- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (134 opinie)
- 2 Ursa już pod polską banderą (58 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (60 opinii)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (95 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (186 opinii)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Kolejny kolos w Porcie Gdynia. MSC Ivana w BCT
Kontenerowiec MSC Ivana przy nabrzeżu w terminalu BCT.
Do Portu Gdynia przybył kolejny kontenerowy kolos. Statek ma 363 m długości, 46 m szerokości i można powiedzieć, że wszedł do portu na tzw. "żyletkę". Jednostka zacumowała w terminalu BCT.
MSC Ivana jest jednym z największych statków, jakie gościły w Porcie Gdyni, ale nie rekordowym. Ten wciąż należy do kontenerowca MSC Gaia, który był w Gdyni w marcu tego roku. Ma on 366 m długości i 51 m szerokości.
![Rekordowy kontenerowy kolos w Porcie Gdynia](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3134/150x100/3134823__kr.webp)
Operacja wejścia tak dużego statku była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała m.in. dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.
Jest szansa na zobaczenie kolosa, jak wychodzi z portu
Według zapowiedzi statek będzie w Porcie Gdynia do soboty, 19 listopada, do godz. 10, choć z powodu warunków pogodowych termin może ulec zmianie. Warto więc sprawdzać wiadomości na serwisie śledzącym ruch statków. Wyjście statku można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia
Gdyński port od kilku lat przygotowuje się do przyjmowania dużych statków. Docelowo mają to być jednostki dużo dłuższe od MSC Ivany.
Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2
Jednak to nie koniec niezbędnych inwestycji. Na początku listopada rozpoczęły się prace związane z pogłębianiem wewnętrznych akwenów Portu Gdynia. Inwestycja ma spowodować pogłębienie portowego basenu o ok. 2,5 m, co pozwoli obsługiwać w terminalach już swobodnie statki 400-metrowe o zanurzeniu sięgającym nawet 15 m.
Miejsca
Opinie (62) 3 zablokowane
-
2022-11-17 11:59
ale kontenery pogubił (1)
ale towaru za wiele nie przywiózł
- 3 4
-
2022-11-17 12:05
Ale wywiezie powietrze w pustych kontenerach.
- 1 2
-
2022-11-17 12:13
Kiedy będą ławeczki dla żyjących Gdynian na Ostrodze? (1)
- 5 1
-
2022-11-17 21:26
Były dwie ale zardzewiały, teraz postawili jedną ale stałe zajęta przez dwóch panów.
- 0 0
-
2022-11-17 14:30
BTC Gdynia (2)
Należy do Chińczyków. Gdynia może tylko popatrzeć jak inni robią interesy.
- 6 11
-
2022-11-17 17:46
BCT
Jeśli już
- 5 0
-
2022-11-17 18:35
Filipińczyków
Jeśli już .
- 5 0
-
2022-11-17 14:45
Ivana to takie piękne polskie imię.
- 0 1
-
2022-11-17 15:01
Tylko nie na żyletkę proszę. (2)
Do Gdyni wchodziły już statki o długości ok. 500 m, co tam skromne 363 m.
- 3 11
-
2022-11-17 17:58
500m mówisz? (1)
Jakiś przykład? Zdaje się, że jeszcze nie ma kontenerowców o takiej długości
- 5 0
-
2022-11-17 19:49
W TVP mają i 600
- 5 1
-
2022-11-17 15:11
Ale łaska
- 0 1
-
2022-11-17 15:31
Limit - Obrotnica Nr 2
Nawet po pogłębieniu kanału i przebudowie Nab.Helskiego nie wejdą statki o dł. 400m - to parametry obrotnicy będą ciągle ogranicznikiem. Zorientowani wiedzą. Może Pani redaktor zapyta port jak to jest z tą obrotnicą?
- 8 3
-
2022-11-17 17:27
Dopłacimy za zabranie tępych pisowców
- 7 4
-
2022-11-17 19:38
super frachty wkoncu tanieja
a jak wiecej zaladuja na statek to beda jeszcze tansze :) yeahhhhhhhhhhhhhhhh
- 3 3
-
2022-11-18 09:17
Pffff, w DCT tej wielkości są holowniki ...
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.