- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Kolejny prom dla BC Ferries
W Remontowa Shipbuilding z Remontowa Holding przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Jeszcze w tym roku jednostka ma być przekazana armatorowi BC Ferries.
Budowa dwustronnego promu pasażersko-samochodowego realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 r. Już na początku lutego ub. roku w Remontowa Shipbuilding odbyło się palenie pierwszych blach, 26 marca położono stępkę, a pod koniec grudnia ub. roku jednostkę zwodowano.
Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które następnie stworzyły kompletny kadłub. Dwa z nich powstały na płycie montażowej specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości, a montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton. Trzeci blok - rufowy, powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.
Gospodarka morska w Trójmieście
Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki, którą wykonała w kooperacji Stocznia Gdańsk (Baltic Operator). Jednostka została już uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które musiały być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem.
Prom zostanie przekazany armatorowi w tym roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.
Mewa i Przemko. Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding
Remontowa Shipbulding zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 już trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym. To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udziałem firm z grupy Remontowa Holding.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-04 13:52
Monter (6)
Witam, czy remontowa zatrodnia stoczniowców na umowę o pracę, i jakie są stawki na takiej umowie, pozdrawiam
- 15 10
-
2021-01-04 15:58
Szybciej kogoś znowu zwolnią jak zatrudnia. Szukaj innego zakładu (2)
- 8 1
-
2021-01-04 16:45
Co oznacza (1)
Co oznacza kogoś znowu zwolnią ? czyżby co miesiąc kogoś zwalniali ?
- 11 1
-
2021-01-04 23:34
Zwalniają tylko w biurach rodziny przybywa
- 7 0
-
2021-01-04 15:39
Nie
Min 22 zł brutto
- 7 1
-
2021-01-04 15:38
Nie
Daj sobie spokój z Tą stocznia
- 8 3
-
2021-01-04 14:49
Obawiam się że nie.
Znam osoby które zatrudnili w czasie pandemi, ale to w stoczni Remontowa, i były to osoby z wewnątrz.
Szanse są, ale nie sądzę aby były one duże dla osób z zewnątrz.- 9 1
-
2021-01-04 16:23
Super, prawdziwe pieniądze zarabia się na wyposażeniu takiego stalowego potwora
relacjonowałem
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.