• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończą budowę drogi, a potem otwarcie marketu

Patryk Szczerba
22 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Karwinianie doczekali się otwarcia supermarketu
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.
  • Na Karwinach trwa budowa drogi dojazdowej do sklepu Kaufland.

- Kiedy otwarcie hipermarketu Kaufland na Karwinach?Mapka - takie pytanie zadaje coraz więcej mieszkańców Gdyni. Oficjalnej daty nie ma, ale wiele wskazuje na to, że sklep otworzy się jeszcze przed Wielkanocą. Przeszkodą przed wcześniejszym uruchomieniem okazała się budowa drogi dojazdowejMapka, wskutek której pozbyto się drzew. Jak twierdzą mieszkańcy - dość brutalnie.




Czekasz na otwarcie nowego hipermarketu na Karwinach?

Przypomnijmy:

  • Intensywne prace budowlane przy ul. Nowowiczlińskiej na Karwinach trwają od kilkunastu miesięcy.
  • Na początku marca 2023 roku jako pierwsi poinformowaliśmy, że w tym miejscu powstanie trzeci w Gdyni sklep sieci Kaufland.
  • Obiekt miał być gotowy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, ale nie udało się dotrzymać tego terminu.


Oficjalnej daty nie ma, ale wszystko wskazuje na to, że inwestor chce zdążyć z pracami przed Wielkanocą.

- O dokładnej dacie uruchomienia placówki dla klientów będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie - odpowiadają przedstawiciele sieci na pytania o datę.

Planowane parametry nowego hipermarketu



  • Powierzchnia hali sprzedaży 2,8 tys. m kw.,
  • W środku ok. 500 m kw. powierzchni handlowo-usługowej dla najemców pasażu
  • 200 miejsc parkingowych dla kierowców


Wjazd do obiektu będzie odbywał się od strony ul. Nowowiczlińskiej.



I to właśnie droga dojazdowa ma być ostatnią przeszkodą, która uniemożliwia otwarcie hipermarketu.



Trwa budowa drogi dojazdowej do Kauflandu



Prace budowlane trwają na podstawie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej wydanej przez prezydenta Gdyni w grudniu 2023 roku.

Parametry drogi dojazdowej

  • Droga będzie miała klasę D i długość 57 metrów.
  • Będzie się można po niej poruszać z prędkością 30 km/h po jednym pasie w każdą ze stron.
  • Po jednej ze stron będzie chodnik.
  • Będzie też osobny zjazd na drogę gruntową przez wzmocniony chodnik.

Drzewa ustąpiły miejsca drodze



Sęk w tym, że oby wykonać drogę, trzeba było wyciąć sporo drzew. Zwrócili na to uwagę czytelnicy w Raporcie z trójmiasta

08:46 17 STYCZNIA

Wycinka drzew Kaufland Karwiny (43 opinie)

Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?
Masakra drzew, w tym starych dębów, po to aby można było dojechać do nowo budowanego sklepu Kaufland na Karwinach w Gdyni. Czy nie można było wjazdu zaprojektować tak aby oszczędzić drzewa z pewnością przeszło stuletnie?


Kwestię podnosił także nasz czytelnik w osobnym mejlu.

- Ze smutkiem zauważyłem, że przy nowo budowanym sklepie Kaufland na Karwinach dokonano masakry drzew, aby zbudować wjazd dla aut. Pewnie było to wszystko uzgadniane, ale serce boli, gdy kilkusetletnie dęby idą pod topór czy piłę. Może warto by sprawę nagłośnić, tak aby przy przyszłych inwestycjach bardziej dbać o nasze dziedzictwo przyrodnicze - pisze pan Andrzej.
  • Na zdjęciu teren przed wycinką drzew
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby
  • Zdaniem mieszkańców wycinka była zbyt duża. Władze miasta odpowiadają, że starano się ochronić jak najwięcej drzew, w tym trzy stuletnie dęby

Urzędnicy: skala wycinki była jak najmniejsza



Gdyńscy urzędnicy nie przeczą, że aby zbudować drogę, trzeba było dokonać wycinki, ale w jak najmniejszej skali. Jak informują, budowana droga biegnie po terenie będącym pierwotnie w zarządzie Nadleśnictwa Gdańsk.

- Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego pomiędzy budowaną drogą a ulicą Nowowiczlińską została zachowana grupa najcenniejszych drzew, w tym trzech stuletnich dębów. Wszystkich drzew zachować się nie udało - jest to część większego projektu przebudowy układu drogowego, gdzie nie było możliwości uniknięcia wycinki drzew, ale dołożono wszelkich starań, aby zrealizować zadanie z jak najmniejszą stratą przyrodniczą - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Pięć lat temu uchwalono nowy plan miejscowy



Przypomnijmy, że w 2019 r. radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy dla tej okolicy, niezbędny do budowy Trasy Kaszubskiej. Dokument ten zezwolił na powstanie w tym miejscu obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.



Projekt uzyskał akceptację m.in. GDDKiA i ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy z biura planowania przestrzennego na spotkaniu z mieszkańcami tłumaczyli, że powodem przystąpienia do prac nad planem były wnioski właściciela terenu - jednego z trójmiejskich deweloperów.

Budowa Kauflandu. Film z marca 2023



Początkowo planowano zabudowę mieszkaniową



- Początkowo deweloper zapowiadał zabudowę mieszkaniowo-wielorodzinną. Teren nie był jednak przystosowany do takiej zabudowy. Właściciel terenu zmienił koncepcję, wnioskując o wielkopowierzchniowe usługi - tłumaczyli w 2019 r. planiści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni.
Po kilku tygodniach plan trafił pod obrady Rady Miasta i został uchwalony. Do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części.

