- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (46 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (171 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Jeszcze więcej zbiorników w Bazie Paliw
PERN planuje zwiększenie pojemności Bazy Paliw w Dębogórzu koło Gdyni. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na wykonanie m.in. prac projektowych w ramach budowy kolejnych 3 zbiorników o pojemności 50 tys. m sześc. każdy, przeznaczonych do magazynowania produktów naftowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
W połowie tego roku PERN informował, że w ciągu ostatnich 6 lat pojemności na paliwa w Polsce zwiększyły się o jedną trzecią, czyli o blisko 0,6 mln m sześc., a spółka wybudowała w tym czasie 20 nowych zbiorników - właśnie w lipcu do eksploatacji trafiło 7 z nich, w tym 1 w Bazie Paliw w Dębogórzu.
Ruch między portami rosyjskimi a polskimi wciąż się odbywa
Poinformowano wówczas także o budowie kolejnych 8 zbiorników o pojemności 32 tys. m sześc. każdy, w czterech lokalizacjach - Dębogórze (2 zbiorniki), Rejowiec (3 zbiorniki), Nowa Wieś Wielka (1 zbiornik) i Boronów (2 zbiorniki). Projekt realizują 3 konsorcja, których liderami są: Aldesa Construcciones Polska z siedzibą w Warszawie, Naftoremont-Naftobudowa z siedzibą w Płocku oraz PORR z siedzibą w Warszawie.
Teraz ogłoszono przetarg na 3 kolejne zbiorniki, jakie mają powstać w Dębogórzu. Na razie jest tam 11 zbiorników. Ta Baza Paliw połączona jest rurociągiem z terminalem przeładunkowym paliw płynnych w Porcie Gdynia.
- Przedmiotowe zadanie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy zbiorników o pojemności 3 x 50 tys. m sześc. do magazynowania produktów naftowych III klasy wraz z infrastrukturą towarzyszącą w bazie paliw nr 21 w Dębogórzu (...). Konieczne będzie też zaprojektowanie infrastruktury niezbędnej do wybudowania, uruchomienia i eksploatacji nowych zbiorników magazynowych, w tym np. zaprojektowanie ukształtowania terenu i komunikacji wokół nowo budowanych obiektów, zaprojektowanie dodatkowych rurociągów technologicznych zapewniających podłączenie zbiorników do istniejących układów technologicznych bazy paliw w Dębogórzu oraz zaprojektowanie kanalizacji teletechnicznej i systemu monitoringu wizyjnego - przekazała spółka w opublikowanej dokumentacji przetargowej.
Ponad 19 mln euro na budowę terminalu gazowego w Gdańsku
Termin oddania tej inwestycji do eksploatacji wyznaczono do 11 września 2023 r.
W przypadku bazy w Dębogórzu, gdzie przyjmowane jest paliwo dostarczane statkami, oprócz nowych zbiorników prowadzono także modernizację frontu kolejowego, aby poza zwiększeniem zdolności przyjmowania produktów równocześnie zapewnić tam zwiększone ich wydawanie. PERN zapowiada, iż dzięki tym inwestycjom baza zyska możliwość wyprowadzania co najmniej 6 składów kolejowych dziennie, każdy po 30 cystern, czyli ok. 2 tys. m sześc. paliw.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-12-14 14:28
Błąd w tekście - brak technicznego wykształcenia branżowego widoczny (1)
Cysterna na pojemność 65 M3 a nie jak wynika z obliczeń autora 11 M3
Innymi słowy przyjmując skład za 30 cystern razy 65 M3 daje circa 1950 M3 za skład wagonowy.
Teraz należy przemnożyć przez liczbę składów na dobę w tym przypadku 6 co daje circa 12 tys M3 maksymalnej zdolności ekspedycyjnych na dobę a nie 2 tys jak wynika z artykułu .
Tyle w temacie "kalkulatora"- 11 3
-
2022-12-15 22:59
Może artykuł był edytowany, ale ja z tekstu jasno zrozumiałem, że jeden skład ma ok 2000 m3.
A 6 składów dziennie może zostać odprawionych.- 0 0
-
2022-12-15 12:47
Mnie interesują zarobki, minimum 10 tysięcy złotych
Przy paliwach i warunkach morskich,10000 dobre jest na początek i przez krótki czas. Poniżej tego, to stracony czas.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.