• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lech Wałęsa promuje jachty w Meksyku

Wioletta Kakowska-Mehring
9 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Lech Wałęsa już w ubiegłym roku pojawił sią na jubileuszowej imprezie Sunreef Yachts w Cannes. Na zdjęciu z szefem firmy Francisem Lappem. Lech Wałęsa już w ubiegłym roku pojawił sią na jubileuszowej imprezie Sunreef Yachts w Cannes. Na zdjęciu z szefem firmy Francisem Lappem.

Jest lotnisko jego imienia, kiedyś pojawił się w reklamie Chryslera 300C, dziś wspiera producenta luksusowych jachtów. Prezydent Lech Wałęsa - bo o nim mowa - właśnie przebywa w Meksyku na zaproszenie gdańskiej stoczni Sunreef Yachts. Zajął się handlem, czy tylko promuje polskie produkty?



Dla bogatych gości, potencjalnych klientów spotkanie z Wałęsą na pewno jest wabikiem. Dla bogatych gości, potencjalnych klientów spotkanie z Wałęsą na pewno jest wabikiem.

Czy Lech Wałęsa powinien promować luksusowe jachty?

Prezydent Lech Wałęsa w ubiegłym roku uświetnił swoją obecnością imprezę z okazji 10-lecia stoczni Sunreef Yachts. Spotkanie odbyło się w Cannes. Potem prezydent był jeszcze na Florydzie, teraz jest Meksyku, wybiera sie do Dubaju. W mediach pojawiły się komentarze, że prezydent powrócił do korzeni i znów pracuje w stoczni, a właściwie dla stoczni.

- Pan prezydent nigdy nie pracował, ani nie pracuje dla Sunreef Yachts - podkreśla Anna Filipiak, specjalista ds. marketingu i PR, Sunreef Yachts. - W zależności od swoich planów, pan prezydent czasami przyjmuje zaproszenia i uczestniczy w wydarzeniach organizowanych przez naszą firmę jako gość honorowy, podobnie jak ambasadorowie czy konsulowie. Jest to dla nas zawsze bardzo duży zaszczyt, ponieważ, promujemy polską markę i przemysł jachtowy za granicą. Pan prezydent chętnie wspiera inicjatywy służące dobremu wizerunkowi Polski.

Nie da się jednak ukryć, że osoba pana prezydenta jest wabikiem dla gości biznesowych i nie tylko, przyznają władze Sunreef Yachts. Przy okazji imprezy w Meksyku zorganizowano też spotkanie prezydenta z meksykańskimi dziennikarzami, których w ogóle nie interesuje polska branża stoczniowa. Jednak przede wszystkich chodzi o sprzedaż bardzo drogich jachtów.

Czytaj także: Luksusowy trimaran za 35 mln euro powstaje w Gdańsku

Jak od lat przyznają samorządowcy z Trójmiasta, Lech Wałęsa jest marką samą w sobie. Jednym z pierwszych pytań większości zagranicznych delegacji jest pytanie o możliwość spotkania się z byłym prezydentem. Ludzie na świecie wciąż są ciekawi jego osoby, więc dlaczego tego nie wykorzystać. Choćby w nazwie trójmiejskiego lotniska im. Lecha Wałęsy.

- W tym wypadku jednak trochę nie pasuje mi kontekst. Jest duży kontrast między życiem Wałęsy, a produktem promowanym - przyznaje prof. Piotr Dominiak, ekonomista z Politechniki Gdańskiej.- Na świecie Lech Wałęsa wciąż jest postrzegany jako robotnik stoczniowy, który stanął na barykadach. A tu nagle luksusowe jachty. To nie pasuje. Promowanie regionu, potencjału kraju, to zupełnie inna sprawa. To że firmy zwracają się do osób o dużym autorytecie wcale mnie nie dziwi. Skoro mogą się w ten sposób uwiarygodnić w oczach klienta. W tym wypadku jest to stosunkowo wąskie grono odbiorców.

