- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (43 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
KE obawia się ograniczenia konkurencji po fuzji Lotos-Orlen
Komisja Europejska wszczęła szczegółowe postępowanie wyjaśniające w celu oceny planowanego nabycia Lotosu przez PKN Orlen. Komisja obawia się, że połączenie to może ograniczyć konkurencję w zakresie dostaw paliw oraz konkurencję na powiązanych rynkach w Polsce i krajach sąsiadujących.
AKTUALIZACJA, godz.8.52: Komisja Europejska wydłużyła do 22 stycznia 2020 roku termin na rozpatrzenie w drugim etapie wniosku PKN Orlen w sprawie planowanego połączenia z Grupą Lotos.
- Proponowane przejęcie Lotosu przez PKN Orlen miałoby wpływ na kilka strategicznie istotnych rynków energii. Komisja zbada, czy planowane przejęcie doprowadziłoby do ograniczenia konkurencji oraz wyższych cen lub mniejszego wyboru paliw i produktów pokrewnych dla klientów biznesowych i konsumentów końcowych w Polsce i innych państwach członkowskich - stwierdziła unijna komisarz odpowiedzialna za politykę konkurencji - Margrethe Vestager.
Fuzja ograniczy konkurencję na rynku?
Na obecnym etapie Komisja obawia się, że proponowana transakcja doprowadziłaby do ograniczenia konkurencji na kilku rynkach, na których podmiot powstały w wyniku połączenia prowadziłby działalność. W szczególności Komisja obawia się, że proponowana transakcja może prowadzić do wyższych cen i mniejszego wyboru dla klientów biznesowych i konsumentów końcowych kilku produktów, zwłaszcza na stacjach paliw i na lotniskach.
Jak twierdzą przedstawiciele KE, biorąc pod uwagę ilość paliwa znajdującego się w rękach PKN Orlen i Lotosu, zarówno na rynkach wyższego, jak i niższego szczebla paliw, Komisja obawia się też, że podmiot powstały w wyniku połączenia miałby możliwość i motywację do zaprzestania zaopatrywania swoich konkurentów działających na rynku niższego szczebla, a tym samym do wyłączenia ich z rynków.
Komisja przeprowadzi teraz szczegółowe postępowanie wyjaśniające, dotyczące skutków transakcji, aby ustalić, czy potwierdzą się wstępnie stwierdzone problemy w zakresie konkurencji. Transakcję zgłoszono Komisji w dniu 3 lipca 2019 r. Komisja ma obecnie 90 dni roboczych - do dnia 13 grudnia 2019 r. - na podjęcie decyzji. Wszczęcie szczegółowego dochodzenia nie przesądza o jego wyniku.
Orlen zapowiada dalszą współpracę z Komisją Europejską
- Mamy do czynienia ze skomplikowanym procesem, co zresztą od początku sygnalizowaliśmy. Stanowisko Komisji nie jest dla nas zaskoczeniem. Formalny wniosek, który złożyliśmy do Komisji Europejskiej na początku lipca 2019 roku był wynikiem intensywnej pracy z przedstawicielami tej instytucji. Teraz wchodzimy w kolejną, pogłębioną fazę analiz. Ważne jest, aby wypracować takie warunki, które będą akceptowalne dla wszystkich stron. Sprawne przeprowadzenie procesu przejęcia kapitałowego Grupy Lotos to dla nas priorytet. Liczymy, że dzięki merytorycznej i konstruktywnej współpracy stron sfinalizujemy nasze prace w tym roku. Idziemy zgodnie z procedurami Komisji Europejskiej, aby znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie - powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jak zaznacza prezes Obajtek, przedmiotem analiz Komisji Europejskiej w finalnej fazie będą wcześniej zidentyfikowane pokrywające się obszary działalności PKN Orlen i Grupy Lotos, w tym m.in. sprzedaż hurtowa czy detaliczna. Wynikiem tych analiz w finalnej fazie będzie wypracowanie i złożenie środków zaradczych przez PKN Orlen.
Prace nad połączeniem Lotosu i Orlenu trwają
W grudniu 2018 roku do Komisji Europejskiej trafiła pierwsza wersja wniosku o wyrażenie zgody na koncentrację w związku z planowanym przejęciem kontroli nad Grupą Lotos przez PKN Orlen. Zgodnie z założeniami harmonogramu dotyczącego fuzji, uzyskanie zgody Komisji miało nastąpić do połowy 2019 roku. Formalny wniosek o zgodę na przejęcie kapitałowe Grupy Lotos trafił do Komisji Europejskiej w lipcu 2019 roku.
