- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (125 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (63 opinie)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Kary dla influencerów za brak współpracy
We wrześniu ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział, że sprawdzi działania influencerów. Chodziło o to, czy treści sponsorowane na blogach czy mediach społecznościowych gwiazd Internetu są właściwie oznaczane. Dziś posypały się pierwsze kary, ale za brak... współpracy z Urzędem.
Reklama czy opinia? UOKiK prześwietli influencerów
- Prowadzimy jednocześnie kilka działań związanych z rynkiem infuencer marketingu. W ramach postępowań wyjaśniających zbadaliśmy profile najpopularniejszych influencerów oraz ich kontrakty, sprawdzając warunki współpracy i ustalenia z reklamodawcami - markami i agencjami marketingowymi. Sprawdziliśmy m.in. z czego konkretnie wynikają zaniedbania w oznaczaniu postów sponsorowanych - kiedy winę ponosi twórca, a kiedy ukrycia charakteru reklamy wymaga sam zleceniodawca. Niezbędne było więc pozyskanie odpowiedzi twórców na konkretne pytania lub przesłanie nam odpowiednich dokumentów - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Influencerzy i ich trampolina do sławy. Nie każdy leży, pachnie i zarabia
Celem tych działań ma być zmiana rynku reklamowego w mediach społecznościowych i wyeliminowanie negatywnych praktyk szkodzących konsumentom.
- Liczyliśmy na dobrą wolę twórców internetowych, jednak część z nich nie odpowiadała na zadane pytania, unikała przedstawienia konkretnych dokumentów czy informacji lub nie odbierała korespondencji. Brak współpracy w toku postępowania to poważne naruszenie, może bowiem utrudniać udowodnienie stosowania niedozwolonej praktyki, a także wydłuża znacząco możliwość ustalenia stanu faktycznego - dodaje prezes UOKiK.
Nieudzielenie odpowiedzi niesie za sobą konsekwencje prawne i finansowe, gdyż jest to naruszenie przepisów i może skończyć się nałożeniem kary finansowej nawet do 50 mln euro. Tym razem skończyło się na 139 tys. zł kary łącznie dla sześciu influencerów.
Kary pieniężne otrzymali:
- Kruszwil Marek Kruszel - 50 tys. zł
- MD Marcin Dubiel - 25 tys. zł
- Maffashion Julia Kuczyńska - 30 tys. zł
- Paweł Malinowski - 20 tys. zł
- Marcin Malczyński - 10 tys. zł
- Marley Marlena Sojka - 4 tys. zł
Decyzje nie są prawomocne. Influencerom przysługuje odwołanie do sądu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-30 14:13
To nie żadni "twórcy", a odtwórcy (2)
Bazują na pomysłach sprawdzonych wcześniej w USA - co samo w sobie nie jest zbrodnią, ale oczywiście naśladują najgłupsze, najmniej wartościowe treści. Internet jest pojemny i można w nim znaleźć dużo interesujących inspiracji, niestety ludzie idą na łatwiznę i kopiują to co proste, mało wymagające, a przede wszystkim zyskowne.
- 33 0
-
2022-06-30 23:34
Jaki tam pojemny, przecież Chuck Norris spakował wszystkie internety na jednej dyskietce... Tyle właśnie treści ma to całe influencerstwo.
- 4 0
-
2022-06-30 15:17
a tu dostaja nagrody - np najlepszego tik tokera
i to ma byc podobno chluba dla trojmiasta.
- 7 0
-
2022-06-29 22:32
Co to za bzdety. (6)
Kiedy się wezmą za resztę reklam? Na przykład tych wszystkich reklam z cudownymi tabletkami na wszystko. Jesteś senny weź tabletkę, chcesz jeść więcej tłustego weź tabletkę, więcej witamin? Tabletka i do tego ciągle wymyślanie jakiś pseudo chorob typu rls. Niech się wezmą za takie reklamy skoro tak się troszczą o obywateli. Wola się uganiać za oszołomami w kolorowych włosach a korporacje mogą robić co chcą bo tam wchodzi w grę większą kasa.
- 73 8
-
2022-07-01 07:54
A z jakiego powodu maja się wziąć za resztę reklam?
Czy Ty rozumiesz cokolwiek z tego artykułu?
- 1 0
-
2022-06-30 17:05
Oglądając reklamę produktu korporacji wiesz, że to reklama, influencerzy reklamują coś nie mówiąć, żę to opłacona reklama.
- 5 0
-
2022-06-30 16:00
Reklamy w TV
są jasno oznaczone, więc każdy wie że to reklama. Jak ktoś mało rozgarnięty to w nie wierzy, ale to już drugorzędna sprawa. W przypadku influencerów bywa tak, że reklamę robią w formie udawanej recenzji, i to wprowadza ludzi w błąd.
- 8 0
-
2022-06-30 09:57
chocby oszustwa trojmiasta pl
ponoc mamy wlaczac reklamy bo nas wspieraja. od kiedy i komu pomoglo ?
- 5 0
-
2022-06-30 06:48
Zgadzam się z tobą
Te wielkie korporacje unikają odpowiedzialności prawnej, kosztów marketingowych i pracowniczych, wykorzystując naiwność ludzką. Kiedyś w tym celu tworzyli siatki "networkingowe" i wysyłali tych ludzi z "towarem" po domach, potem przerzucili działalność do internetu i stworzyli swoją grupę "influencerów", która dla nich odwala robotę tzw. "Twarzy
Te wielkie korporacje unikają odpowiedzialności prawnej, kosztów marketingowych i pracowniczych, wykorzystując naiwność ludzką. Kiedyś w tym celu tworzyli siatki "networkingowe" i wysyłali tych ludzi z "towarem" po domach, potem przerzucili działalność do internetu i stworzyli swoją grupę "influencerów", która dla nich odwala robotę tzw. "Twarzy reklamowej". Wszystko, by osiągnąć jak największą liczbę potencjalnych klientów i nie płacić za powierzchnię sklepową, czy reklamową np. w czasopismach, na billboardach itp.
Dlatego jak tylko tzw "influencer" zaczyna gadkę na temat wybranej grupy produktów natychmiast przewijam jego filmik do momentu, gdy już kończy się ta pseudoreklama. Nie na to wykładam pieniądze, gdy korzystam z internetu. Wszelkie próby manipulowania moich zachowań konsumenckich poprzez tych "influencerów" natychmiast blokuję.- 11 0
-
2022-06-29 23:34
Jo pis u działa
- 1 3
-
2022-06-29 22:08
(3)
Za karę tych influencerów zamknąć na noc w celi z Bosakiem.
- 33 14
-
2022-06-30 22:59
a co masz do Bosaka?
jeden z rozsądnych w Konfie
- 5 5
-
2022-06-30 16:11
influencerzy oplacali sie wladzom miasta gdanska i nazwajem
taka grupa wsparcia patologii
Kilka razy ECS dla nich organizowal blog forum, itp "konferencje"
za kase miasta..- 2 2
-
2022-06-30 09:53
portal trojmiasto to samo robi
reklamujac wespol z UM deweloperow niszczacych miasto
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.