• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się proces rebrandingu stacji MOL w Polsce

Robert Kiewlicz
17 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (213)
Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska - 273 lokalizacje - zmieniły już barwy na docelowe. Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska - 273 lokalizacje - zmieniły już barwy na docelowe.

Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska - 273 lokalizacje - zmieniły już barwy na docelowe. Tym samym ok. 70 proc. sieci spółki operuje pod marką MOL. Kolejnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych.



Polska centrala MOL będzie w Gdańsku. Węgrzy chcą sponsorować lokalną kulturę i sport Polska centrala MOL będzie w Gdańsku. Węgrzy chcą sponsorować lokalną kulturę i sport

- Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, a do tego pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie trzech czwartych sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma niebagatelny wpływ na widoczność i rozpoznawalność marki MOL na polskim rynku - mówi Richard Austen, prezes zarządu MOL Polska. - To jeszcze nie koniec drogi, ponieważ płynnie przechodzimy do rebrandingu stacji franczyzowych. To wciąż ok. 30 proc. sieci, które czeka zmiana barw.


Węgierski koncern kończy proces rebrandingu



Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy MOL - SHAPE TOMORROW. Grupa będzie też nadal przekształcał stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie.

Gdzie najtańsze paliwo w Trójmieście?



MOL chce powiększać sieć stacji paliw w Polsce



Przypomnijmy, że w listopadzie 2022 r. PKN Orlen zawarł z MOL przyrzeczoną umowę sprzedaży na rzecz węgierskiego koncernu 100 proc. udziałów w Lotos Paliwa, spółce zarządzającej stacjami paliw. Transakcja opiewała na kwotę 610 mln dolarów. Lotos Paliwa posiadał na rynku stacji paliw czwartą pod względem wielkości pozycję, operując na 414 obiektach.

Do roku 2025 MOL zamierza rozszerzyć sieć do 500 punktów. MOL Group działa obecnie sieć ponad 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych, w tym 13 punktów w Polsce.

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • MOL czyli Mocno Orbanka Lubimy...

    To smutne, że tak niewielu sprzedało tak wiele za tak niewiele tak niewielu - tak się szuka stronników w Europie za publiczne pieniądze. Obywatele domagają się rozliczenia winnych!

    • 3 5

  • Nie tankuję na MOL (1)

    Prezesi rosyjskich koncernów Łukoil Wagit Alekpierow i Transnieft Nikołaj Tokariew oraz węgierskiego MOL Szolt Hernadi podpisali umowę o współpracy. Za nimi stali Władimir Putin i Viktor Orban. Stało to sie w Budapeszcie, 30 X 2019.
    Stacje Lotosu Orlen właśnie sprzedał tym panom.

    • 8 6

    • Saudyjczycy dołączają do brics. moskwa objęła rotacyjne przewodnictwo w BRICS od 1 stycznia. Teraz wystarczy jeden krok i Lotos będzie w rękach Putina. Pamiętajmy, Lotos sprzedał Obajtek.

      • 2 3

  • Fuzja Orlenu z Lotosem jest sprawą trochę bardziej złożoną.

    Widzę, że piszecie tutaj niemal wyłącznie o V. Orbanie i D. Obajtku, a nikt nie wspomniał jednego faktu - przecież ktoś z Gdańska musiał zezwolić na tą fuzję i ją przyklepac za te 610 milionów Pe eL eN, to nie była sytuacja bez wyjścia... No tak, ale tego w tvn-owskich "Faktach" nie powiedzą. I żeby nie było - oglądam od paru lat różne stacje i czytam różne tygodniki , niemniej jedno wiem na pewno - kondycja koncernu Orlen przez te 8 lat była jednak całkiem fajna i udało się stworzyć markę znana na cały świat (patrzcie sponsoring w Formule 1 i seriach wyścigów długodystansowych z Le Mans 24h na czele), a póki co sytuacja firmy na pierwszy rzut oka wygląda już gorzej, tak jak to bywało w latach 2007-2010 i 2010-2015. Pożyjemy zobaczymy...

    • 9 14

  • Sprzedali lotos Orbanowi? A to dlatego ukrywał się tam.

    • 5 4

  • Wyłączyli możliwość polubienia

    • 2 1

  • MOL to ruska stacja, omijam (1)

    nie zajeżdżam do ruskich

    • 16 8

    • tia, zrobią ci promkę i takich januszy jak ty będzie cała kolejka

      • 3 3

  • (4)

    Zamiast Orlen/Aramco Rafinerii Gdańskiej i stacji Orlen/MOL byłby teraz ruski LuKOil albo Gazprom.

    W latach 2010 2011 w ramach projektu "Lidia", za poprzednich rządów PO PSL i przygotowywanej wówczas operacji sprzedaży Lotosu, opublikowana została, przez ministerstwo skarbu państwa, rekomendowana lista firm, które wyraziły zainteresowanie kupna Lotosu. Znalazły się na niej, węgierski MOL, rosyjski Gazprom, Rosnieft, Łukoil, tnk bp holding i Surgutnieftiegaz.
    Na ostatnim etapie w grze były, rosyjski LuKOil oraz spółka tnk bp holding która w 2013 roku została przejęta przez rosyjską firmę naftową Rosnieft.
    Ostatecznie fuzja na warunkach które proponowali Rosjanie, nie zgodziła się Bruksela tym samym nie doszło do sprzedaży Lotosu.