Od kwietnia 2018 roku PKN Orlen prowadzi analizę kondycji Grupy Lotos. Tzw. proces due diligence związany jest z wcześniejszym podpisaniem listu intencyjnego przez Orlen i Skarb Państwa z zamiarem nabycia gdańskiego koncernu.
W listopadzie 2018 Orlen poinformował, że chce docelowo przejąć 100 proc. akcji Grupy Lotos. W pierwszej fazie ma dojść do wykupu 32,9 proc. akcji Lotosu od Skarbu Państwa. Później nastąpić ma ogłoszenie wezwania na 66 proc. kapitału, a ostatnim krokiem będzie przeprowadzenie wymiany akcji i objęcie przez Orlen 100 proc. Wcześniej informowano jedynie, że nastąpi przejęcie większościowego pakietu akcji, czyli 66 proc.
Komisja ma obowiązek przeprowadzić ocenę połączeń i przejęć przedsiębiorstw, których wysokość obrotów przekracza pewien określony próg (zob. art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw ), a także zapobiegać koncentracjom, które mogłyby znacząco utrudniać skuteczną konkurencję na terenie EOG lub jego znacznej części. Zdecydowana większość zgłaszanych połączeń przedsiębiorstw nie stwarza problemów, jeśli chodzi o ewentualne zakłócenie konkurencji i - po rutynowej kontroli - jest zatwierdzana. Od zgłoszenia transakcji Komisja ma zasadniczo 25 dni roboczych na podjęcie decyzji o jej zatwierdzeniu (etap I) lub o wszczęciu szczegółowego postępowania wyjaśniającego (etap II).
Miejsca
Opinie (174) ponad 20 zablokowanych
-
2019-08-08 15:18
Opinia wyróżniona
Odpływ podatków Lotosu z województwa pomorskiego (4)
Abstrahując od ekonomicznej słuszności połączenia obu firm, dla województwa pomorskiego oznaczać to będzie duży odpływ podatkowych pieniędzy, z których finansowane były liczne inwestycje....dla mnie Pomorzanina szkoda wielka
- 103 28
-
2019-08-08 20:40
" finansowane były liczne inwestycje" takie jak ECS z biurem bolka i spędem KODziarzy, inwestycja w TVN, inwestycja w rydwan. Niech lepiej wezmą ten lotos.
- 8 36
-
2019-08-08 16:01
... (2)
To spółka skarbu państwa. Wszystkie podatki idą do kasy głównej. Jedyne co Lotos robił i może robić nadal, to lotos wybrzeże. Chyba upada. I parę drużyn, które może wesprzeć, lub imprez. I tyle
- 5 26
-
2019-08-08 20:35
Amigo nie opowiadaj półprawd
Podatki idą do głównej kasy, ale następnie część trafia do gminy i do województwa.
- 19 2
-
2019-08-08 17:32
mylisz się amigo
- 9 6
-
2019-08-08 10:10
Opinia wyróżniona
(23)
Od przestrzegania prawa konsumentów mamy UOKiK i KE nic do tego. Ta fuzja wzmocni pozycję Orlenu na rynku europejskim i światowym , polskiej firmie będzie łatwiej się wybić. Akcjonariusze Orlenu zyskają, akcjonariusze Lotosu również. Dla przeciętnego Kowalskiego ta fuzja nie ma znaczenia.
- 83 192
-
2019-08-12 14:21
skandal
uokik to slugus pisuarow zreszta ich ludzie tam siedza...
- 0 0
-
2019-08-10 19:56
Bajtek przestań to już jest nudne!
- 1 0
-
2019-08-10 07:38
Hmmm
A ceny paliwa będą ustawiane przez jednego niemalże monopololiste gdyż po takiej fuzji reszta się nie liczy. Już mamy energe która robi co chce z nami
- 2 1
-
2019-08-09 10:47
Mam gdzies pozycje Orlenu
Martwie sie o wlasna kieszen. A CPN bis nam w Polsce nie jest potrzebny. Potrzebna jest konkurencja.