Dziś jachty, kilka lat temu był Chrysler 300C. Lech Wałęsa wystąpił bowiem w  reklamie amerykańskiej limuzyny i nie był jedyny. Wałęsie towarzyszyło dwóch innych laureatów Nagrody Nobla. W tym Michaił GorbaczowNelson Mandela. Wystąpił to może zbyt dużo powiedziane, w reklamówce emitowanej w Stanach Zjednoczonych zostały bowiem użyte zdjęcia wykonane przy jakiejś oficjalnej wizycie, a ukazujące moment gdy prezydent wysiada z samochodu marki Chrysler. W tym wypadku jednak podobno nie obyło się bez wynagrodzenia.

W kontekście mebli pojawiło się z kolei nazwisko prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego. Tam jednak - według wyjaśnień - stało się to bez zgody prezydenta. Inni wielcy politycy poszli jednak dalej. Przywołany już Michaił Gorbaczow, nie tyle zajął się promocją, co reklamą. W 1997 roku wystąpił w kampanii reklamowej Pizza Hut, kilka lat później został twarzą kampanii reklamowej Louis Vuitton.

- Szczerze mówiąc taki układ wprost jest zdecydowanie jaśniejszy i kto wie czy nie lepszy - pointuje Piotr Dominiak.

Miejsca

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

  • Lech

    Żenua

    • 11 3

  • niech idzie na hale! zobaczyc warunki pracy i płacy! nie o taką solidarnosc sie walczylo ;/

    • 12 4

  • Cikawe czy to pamientacie "zdrowie wasze w gardło nasze.."

    • 11 2

  • skąd w ludziach tyle zawiści (1)

    Dla mnie Wałęsa to żywa legenda a przy tym ciekawy, prawdziwy człowiek z krwi i kości. Szanuję go za dokonania i kocham za jego wady. Pamiętam tamten czas.
    Boję się dzisiejszych bohaterów - bez żadnej skazy, świętszych od Boga z rzeszą fanatycznych wyznawców.

    • 8 28

    • poczytaj, pomyśl

      może zrozumiesz, dlaczego wszystko w Polsce tak wygląda. Polecam: Wałęsa -człowiek z teczki. Sławomir Cenckiewicz.

      • 2 3

  • bo doprowadzil do tego czego doprowadzil

    Obiecał Japonie i słowa dotrzymał ale dla siebie
    a spoleczenstwo czuje sie oszukane

    • 14 2

  • super Pan ekomomista (2)

    jak czytam wypowiedzi ludzi z polobudy to zawsze słabo...teoretycy z socjalizmu...
    akurat Pan Prezydent pasuje na maksa !

    • 2 5

    • no no i obalil jak jej tam.. flaszke

      • 3 0

    • Taki ze mnie ekonomista po polibudzie jak z ciebie historyk myslacy samodzielnie

      Czytam wpisy i przypominam sobie słowa Marszałka Piłsudskiego o naszym narodzie ....

      • 3 1

  • żenada

    Totalne dno niedługo będzie reklamował papier toaletowy i podpaski. PANIE WAŁĘSA TROCHĘ FASONU!!!! Polski prezydent będzie może reklamował pasze dla amerykańskich świń i środki ochrony roślin? PAN NIESTETY REPREZENTUJE POLSKĘ więc proszę o zachowanie minimum poziomu!!!!!!!!

    • 10 2

  • JEGO INTERES

    Niech tylko nam nie mowi jak zyc i zwiazkowcom- demokracja w wydaniu walesy to jego slowa cytat wszyscy byli za a dwoch sie wstrzymalo.

    • 10 2

  • Meksyk

    Ale MEKSYK

    • 6 1

  • Panie Wałęso (1)

    Oglądając się zawsze rano w lustrze niech pan będzie pluł się prosto w twarz. Jak teraz czują się Polacy i ich dzieci które zmuszone są żyć na emigracji?

    • 14 5

    • ten bez konta, prawa jazdy i dzieci uratuje cały świat

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane