- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (225 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (102 opinie)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (222 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (116 opinii)
- 5 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (72 opinie)
- 6 Intel zwolni 15 tys. pracowników (403 opinie)
Jest zgoda na przejęcie C.Hartwig Gdynia
Jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na zakup przez OT Logistics pakietu kontrolnego C.Hartwig Gdynia, jednej z największych firm spedycyjnych w Polsce. Umowę przedwstępną w tej sprawie podpisano w lipcu tego roku. Do finalizacji transakcji ma dojść w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją kupi 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. Pozostałe akcje są własnością pracowników, Skarbu Państwa oraz samej spółki. W ten sposób z małego udziałowca stanie się posiadaczem pakietu kontrolnego.
- Zgoda UOKiK znacznie przybliża nas do zakończenia procesu zakupu akcji Hartwig, spółki o ugruntowanej pozycji w sektorze spedycyjnym. Dzięki synergii z innymi naszymi spółkami z Grupy znacznie poszerzymy zakres działań. Transakcja zostanie sfinalizowana ze środków własnych w I kwartale 2014 r. - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics.
C.Hartwig Gdynia to czołowa firma spedycyjna w Polsce, działająca od 155 lat na międzynarodowym rynku, specjalizująca się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. W 2012 skonsolidowane przychody spółki przekroczyły 246 mln zł. OT Logistics zajmuje się logistyką, transportem i spedycją. Jest także liderem rynku śródlądowego transportu rzecznego w Polsce, ale działa przede wszystkim na rynku niemieckim (50 proc. udziału w rynku). OT Logistics dysponuje 800 jednostkami pływającymi o ładowności 325 tys. ton. Przewozi ok. 10 mln ton ładunków rocznie. W Grupie są różne spółki spedycyjne, terminale i port. Właścicielami spółki są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz Krokus PE (25 proc. akcji). Jest to w całości kapitał polski.
Miejsca
Opinie (17)
-
2013-11-26 11:40
Cieszy mnie, że mogę przeczytać (5)
o rozwoju prawdziwie polskiej firmy.
- 16 5
-
2013-11-26 12:07
OT Logistic (2)
Nie doczytałeś RODZYNKU ,że kapitał chwalonej przez ciebie firmy ,to 50 % pochodzenia niemieckiego.
- 2 11
-
2013-11-26 12:12
czytanie
A gdzie to w tekście napisane?
- 4 0
-
2013-11-26 12:16
OT Logistic w całości kapitał polski
chyba ma 50 proc. udziału w rynku niemieckim... Jest to w całości kapitał polski :)
- 6 1
-
2013-11-26 12:46
No jak ma 155 lat, czyli coś koło roku 1858 powstała. Czy była wtedy polska? Nie wiem.
- 0 4
-
2013-11-27 22:32
mnie nie tyle cieszy
dostarcza kolejnych pytań i wątpliwości. Na przykład jakim cudem całkiem spore udziały C.H. Hartwig znalazły się w posiadaniu Hass Holding Limited, czyli towarzysza Hassa ...
- 0 0
-
2013-11-26 12:48
(1)
kolejna gdyńska firma przejęta :(
- 21 4
-
2013-11-26 15:06
Bar padł ;)
- 1 0
-
2013-11-26 17:11
i bedzie pozamiatane po C.Hartwig Gdynia (5)
zaraz zaczna sie zwolnienia i szukanie obnizenia kosztow w "synergii". Juz to kiedys grano.
- 18 4
-
2013-11-26 18:28
do autora
OT Logistics z małego udziałowca stanie się posiadaczem pakietu kontrolnego? A od kiedy jest jakimkolwiek udzialowcem w C.H.Gdynia?
- 2 0
-
2013-11-26 20:39
Odra Trans
OT Logistics czyli dawna Odra Trans kupuje C.Hartwig. Chichot historii i przeczuwam zwolnienia jak zwykle w takich przypadkach.
- 4 1
-
2013-11-26 22:17
to jakis kolejny przekret lub pralnia kasy (1)
bo skad jakas nikomu nie znana spoleczka ma pieniadze na zakup C.Hartwig Gdynia lub BTD Gdynia ??? Chyba nie z gieldy. Hartwig sie mocno zdziwi, ale co oni maja do powiedzenia.
- 1 2
-
2013-11-27 12:49
a k. ale suchar.
- 0 0
-
2013-11-27 17:55
30%-50% pracownikom na zawolanie podziekuja za wspolprace
to tylko globalizacja i takie tam zabawy...
- 4 0
-
2013-11-27 10:55
Szkoda. Kolejna firma z Pomorza przejęta przez fundusze private equity.
Teraz rozpocznie się proces optymalizacji czyli zwolnienia i cięcie kosztów. Skończy się jak zwykle - zatrudnianiem za najniższą krajową. Polska stała się tanią siłą roboczą dla europy zachodniej. Jesteśmy mało innowacyjni ale za to bardzo tani.
- 9 0
-
2013-11-28 10:06
Ciekawe z czego zaplaca. BTDG tez maja sfinalizowac umowe w pierwszym kwartale przyszlego roku. Warto poszperac i poczytac o tej firmie jakie maja kredyty zaciagniete i dlaczego niesplacaja swoich zobowiazan.
- 0 0
-
2014-01-03 13:25
c.hartwig gdynia
cieszy taka informacja ,że firma zostanie uratowana i nie zostanie zlikidowana jak wiele dobrych polskich firm
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.