- 7 2
-
2019-08-08 17:43
Wytłumacz mi proszę jak wydrenowanie kapitału ze spółki ORLEN i połączenie jej z zadłużonym LOTOSem
wpłynie na rozwój i inwestycje w tych firmach ?
ORLEN za swój kapitał ma wykupić akcje LOTOSu od skarbu Państwa - więc w połączonym organiźmie będzie mało kasy.
Państwo nie jest właścicielem większościowym orlenu - więc ewentualne, przyszłe zyski nie pójdą do skarbu państwa.- 6 3
-
2019-08-08 17:06
Na rynku europejskim pewnie i wzmocni.
Za to w Polsce konkurencja się pogorszy co pójdzie w ceny. Czy akcjonariusze zyskają to sprawa wątpliwa. Akcjonariusze nie mają wpływu na wypłaty dywidendy.
- 9 3
-
2019-08-08 15:34
(1)
Co ty bredzisz człowieku. Prokuraturę, Trybunał Konstytucyjny też mamy tylko tyle, że uzależniona jest od PiS !!!!
- 21 10
-
2019-08-08 20:06
A wcześniej był uzależniony od PO, cały skład był ich i jakoś nie bolało teraz to brak demokracji? Nie rozśmieszaj mnie.
- 13 17
-
2019-08-08 10:24
(14)
Trudno się z tym zgodzić: albo chcemy być w Unii Europejskiej, albo się z niej wypiszmy.
Fuzja Lotosu z Orlenem nie jest traktowana przez KE w szczególny sposób, to tylko jedna z kilkudziesięciu takich spraw i jedna z kilku, które wymagają drugiego etapu.
Inna sprawa, że obawy KE rzeczywiście dotyczą głównie końcowych klientów biznesowych.- 32 10
-
2019-08-09 10:49
Jesli bedzoe jedna cena w hurcie to
Dotknie to też detal na stacjach.
- 1 0
-
2019-08-08 11:18
(8)
Proszę o szczerą opinię, składasz tym wpisem teraz pokłon UE i jesteś za tym aby fuzja była zablokowana czy o co ci własciwie chodzi?
- 11 16
-
2019-08-08 11:36
(4)
Po prostu: jeśli chcemy być w Unii, a ja chcę, to musimy się podporządkować procedurom dotyczącym fuzji, nawet jeśli ich transparentność budzi czasem wątpliwości - tak czy siak nie zostały one wymyślone, żeby utrudnić życie Polsce, uruchamiane są standardowo w takich przypadkach.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem połączenia Lotosu i Orlenu, nie sądzę też, żeby KE zablokowała fuzję, prawdopodobnie zostaną ustalone jakieś dodatkowe warunki i tyle.- 14 16
-
2019-08-08 20:05
Unia w założeniu miała ideę jedności, co to znaczy podporządkować się? S.am na taką unię gdzie tylko będzie dobrze jak będziesz trzymał prosto palec w du.ie.
- 5 2
-
2019-08-08 14:13
(2)
Procedury badania i kontroli fuzji może i były wymyślone dla ochrony konsumentów i zachowania równowagi rynkowej, ale wykorzystywane są niestety dla ochrony rynków państw dominujących. Nie musimy ślepo w coś wierzyć, "bo tak" - zawsze warto krytycznie spojrzeć.
- 10 10
-
2019-08-08 14:27
(1)
Zgadzam się.
Procedury jednak istnieją i nie ma możliwości przeprowadzenia fuzji bez respektowania ich.- 5 1
-
2019-08-09 00:47
I przecież to robią. A wy od razu ze PiS zły i wychodzi z uni
- 4 4
-
2019-08-08 11:24
(2)
KE posiada kompetencje wynikające z traktatów, do kontroli i ochrony konkurencji. Więcej edukacji mniej mediów reżimowych.
- 35 10
-
2019-08-08 12:39
(1)
Ale ja nie mówię ze nie ma. Po prostu wyrażam opinię że mi się to nie podoba. Jak chcesz coś krytykować to najpierw posłuchaj z tydzień co mówią
- 11 13
-
2019-08-09 10:38
Prawo jest jakie jest, nie ma tu rozgraniczenia na "podoba mi się" lub "nie podoba". Ogromna większość społeczeństwa wyraziła wolę w referendum, na wejście do UE, co wiąże się z przestrzeganiem pewnych reguł.
