- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (184 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (91 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt
Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.
Opłata handlowa podwyższa rachunki
Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.
Zawyżone rachunki za prąd
- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.
Klienci Energi Obrót czują się oszukani
Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.
Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa
- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.
Będzie audyt sieci sprzedaży Energi
Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.
Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.
Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.
- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.
Miejsca
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-14 07:38
(4)
No niestety sprzedawcy kręcą bo tak im góra nakazuje robić aby wpływało więcej kasy. Nie ma możliwości dodzwonienia się do energii a kara za zerwanie umowy która działa na niekorzyść klienta jest przypisana w standardzie.
- 162 2
-
2021-04-14 11:22
Opłata handlowa? Dlaczego w sklepie nie ma opłaty handlowej przy zakupie jabłek? Przecież przy kasie obsługuje kasjerka za wynagrodzeniem, jabłka ktoś musiał przyjąć od dostawcy, zaewidencjonować, wyliczyć marżę i cenę, zatargać na stoisko i wystawić paragon lub fakturę. Wszystkie te manipulacje w celu sprzedania zwykłych jabłek. A i prąd zasilający kasę też podskoczył, więc można by wrzucić te koszty w opłatę handlową. Może sklepy pokusiłyby się o wprowadzenie różnych dodatków do ceny. Jakby tak od akwizytora po samego prezesa O zaczęli płacić śmieszne kwoty za zwykły chleb, może naszłaby ich refleksja o abstrakcyjności wielopozycyjnych faktur.
- 15 0
-
2021-04-14 13:11
Dokładnie, mam G11 i wiele razy próbowali mi wcisnąć taryfę gwarantującą "brak podwyżek".
Informację o opłacie handlowej akwizytorzy pomijają, lub mówią tak niewyraźnie i szybko, że jak ktoś nie wie na co zwrócić uwagę, to w ogóle to pominie.
- 9 0
-
2021-04-14 14:34
Powszechne praktyki niestety w wielu innych dużych firmach 3miejskich
firma komunikacyjna z Gdyni na M... to samo. Szczególnie seniorów robią w konia. Gorąco nie polecam.
- 6 0
-
2021-11-02 11:55
Kręcenie lodów przez sprzedawcę
Niedługo trzeba będzie udowadniać że nie jest się wielbłądem
i że polowania na kaczki to nie nasza specjalność .- 1 0
-
2021-04-14 07:46
Każdy sprzedawca energii robi wały, dlatego nic nie podpisywać ani przez telefon a tym bardziej "w drzwiach"!!!
- 31 0
-
2021-04-14 07:48
(1)
Chcecie nazwisk i rodzinnych powiązań w Energi? :))
Podejrzewam, że szok mógłby Was zabić kto z kim i za ile. Totalna patologia o której przeciętnemu człowiekowi się nie śni. Nepotyzm sięgający sufitu.- 44 3
-
2021-04-14 08:19
chcemy tych nazwisk, dawaj
- 12 0
-
2021-04-14 07:55
Energa za PiSu... (2)
nawet tu cię oszukają...
- 27 7
-
2021-04-14 09:56
a za PO to nie co hipokryto (1)
- 2 9
-
2021-04-14 10:32
nie, za PO nie było takich szwindlów w Enerdze. Pojawiło się to dopiero po dobrej zmianie
- 6 2
-
2021-04-14 08:06
wniosek z audytu może być tylko jeden , zwrot wszystkim nabitym w umowę G11K dodatkowej opłaty handlowej, czyli dobre kilkaset pln rocznie na gospodarstwo domowe, niech Narodowy Champion płaci Polakom za ich sprytne i bezwzględne dojenie....Winnych oczywiście ukarać, ale tych z góry, czyli Obajtkowych spadochroniarzy, którzy obsiedli Energę na wszystkich możliwych do obsadzenia stołkach, to są faktyczni sprawcy tej afery, handlowcy tylko wykonywali polecania z góry
- 47 0
-
2021-04-14 08:06
G11k (1)
Mnie też to wcisneli - moja wina, nie sprzedziłem.
W związku z tym przenoszę się do PGNiG.- 9 1
-
2021-06-08 18:06
Hej jak można się przenieść jak mnie też nabili w butelke
- 0 0
-
2021-04-14 08:06
Wzywam do pozwu grupowego
Tylu ludzi zostało oszukanych. Powinna być szybka droga do odzyskania nieuczciwych oplat
- 52 0
-
2021-04-14 08:09
Wciśnięcie umowy G11k Galeria Przymorze (1)
nie mogę odczytać nazwiska tej oszustki na umowie
- 31 0
-
2021-09-09 01:44
Monika Z?
- 0 0
-
2021-04-14 08:16
Pozostałości po Obajtku
- 19 2
-
2021-04-14 08:18
Kpina (2)
UOKIK od 2019 roku prowadził dochodzenie w tej sprawie a Energa Obrót zobowiązała się "zaprzestać takich praktyk". Czyli złodziej został złapany na gorącym uczynku, Energa łamała prawo zawierając umowy w ten sposób, oszukując tysiące osób, najczęściej bezbronnych emerytów i wszystko kończyło się na tym że Energa powiedziała że już nie będzie. Przecież powiedziała że nie będzie to chyba wszystko ok?
No jednak nie ok, jak ktoś łamie prawo to powinny być tego konsekwencje, jak widzimy na tym przykładzie to brak konsekwencji skutkował tym że w 2021 dalej takie praktyki są nagminnie stosowane. Jestem pewien że to nie jest nadgorliwość kilku sprzedawców tylko zaplanowana akcja, skoro takie rzeczy robili zewnętrzni akwizytorzy, punktu sprzedaży oraz zawarcie umowy na G11 było utrudnione nawet na stronie internetowej.
Podsumowując, wiele osób łamało prawo, okradało w ten sposób staruszków i jedyne co z tego wyszło to przyznanie że więcej już nie będą, no i może kilku akwizytorów zostanie zwolnionych. Czy tak powinno być w poważnym kraju? W stanach już zostałby złożony pozew zbiorowy za który spółka zapłaciłaby miliony, a odpowiedzialne osoby siedziałby w więzieniu...- 56 0
-
2021-04-14 09:32
dobra zmiana...
to jest wszystko co wymyśliła pisowska karuzela zarządów energii - jak oszukiwać ludzi
- 6 0
-
2021-04-14 14:43
dokładnie, winę zrzuci się na akwizytorów
szefostwo oczywiście jak zwykle nic o niczym nie wiedziało.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.