym bardziej, że już mają strategię CSR. No ale Stogi nie potrafiły się zorganizować, a krzykaczy port ignoruje, bo może.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej spółki edukacyjnej Learnetic SA. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej (Katedra Inżynierii Dźwięku). Jeszcze w trakcie studiów projektował instrumenty klawiszowe dla Zakładów Radiowych ELTRA z Bydgoszczy. W roku 1990 Waldemar Kucharski wraz z obecnymi członkami zarządu YDP: Piotrem Mrozem, Arturem Dyro i Jackiem Kotarskim ukończyli studia na Politechnice Gdańskiej i założyli własną...

Najczęściej czytane