- 3 1
-
2019-08-08 11:17
kolejny zaślepiony pelikan (3)
- 12 27
-
2019-08-08 18:13
sasza, daj spokój (2)
- 4 7
-
2019-08-08 20:02
(1)
Odkryłeś się POkemonie, wiadomo komu zależy, żeby do fuzji nie doszło bo w Gdańsku stołki polecą i o to właśnie wam chodzi o nic więcej.
- 3 22
-
2019-08-09 10:50
Stolki sa obsadzone w Gdansku
Przez ludzi Obajtka i Drelicha. Tylko czekac, az obaj odejda.
- 8 3
-
2019-08-08 09:27
Opinia wyróżniona
Można być za lub przeciw fuzji, ale z punkty widzenia konkurencyjnych stacji paliw to KE ma racje (8)
Bo coby nie mówić, ale Polska to olbrzymi, a połączenie mogłoby wymusić na reszcie stacji zakup paliwa poza granicami Polski, co mogłoby doprowadzić ich do gorszej sytuacji na rynku.
Bo jeden może podnieść ceny mówić i nie dawać upustów, a jakby to dwóch zrobiło podpadałoby pod zmowę.
KE odrzuci fuzję i to nie dla nas konsumentów, ale chroniąc zagraniczne stacje na naszym rynku.- 102 44
-
2019-08-08 10:34
KE nie ma racji (7)
Bo to są państwowe firmy, więc o jakiej konkurencji może być mowa?
Równie dobrze mógłbyś mówić, że maki ze sobą konkurują, bo mają różnych właścicieli.
Na rynku paliw konkurencji nie było. nie ma i nie będzie bo jest to objęte monopolem państwowym. Nieważne czy na użytek własny, handel czy do prowadzenia działalności musisz kupować paliwa od państwa i koniec - legalnej alternatywy nie ma żadnej, tylko przemyt.- 11 13
-
2019-08-08 18:14
następny specjalista internetowy, który wie lepiej
- 1 1
-
2019-08-08 14:11
Państwowy jest tylko lotos (2)
W Orlenie Państwo jest mniejszościowym udziałowcem.
A legalne alternatywy są jak najbardziej, bo część marek sprowadza dla siebie paliwa od spółek matek w innych Państwach.- 2 3
-
2019-08-08 18:54
Kto sprowadza paliwo?
Kto sprowadza ,mam na myśli które z zagranicznych firm sprowadzają paliwo ? Pracuje w tej branży i wiem ze wszystkie zagraniczne duże firmy kupują paliwo w Polskich rafineriach jedynie Shell sprowadza wagonami benzynę V Power 99.
- 6 0
-
2019-08-08 14:33
W Orlenie Państwo jest największym akcjonariuszem z dominującą pozycją: statut zapewnia Skarbowi Państwa kontrolę nad spółką.
- 6 0
-
2019-08-08 10:44
(2)
Nieprawda, szacunki mówią o 75% udziale Lotosu i Orlenu na hurtowym rynku paliw.
W przypadku stacji benzynowych Orlen ma 34% rynku, po fuzji z Lotosem byłoby to ponad 40%.- 7 2
-
2019-08-08 11:13
przeczytałeś co napisałeś ? (1)
czyli po fuzji nadal będzie 75%
- 2 4
-
2019-08-08 11:46
No i?
75% dotyczy rynku hurtowego, 40% detalicznego - mam nadzieję, że rozumiesz różnicę.- 6 1
Wszystkie opinie
-
2019-08-08 09:00
Jedyna szansa w Komsji Europejskiej (16)
- 143 76
-
2019-08-08 09:23
Żeby Tusk mógł opylić Lotos w przyszłości Rosjanom, Niemcom albo jeszcze komu innemu (7)
jw.
- 30 47
-
2019-08-08 09:29
noo (1)
ty to ładnie masz poryty czerep.
- 36 14
-
2019-08-08 13:06
Lepiej spójrz na siebie jak ty masz poryty.
W domu pewnie wpuszczasz sąsiadów z bloku i decydują co gdzie ma stać.
- 9 13
-
2019-08-08 09:30
no - Putinowi jak chce PiS
- 20 13
-
2019-08-08 13:38
import węgla wzrósł 200% za rządów pis z rosji. (3)
podobno rosjyskie trolle wspierały pis w wyborach 2015, przyadek?