    • 8 7

    • Bełkot jakiś, co by było, gdyby było itd (2)

      Mam ci przypomnieć kto sprzedał 30% Lotosu i Polskie stacje Lotosu?

      • 2 5

      • ruski trollu

        bełkot jakiś to cie zrobił

        • 4 2

      • Mam ci przypomnieć kto Polsce nakazał fuzję i sprzedaż lotosu?

        • 3 1

    • PO/PSL

      W procesie planowanej sprzedaży Lotosu strona polska za pośrednictwem doradców inwestycyjnych ministerstwa skarbu, wystosowała zaproszenie do składania dokumentów do co najmniej pięciu firm energetycznych powiązanych z Kremlem.
      Na liście znalazły się m.in.: Gazprom, Rosnieft, Łukoil, tnk bp holding i Surgutnieftiegaz. Wszystkie te firmy, w latach 2010-11, czyli w czasie, kiedy polski rząd chciał sprywatyzować Lotos, były powiązane z Kremlem, a związki te były powszechnie znane.
      Trzeba zwrócił uwagę, że już wtedy firmy te były oczywistym narzędziem rosyjskiej agresywnej polityki energetycznej na państwa Zachodu, a mimo wszystko zostały zaproszone przez państwo polskie do zakupu Lotosu.

      • 3 2

  • A Fachowiec z Pcimia już w Brukseli

    Wielki człowiek, jego umysł wyprzedza ludzkość o dwie dekady.

    • 8 4

  • Nigdy przenigdy tam nie zatankuję (3)

    Nie zostawię grosza Orbanowi który popiera Putina.
    Obajtek, Morawiecki, Duda, Sasin i inni powinni siedzieć za tą kradzież.

    • 14 6

    • Januszu, poczekamy (1)

      Niejedne obiecanki już słyszeliśmy, a wystarczy że damy promocję i od samego rana kolejka do dystrybutorów jakby za darmo było.

      • 3 4

      • do Bydgoszczy będę jeździł tankować a na Molu nie zatankuję

        • 2 3

    • Orbanowi ktory popiera Putina

      Skąd się biorą takie kaleki umysłowe....

      Największym przyjacielem Rosji są Niemcy. Taki polityk jak Orban to by się Polsce przydał.

      • 1 0

  • Pisuary zrobili wszystko by Lotos i wszystko (11)

    co z nim związane zniknęło. Wymazali nazwę LOTOS z pamięci. Jedna z wielu spraw za które powinni siedzieć. Zniszczyli kraj, wzbogacili się kosztem Polaków.

    • 197 44

    • Tylko, że Unia narzuciła sprzedanie części stacji Lotosu jako konieczny warunek podczas fuzji Orlenu z Lotosem (6)

      Pretensje więc kierować należy w kierunku UE

      • 10 35

      • nikt nie kazał sprzedawać MOLowi (2)

        ale Obajtek sobie posadkę na Węgrzech załatwił. Pretensje tylko do pisuarów.

        • 25 11

        • oczywiste (1)

          ze kazał - to kłamstwo łatwo zweryfikowac

          • 7 8

          • Ktoś kazał sprzedawać polski Lotos zagranicznemu Orlenowi?

            • 8 6

      • Czy Ty byś sprzedał firmę którą budowałeś przez lata za cenę równą kwartalnemu zyskowi tej firmy?

        • 19 5

      • to po co było fuzjować?

        • 8 2

      • Bzdury piszesz

        Jak tylko pojawił się pomysł zniszczenia Lotosu wiadomo było że Europejski Urząd Antymonopolowy nakaże sprzedać część aktywów by zapobiec powstawaniu monopoli na rynku. Nasz rząd zaproponował że Orlen sprzeda te 400 stacji w Polsce - a EUA to przyjął. Od początku było wiadomo że aktywa Lotosu będą sprzedawane za grosze bo będą sprzedawane na musiku, kupujący o tym wiedzieli i poszli jak po swoje.
        Nikt nie patrzył że to w Lotos zainwestowano kolosalny szmal i zrobiono z niego cacko technologiczne. Ciekawe jakie premie za fuzję wziął zarząd Orlenu. Bo Polacy na tym na pewno stracili - obecna wycena Orlenu jest niższa niż wycena jaką miały Orlen+Lotos oddzielnie. To jest chyba największa kradzież nie tylko w III RP ale chyba i w dwóch poprzednich oraz PRL.

        • 4 0

    • Ruski troluPOwcy zrobili wszystkop co sie da by zniszczyc lotos i kosztem polaków rzadali nakladana wszelkich mozliwycj kar na (2)

      zablokowali wszystkie dotacje !!
      Ale brednie tylko fanatycy łykaja bezrozumni !!A trole tutaj maja wyjatkowe wzgledy

      • 6 27

      • kulawy złodziej oraz jego grupa oraz grupa powiązana z MoRadzieckim oddali naszym wrogom Lotos za 1% wartości.

        Dlatego będą ścigani a zamiast ulic imienia brata kulawego będą ulice imienia `Ofiar braci Kaczyńskich w Smoleńsku` :))))))))))))))))))))))))

        • 10 4

      • Pisać nie potrafisz samodzielnie, to gdzie do samodzielnego myślenia? Daaaleko.

        • 3 0

    • Jeszcze zajumali 400 mln USD na odchodne.

      Polska Wschodnia i katolicki lumpenproletariat wynieśli ich na ołtarze. Oni w złodziejstwie są m imponują. Taka prymitywna to grupa.

      • 9 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane