- 1 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (148 opinii)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (148 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (4 opinie)
- 4 Państwowe firmy wymieniają zarządy (86 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
LPP sprzedaje więcej za granicą niż w Polsce
Udział sprzedaży zagranicznej stanowił 58 proc. przychodów, a marką dominującą z najwyższą sprzedażą jest Sinsay, która w pierwszym kwartale przyniosła spółce ponad 1,5 mld zł zysku - gdańska firma LPP podsumowała pierwsze miesiące tego roku. Ogłosiła też, że rusza na podbój Włoch.
Pierwszy kwartał br. obrotowego przyniósł firmie odzieżowej LPP niemal 20 proc. wzrostu sprzedaży rok do roku i przychody przekraczające 3,6 mld zł. Według władz spółki to efekt m.in. przyjętej strategii rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej w zachodniej oraz południowej części Europy. Zgodnie z planem spółka powiększyła za granicą swoją powierzchnię handlową już o przeszło 25 proc. rok do roku, otwierając nowe salony m.in. w takich krajach, jak Rumunia, Macedonia, Serbia, Bułgaria czy Bośnia i Hercegowina.
Oferta LPP dostępna jest już w ponad 2 tys. salonów zlokalizowanych w 27 krajach oraz na 34 rynkach online. A efektywne wykorzystanie potencjału sprzedaży omnichannelowej na blisko 40 rynkach łącznie zapewniło także spółce w pierwszym kwartale br. ponad 3-krotnie wyższy zysk netto rok do roku na poziomie 112 mln zł.
- Pozytywne efekty wykorzystania potencjału omnichannelowego widoczne są szczególnie na rykach zagranicznych, z których obroty w pierwszym kwartale br. obrotowego zwiększyły się o 34 proc. r/r, a udział sprzedaży w przychodach Grupy stanowił już 58 proc. W czołówce krajów z największą nominalną sprzedażą ponownie znalazła się Rumunia, a także Czechy oraz Ukraina, gdzie na koniec października br. funkcjonowało 125 sklepów - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
W pierwszym kwartale spółka kontynuowała działania w kierunku dalszego rozwoju na rynkach Europy Południowej i Zachodniej, przygotowując się do planowanego otwarcia kolejnego sklepu Reserved w Londynie oraz do debiutu flagowej marki w Mediolanie. W kwietniu i maju LPP podpisało także umowę na kolejne dwa sklepy Reserved we Włoszech oraz sfinalizowało umowy najmu dla marki Mohito, która w przyszłym roku także zadebiutuje na Półwyspie Apenińskim ze sklepami w centrach handlowych w Mediolanie i Marcon, koło Wenecji.
Na ten rok spółka zaplanowała otwarcie łącznie 400 nowych salonów na wszystkich rynkach. Do tej pory uruchomiono już 133 sklepy, głównie marek Sinsay, Cropp oraz House, co oznacza wykonanie już 1/3 rocznego planu.
Dzięki utrzymującej się popularności produktów z segmentu value-for-money (tzw. warty swojej ceny) w omawianym okresie spółka zanotowała wysokie nominalne wzrosty i dobrą dynamikę sprzedaży w Sinsay. Nominalnie najwyższą sprzedaż utrzymuje właśnie ta marka, która w pierwszym kwartale przyniosła spółce ponad 1,5 mld zł. Efekty pozytywnego przyjęcia oferty zarówno damskiej, jak i męskiej widoczne są także w marce Reserved, która nieustannie pracuje nad poszerzaniem oferty m.in. z linii premium. Dobry odbiór nowych kolekcji to także źródła wzrostów sprzedaży o blisko 25 proc. w Mohito oraz marce Cropp, która zanotowała obroty wyższe blisko o 30 proc. rok do roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-16 11:45
Brawo! (22)
LPP to naprawdę solidna firma, klasa światowa pod względem zarządzania. Do tego odnosi sukcesy w bardzo wymagającej branży. Aż trudno uwierzyć, że są z Gdańska.
- 61 105
-
2023-06-20 16:30
Z solidnością to przesada
Szkoda hajsu na jednorazówki do zmechacenia
- 0 0
-
2023-06-16 18:27
Dałem plusa za ironie :) Wazelnia w czystej postaci jest tutaj zawsze akceptowana i nie blokowana
- 4 0
-
2023-06-16 16:10
......
lepszych bredni nie czytałem.
- 5 0
-
2023-06-16 14:06
No jo, powiedział Kaszub z Gdańska. (3)
Odzież marek grupy LPP produkowana jest głównie w Azji, ale także w Polsce i innych krajach europejskich, m.in. we Włoszech, Portugalii, Rumunii, Bułgarii, Turcji, Szanghaju oraz w stolicy Bangladeszu Dhace.
- 4 5
-
2023-06-16 15:28
Kaszub to pociąg, mieszkaniec tego regionu to Kaszuba
- 6 1
-
2023-06-16 15:04
z tego co mi wiadomo to Szanghaj i Bangladesz nie lezy w europie
- 9 1
-
2023-06-16 14:18
ale prowokacja
- 0 4
-
2023-06-16 13:48
(7)
To akurat prawda. Wystarczy sobie porównać z inną marką odzieżową z Gdańska, która twierdzi, że chce dorównywać LPP, a jednak podjazdu w ogóle nie ma. LPP jest sensownie zarządzana i rozwijana. Jakość czy cena produktów to kompletnie inna kategoria, choć jak widać po kolejkach w ich sklepach, nie wszystkim to przeszkadza.
- 10 9
-
2023-06-17 00:54
Piszesz o Taranko? To nie ten segment. Dużo lepsze ciuchy i fasony. Reserved nie ma nawet podjazdu do nich.
- 6 1
-
2023-06-16 16:09
Zapomniałeś umieścić w cudzysłowie
- Jakość
- 5 0
-
2023-06-16 14:11
Jest chyba nawet gorzej. Sukces marketingowy na rynku odzieżowym polega właśnie (4)
na kiepskim i tanim produkcie, po który wychowany klient wraca sześć razy do roku zgodnie z ustalonym kalendarzem kolekcji. Liczy się przerób. Więc o ile poziomu zarządzania można gratulować, to marnotrastwo zasobów jest zatrważające.
- 24 3
-
2023-06-21 08:09
Tak jest z autami, telewizorami i komputerami
Obsługującymi Microsoft i z wieloma innymi rzeczami....żyjemy w świecie korpo, w którym człowiek ma tyrać na dobrą wytwarzane przez te firmy. A spróbuj się zbuntować...
- 0 0
-
2023-06-16 14:18
(2)
To tak jak z dzisiejszą motoryzacją. Auto po 60 tys km na złom. Dla zwykłego kowalskiego to 4-5 lat jazdy. A passaty czy Mercedesy po 15 20 lat i maja się świetnie.
- 11 3
-
2023-06-16 19:17
"A passaty czy Mercedesy po 15 20 lat i maja się świetnie."
Chciałeś napisać sprzed 15 i 20 lat, zgoda. Co prawda używane, ale trzymają się mocno!
Bo dzisiejsze bardziej zelektronizowane kina samochodowe(przedni panel) niż zmotoryzowane,
które przy awarii elektroniki stoją i czekają na lawetę...- 5 0
-
2023-06-16 15:53
Tutaj już swoją cegiełkę dorzucili ekolodzy. Koncerny się raczej tylko cieszą, że ich produkt nie przetrwa wielu lat, bo częściej będą sprzedawane nowe egzemplarze przez braki na rynku wtórnym.
- 6 1
-
2023-06-16 12:15
Chyba tylko LPP się zgadza w tej wypowiedzi :) (1)
Ja nie wiem czemu ta firma ma takie ceny akcji - po prostu nie ma sensownej konkurencji w Polsce i tyle.
Znajdzie się takowa to szybko LPP zweryfikuje swoją wartość....
Chińszczyzna nie wygrała jeszcze na żadnym rynku na długą metę.- 32 9
-
2023-06-21 07:49
Jak to nie ma? Jest h&M? Jest
- 0 0
-
2023-06-16 12:03
Zama chińszczyzna z Aliexpress! Tolko metki doszywane!! (3)
- 37 7
-
2023-06-16 14:31
(2)
Jest popyt? Jest.
- 5 6
-
2023-06-16 15:27
To nie znaczy, że towar jest dobry, a tylko dostępny
- 9 0
-
2023-06-16 15:16
Jak nie ma nic innego...
- 7 1
-
2023-06-16 11:58
te bzdury to sobie zostaw dla Marka
- 47 7
-
2023-06-17 10:33
jakość okropna
jakość okropna. Przestałam już kupować te rzeczy. Nie stać mnie na ubrania , które założę tylko 1 do 5 razy i do wywalenia.
Wzornictwo dla dzieci nawet dobre i tylko to na plus.- 43 5
-
2023-06-16 15:53
Produkcja śmieci w głównej mierze, niestety (3)
Szkoda, że to wszystko takie słabe i jednorazoweBardzo nieekologiczna marka.
- 97 20
-
2023-06-17 07:51
Ekoidiota
Nie chcesz nie kupuj
- 5 7
-
2023-06-16 22:25
Cena adekwatna do jakości. Chcesz Tshirt z wełny za 10zl? Jak ci nie pasują ich ubrania to wina leży po twojej stronie, że cię nie stać na coś normalnego chociażby Zegna.
- 3 11
-
2023-06-16 16:05
To są tzw. Szmaty
Ich odzież. Osobiście nie kupuje. Słaba jakość i cena. Ale jest popyt jest podaż. Z jednej strony się cieszę, z drugiej ubolewam bo produkcja w krajach Azji + pare przypałów z tym związanych mieli.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.