- 19 10
-
2019-08-08 20:09
(1)
Tak jasne, spisek, pewnie wybory sfałszowane co?
- 4 5
-
2019-08-09 08:03
Przecież to pisiorowa śpiewka....
zastrzeżona ....
- 3 3
-
2019-08-10 10:05
Żeby twoja biedna matka miała czym palić
- 0 0
-
2019-08-08 12:17
KE nie działa na nasza korzyść tylko francuskich i niemieckich koncernów tam jakoś fuzje nie przeszkadzają (2)
Szkoda, że PO nie potrafi tego załatwić dla nas, tylko bezie to robił PiS...
- 15 25
-
2019-08-08 17:47
(1)
a bydło widze minusuje....................folksdojcze
- 5 11
-
2019-08-08 18:16
sasza, zaorałeś się tym wpisem
- 8 6
-
2019-08-08 12:46
Mam nadzieję że unia na to nie pozwoli. (2)
Pis nam pozabiera lokalnych płatników, myśle ze specjalnie zeby osłabić pro demokratyczne pomorze;(
- 23 10
-
2019-08-08 14:42
Pro demokratyczne pomorze. Weź mnie nie rozśmieszaj.
- 12 16
-
2019-08-10 10:07
Nie kłam, płatnik zostanie
Zwolnimy Rosjan zatrudnionych za PO , o to chodzi
- 1 1
-
2019-08-08 17:46
naprawdę kundlu klaszczesz okupantom? ...............................o........................a
- 4 4
-
2019-08-12 19:28
KE koniecznie musi dojechać petroprzemysł w Polsce jak to było ze stoczniami
Donald pies na sznurku wróci i w triumfalnym pochodzie rozmontuje polską gospodarkę ;)
- 0 1
-
2019-08-08 09:05
(5)
Lotos na pozostać w Gdańsku.
- 140 28
-
2019-08-08 18:16
Ty sie pisać naucz
- 8 3
-
2019-08-08 20:10
To sobie wykup i decyduj.
- 5 1
-
2019-08-09 07:44
A kto chce przenieść Lotos?! (1)
- 4 4
-
2019-08-10 10:09
Narracja świń jak z dwiema wieżami które tylko Gayzeta Wybroczna widziała
- 0 3
-
2019-08-10 10:08
Zostanie i będzie płacił PO datki
- 0 0
-
2019-08-08 09:16
No wlasnie, taka fuzja a w Polsce lamana jest Konstytucja (3)
- 40 34
-
2019-08-08 15:40
No. (1)
I w ogóle demokracji nie ma, pałami leją jak za hyżego ruja...
- 11 7
-
2019-08-09 08:06
ty chyba mocno po dzbanie oberwałeś
- 2 5
-
2019-08-09 16:00
Obecna konstytucja to mozna sobie tylek wytrzec.
Nie pasjuje do realiow. A ze PO tak chcialo to nas nie interesuje...
- 2 0
-
2019-08-08 09:27
Opinia wyróżniona
Można być za lub przeciw fuzji, ale z punkty widzenia konkurencyjnych stacji paliw to KE ma racje (8)
Bo coby nie mówić, ale Polska to olbrzymi, a połączenie mogłoby wymusić na reszcie stacji zakup paliwa poza granicami Polski, co mogłoby doprowadzić ich do gorszej sytuacji na rynku.
Bo jeden może podnieść ceny mówić i nie dawać upustów, a jakby to dwóch zrobiło podpadałoby pod zmowę.
KE odrzuci fuzję i to nie dla nas konsumentów, ale chroniąc zagraniczne stacje na naszym rynku.- 102 44
-
2019-08-08 10:34
KE nie ma racji (7)
Bo to są państwowe firmy, więc o jakiej konkurencji może być mowa?
Równie dobrze mógłbyś mówić, że maki ze sobą konkurują, bo mają różnych właścicieli.
Na rynku paliw konkurencji nie było. nie ma i nie będzie bo jest to objęte monopolem państwowym. Nieważne czy na użytek własny, handel czy do prowadzenia działalności musisz kupować paliwa od państwa i koniec - legalnej alternatywy nie ma żadnej, tylko przemyt.- 11 13
-
2019-08-08 10:44
(2)
Nieprawda, szacunki mówią o 75% udziale Lotosu i Orlenu na hurtowym rynku paliw.