Przed laty też sporo uwag od mieszkańców



W zgłoszonych uwagach mieszkańcy pisali przede wszystkim o nadmiernej ingerencji w zieleń.

Planiści jeszcze na etapie procedowania wskazywali, że teren nie jest w całości leśny. Tam, gdzie ma powstać obiekt, to teren zadrzewiony i prywatny, a parametry inwestycji z powodu rozbudowy dróg i tak musiały zostać okrojone.

Quiz Współczesna architektura Trójmiasta Średni wynik 42%

Współczesna architektura Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (210) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Kolejna giga koreczki.Kiedys mój znajomy mieszkający na Fikakowie obliczył,że prawie 14 lat swojego życia spędzi w korku...ja radzę wyprowadzkę,ale obok cała rodzina mieszka to wygodniej mu jednak i ma gdzie dzieci podrzucić.

    • 6 29

    • Bzdury piszesz jak zawsze

      • 15 1

    • Ktoś kazał im tam mieszkać? (1)

      Sami sobie zgotowali ten los. Kupują mieszkania bo tańsze. Mogli policzyć koszty dojazdów i czas spędzony w aucie.

      • 3 6

      • Nic tanszego na Dąbrowie nie ma, skąd taki pomysł? Sprawdź ceny

        • 6 0

    • lotnisko

      ja bym zbudował jeszcze lotnisko ,piszę serio dużo budował ,nie likwidował, nie chce podróżować z ościennych krajów

      • 2 5

    • Przekaż znajomemu, że ludzie tak długo nie żyją.

      Żeby spędzić 14 lat w średnio 1 godzinnym, codziennym korku musiałby przeżyć tak z 336 lat.

      • 10 0

    • Twój znajomy nie jest najlepszy z matematyki.

      • 9 0

    • Też mieszkam na Fikakowie...

      od 2000 roku i z wyjątkiem okresu przebudowy Wielkopolskiej/Chwaszczyńskiej nigdy nie stałem w korku dłużej niż 5 minut zjeżdżając Górniczą lub Gryfa

      • 0 0

  • I znów korki, koreczki.

    Na krótkim odcinku prowadzącym do/z dąbrowy - wjazd na obwodnicę, wjazd do kauflanda, wjazd do Leroya, pętla autobusowa, stacja.. cóż, życzę powodzenia.

    • 29 15

  • "Będzie się można po niej poruszać z prędkością 30 km/h po jednym pasie w każdą ze stron." (5)

    Ja tam widzę znak 20

    • 31 5

    • (1)

      W gruncie chodzi o bezpieczeństwo, przecież ruch się uspokoi i będzie pan zadowolony.

      • 4 3

      • postawi się tam szykanę

        i będzie git

        • 2 0

    • Jak nie ogarniasz to może warto oddać prawojazdy które znalazłeś (1)

      Droga to jedno a strefa za znakiem to drugie... a później takie melepety jeżdżą po ulicach i wydaje im się że to ich ulica a przepisy sobie sami interpretują... masakra

      • 4 2

      • Aleś ty mądry, zaimponowaleś mi

        • 2 0

    • To nie ta droga

      Droga poruszana w artykule z dopuszczeniem do 30 km/h to mały fragment drogi publicznej, która dochodzi do widocznej na zdjęciach drogi wewnętrznej prowadzącej do sklepu z dopuszczeniem do 20 km/h.

      • 1 0

  • Jak ja się cieszę że powstanie kolejny niemiecki sklep. W pobliżu mógłby powstać jeszcze lidl i aldi. Miałabym wybór,

    • 20 24

  • Prąd jeszcze trzeba dociągnąć

    • 8 3

  • Biedronki, Lidle, Czerwone Torebki, Aldi, Żabki, Polo Markety itp

    brakowało drastycznie jeszcze Kauflandu

    • 27 8

  • Ani razu tam nie pójdę, to mój prywatny sprzeciw (1)

    • 35 15

    • Nie musisz. Dzięki większej konkurencji spadną ceny w innych sklepach

      • 5 3

  • Będzie ładowarka dla elektryków :) (2)

    • 7 12

    • (1)

      A po co skoro Niemcy juz z elektryków rezygnują, bo obudzili się ze snu bajki o autach na baterie AAA.

      • 3 2

      • Sprzedaż elektryków w całej europie systematycznie rośnie. Także w Polsce. W Norwegii przekroczyła 91%

        Spalinówy odchodzą na śmietnik historii

        • 1 4

  • Kto u diabła te ankiety układa... (1)

    ... nie bo nie nie czekam na otwarcie bo to sklep jak każdy inny a czy będę robił tam zakupy... być może jak przejazdem będę... wyslijcie kogoś na jakiś kurs robienia ankiet i analizowania wyników bo to daje tyle co nie powiem...

    • 26 5

    • tu nie chodzi o miarodajne wyniki

      tylko o generowanie kliknięć i komentarzy

      i to się właśnie dwukrotnie udało

      • 1 0

  • Czas na zmianę (2)

    I jak czytam, że "do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części" to myślę, że najwyższy czas na zmianę władzy w Gdyni

    • 57 7

    • (1)

      Brak sensownych innych kandydatów, każdy kto się wypowiada z propozycjami się tylko kompromituje :(

      • 2 1

      • Dlatego życzymy Gdyni rozwoju,

        Tylko pod dobrym prezydentem Szczurkiem. Niestety powinien się zdecydowanie poprawić , mniej modlitw w kościele, więcej spotkań inwestycyjnych i rozwojowych.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane