- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (33 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (167 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (93 opinie)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (156 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
KUKE: 100 proc. ubezpieczenia w eksporcie inwestycyjnym
20 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat)
W związku z trudną sytuacją w handlu międzynarodowym i rosnącym w wielu krajach ryzykiem recesji w konsekwencji globalnej pandemii koronawirusa KUKE zdecydowała się rozszerzyć do 100 proc. zakres ochrony ubezpieczeniowej dla projektów eksportowych o charakterze inwestycyjnym.
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych to instytucja utworzona przez Skarb Państwa w celu wspierania działań eksportowych polskich przedsiębiorstw. Zdecydowano, że co najmniej do końca bieżącego roku KUKE zdejmie z barków polskich eksporterów i banków finansujących albo refinansujących ich transakcje całe ryzyko handlowe i polityczne, oferując zakres pokrycia ubezpieczeniowego do 100 proc. dla obu tych ryzyk. Dotyczy to wszystkich nowych transakcji z okresem spłaty kredytu dwóch i więcej lat.
- Głównym celem rozszerzenia ochrony jest wsparcie banków w dalszym finansowaniu projektów eksportowych polskich przedsiębiorstw. KUKE przejmie całość ryzyka transakcyjnego, dzięki czemu banki nie będą musiały tworzyć rezerw na pokrycie ewentualnych strat wynikających z braku płatności przez zagranicznego odbiorcę. Dotychczasową praktyką było zabezpieczenie przez KUKE do 90-95 proc. wartości projektu eksportowego. Kontrakty te często mają wartość wielu milionów euro, co wymusza tworzenie znacznych rezerw, a w przypadku konieczności zapłacenia udziału własnego w szkodzie powoduje powstanie odczuwalnych strat dla eksportera bądź banku - podano w komunikacie.
Projekty eksportowe o charakterze inwestycyjnym w portfelu KUKE to głównie usługi budowlane wykonywane "pod klucz", dostawy maszyn lub linii technologicznych, środków transportu oraz szeroko rozumiany przemysł stoczniowy. Pozyskanie zamówień w tych branżach jest ściśle powiązane z uzyskaniem bankowego finansowania, które w okresie narastającej niepewności w globalnej gospodarce będzie ulegało znacznemu ograniczeniu.
VIK
Opinie (1)
-
2020-03-20 15:32
Super pomysł. Z tych rur superszybkie hyperloopy podziemne i problem transportu mamy z głowy.
Gratulacje. I powodzenia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.