W przypadku stacji benzynowych Orlen ma 34% rynku, po fuzji z Lotosem byłoby to ponad 40%.- 7 2
-
2019-08-08 11:13
przeczytałeś co napisałeś ? (1)
czyli po fuzji nadal będzie 75%
- 2 4
-
2019-08-08 11:46
No i?
75% dotyczy rynku hurtowego, 40% detalicznego - mam nadzieję, że rozumiesz różnicę.- 6 1
-
2019-08-08 14:11
Państwowy jest tylko lotos (2)
W Orlenie Państwo jest mniejszościowym udziałowcem.
A legalne alternatywy są jak najbardziej, bo część marek sprowadza dla siebie paliwa od spółek matek w innych Państwach.- 2 3
-
2019-08-08 14:33
W Orlenie Państwo jest największym akcjonariuszem z dominującą pozycją: statut zapewnia Skarbowi Państwa kontrolę nad spółką.
- 6 0
-
2019-08-08 18:54
Kto sprowadza paliwo?
Kto sprowadza ,mam na myśli które z zagranicznych firm sprowadzają paliwo ? Pracuje w tej branży i wiem ze wszystkie zagraniczne duże firmy kupują paliwo w Polskich rafineriach jedynie Shell sprowadza wagonami benzynę V Power 99.
- 6 0
-
2019-08-08 18:14
następny specjalista internetowy, który wie lepiej
- 1 1
-
2019-08-08 09:29
Lotos w łapy wójta z Pcimia? (1)
to jakaś aberracja,
PiS próbuje przejąć Gdańsk - ale nic z tego panie Matołusz
Lotos to nie działka biskupa kupiona przez słupa- 131 49
-
2019-08-10 12:40
Albo dwa marne podmioty albo jeden silny gracz
W łeb się strzel albo się łączą i powstaje konkurencyjna firma dla europejskich graczy albo dalej będą się żreć na Polskiej wsi unia nie dba o Polskie interesy tylko o Niemieckie
- 2 1
-
2019-08-08 09:31
Kruk musi odejść (7)
- 37 9
-
2019-08-08 12:51
(2)
Weź się stuknij w głowę facet. Jedna z nielicznych osób która ma jeszcze rozsądek. Na rękach powinni go nosić.
- 5 17
-
2019-08-08 12:56
rozsądek to on zostawił przed drzwiami biurowca
, zapomniał już jak był mechanikiem i kierownikował na hydro...
Oni wszyscy tracą pamięć, jak idą wyżej.- 17 2
-
2019-08-08 13:41
Za co na rękach go nosić? Za cięcia na brygadach?
- 16 1
-
2019-08-08 23:08
Sam powinieneś odejść bo się nie nadajesz jak nie rozumiesz
- 1 2
-
2019-08-09 20:50
Kretyn
d**ilu, Krukowi buty możesz wiązać. I to dopiero jak tobie pozwoli.
- 0 2
-
2019-08-09 21:44
Kiedyś ML (1)
A teraz Darek coś wymaga na tej produkcji. Coś pozytywnego się dzieje.
Wymaga to się leszczem i nierobom nie podoba.- 0 1
-
2019-08-10 06:25
Rację masz połowicznie. Wymaga, okay, powinien wymagać. Z tym, że dla młodych pracowników muszą iść za tym pieniądze, bo nikt nie będzie zdawał egzaminów za uścisk dłoni. Młodzi pracownicy już się zwalniają i to są fakty. Zbyt dużo nauki, zbyt mało czasu na naukę i do tego często za "dziękuję". Mnie się zawsze wydawało, że praca polega na tym, że pracownik coś najpierw daje, a później dostaje.
- 1 0
-
2019-08-08 09:34
Bardzo dobra decyzja (8)
jesli mamy sie liczyc na swiecie i europie to fuzja jest wskazana. W koncu wladze przejma normalne rece a nie te gdanskie lewackie, zobaczycie ze dobrze na tym wyjdziemy a i paliwo bedzie lepsze! Brawo!
- 57 126
-
2019-08-08 09:35
co tam Kacper pitolisz?
