- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (226 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (102 opinie)
- 3 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (120 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (233 opinie)
- 5 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (73 opinie)
- 6 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (194 opinie)
Koniec z rozpinaniem linii energetycznej w Porcie Gdańsk?
Istniejąca linia przebiega nad Martwą Wisłą na wysokości zaledwie ok. 57 m.
Napowietrzna linia energetyczna łącząca Nabrzeże Zbożowe z Nabrzeżem Wisłoujście w Porcie Gdańsk zostanie zlikwidowana. Dziś jest utrapieniem dla stoczni działających w sąsiedztwie, bo gdy wpływa wysoka jednostka czy konstrukcja stalowa, to linię trzeba czasowo rozpinać. To ma się zmienić.
Istniejąca linia o napięciu 110 kV przebiega nad Martwą Wisłą na wysokości zaledwie ok. 57 m.
- Trwają prace koncepcyjne nad poprowadzeniem tej linii jako kabla w przewiercie biegnącym pod dnem kanału portowego. W przedsięwzięciu będzie musiało uczestniczyć kilka firm i instytucji, między innymi Energa-Operator SA, jako właściciel linii, Port Gdańsk, Gdańska Stocznia Remontowa, Urząd Morski oraz inne podmioty gospodarcze lub właściciele gruntów. Po zakończeniu prac koncepcyjnych zostaną uzgodnione warunki realizacji i finansowania inwestycji. Prace projektowe będą trwały nie krócej niż rok - mówi Agata Kupracz, rzecznik prasowy Zarządu Portu Morskiego Gdańsk.
Na tę inwestycję szczególnie czeka właśnie Gdańska Stocznia Remontowa. To tam najczęściej wpływają wysokie jednostki, np. platformy wiertnicze. Jednostki te są remontowane, modernizowane, a każde wyjście lub wejście ze stoczni musi być poprzedzone ustaleniami z właścicielem linii, czyli Energą. To komplikuje swobodną komunikację i wydłuża całą operację.
Ułożenie nowej linii kablowej 110 kV pod kanałem portowym będzie wymagało częściowej przebudowy istniejących i wykonania nowych odcinków o linii łącznej długości ok. 850 m. Ze względu na zakres robót budowlanych obejmujących między innymi skrzyżowanie z drogą wodną należącą do morskich wód wewnętrznych, rozpoczęcie realizacji będzie wymagało przygotowania szeregu opracowań, dokumentacji projektowych oraz uzyskania zgód i decyzji administracyjnych.
Miejsca
Opinie (63) 4 zablokowane
-
2018-09-11 19:23
o ja pier*
Cytat:
"innymi skrzyżowanie z drogą wodną należącą do morskich wód wewnętrznych, rozpoczęcie realizacji będzie wymagało przygotowania szeregu opracowań, dokumentacji projektowych oraz uzyskania zgód i decyzji administracyjnych.."
===
No to się zaczyna unijno-urzędniczy bełkot.
Jeszcze do tego zieloni potrzebni i pasztet gotowy.- 2 0
-
2018-09-11 19:58
Kabel.
O przeprowadzeniu powyższej linii pod wodą trwały rozmowy jakieś 15 lat temu pomiędzy Energą a Stocznią Remontową. Miał być ułożony kabel morski. Pewnie i tym razem skończy się na rozmowach, ewentualnie na projekcie
- 3 0
-
2018-09-11 20:01
ten sam problem jest
Na Wiśle Śmiałej.
Tam największy dźwig pływający kupili konsul i nie może wyjść na zewnątrz do roboty, bo linie trzeba zdejmować albo wyłączać, albo dźwig składać... a to wszystko pewnie kosztuje !- 3 0
-
2018-09-11 21:24
To niech sobie Stocznia za to zapłaci.
- 1 2
-
2018-09-12 07:17
Sieć trakcyjna!!!???
A co to dla pociągów, czy tramwaje będą jeździć tamtędy? To linia energetyczna a nie trakcja redaktorki.
Syf w tytule- 5 0
-
2018-09-12 14:22
:)
linę czy linię ;)
- 0 0
-
2018-09-18 10:23
Warto już dziś pomyśleć o podobnym rozwiązaniu przy projektowaniu przekopu wiślanego!
Potem może się darzyć podobna historia!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.