- 25 12
-
2019-08-08 11:27
Wyłącz TVPis
- 18 10
-
2019-08-08 15:35
(1)
Pisowski kretyn. Lepiej leć na wycieczkę z Kuchcinskim
- 8 8
-
2019-08-09 00:50
Wolałem wycieczki z rudym chociaż na każdy weekend do Gdańska zabierał
- 4 4
-
2019-08-08 16:02
Lotos jest spółką skarbu państwa (3)
więc jest poza pracownikami akcje posiada tylko państwo polskie,
w przypadku Orlenu nie jest to takie proste - akcje są sprzedane na wolny rynek więc własnościowo ciężko powiedzieć czy to jeszcze polska firma (akcje mogą skupować nawet Rosjanie)- 2 2
-
2019-08-08 16:23
(2)
Nie masz racji, Skarb Państwa ma 53,19% akcji Lotosu, co i tak daje mu oczywiście kontrolę nad spółką.
Większe pakiety, ale zazwyczaj poniżej 5% posiadają jeszcze różne fundusze, np. OFE Nationale-Nederlanden ma 5%, ofe pzu złota Jesień 3,42%, OFE Aviva Santander 2,92% itd.
W przypadku Orlenu Państwo ma wprawdzie udziały na poziomie 27,52%, ale jest największym akcjonariuszem i kontrolę nad firmą zapewnia mu statut marginalizujący rolę pozostałych akcjonariuszy na Walnym Zgromadzeniu.- 7 1
-
2019-08-08 22:18
(1)
statut nie daje 100 % pewnosci przy kontroli. Jesli ma zyskac Skarb Panstwa to Lotos powinien przejac Orlen
- 5 4
-
2019-08-09 10:42
Po przejeciu Lotosu przez Orlen...
...Udzial skarbu panstwa nie da bezpiecznego poziomu a Orlen odda do budzetu oszczednosci.
Jesli Lotos bedzie laczyl sie na zasadzie wymiany akcji to jest to bezpieczniejsze rozwiazanie i kasa zostanie w Orlenie.- 1 0
-
2019-08-08 09:40
Jeszcze fragment z komunikatu prasowego Komisji Europejskiej (2)
"Oprócz przejęcia Lotosu przez Orlen w ramach etapu II prowadzone są obecnie trzy dochodzenia w sprawie połączeń przedsiębiorstw: proponowanego przejęcia Bonnier Broadcasting przez Telia Company, proponowanego przejęcia Aleris przez Novelis oraz proponowanego przejęcia Innogy przez E.ON."
Nie jest to więc jakaś wyjątkowa sytuacja.- 56 11
-
2019-08-09 10:44
W Eu nie (1)
Na polskim rynku paliw już jest wyjatkowa. Czwarte podejście Orlenu do przejęcia Lotosu i znowu dyletanci schrzanili proces.
- 0 2
-
2019-08-09 13:15
Chłopie, o czym ty opowiadasz???
- 1 0
-
2019-08-08 10:03
Komisja to niech sprawdzi (2)
Czemu w ubiegłym roku zateudniono 1 000 nowych osòb , wybitnych specjalistòw, czesto z Torunia, z pensjami w okokucy 16 tys.
- 80 22
-
2019-08-08 15:40
rydzykowi absolwenci gwarantują profesjonalizm
mogą skutecznie np. zawierzyć przenajświętszej panience pomyślność transakcji i inwestycji wszelakich
- 15 4
-
2019-08-09 10:46
Z Energi przychodzą
To ludzie Obajtka, Wittstocka i Kasprzyka.
- 4 0
-
2019-08-08 10:06
zaraz rząd zacznie nową nagonkę na Unię (3)
- 18 17
-
2019-08-08 20:16
(2)
Jak na razie to od 4 lat unia robi nagonkę na rząd, ale to Ci pasuje tak? Czyli jak poprzedni rząd trzeba trzymać rękę po łokieć w du.ie by było dobrze tak? Niedoczekanie. To tak jak sąsiedzi ładują ci sie do chałupy, Ty przeciw temu protestujesz to robisz nagonkę na sąsiadów? Logika leminga.
- 4 3
-
2019-08-08 20:44
(1)
dziwi Cię nagonka UE na Pis? skoro wszystko robią bez poszanowania prawa to się nie dziwię, że się za nich wzięli
- 2 6
-
2019-08-08 21:04
Ale się wzięli, biorą się i nie mogą się dobrać.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.