• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Linie Pol-Levant będą przewoziły części do Airbusa

Robert Kiewlicz
26 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież". Załadunek elementów samolotu Airbus 380 na statek ro-ro "Chodzież".

Gdyński armator Pol-Levant Linie Żeglugowe podpisał umowę o współpracy z konsorcjum Airbusa. Statki Pol-Levantu będą transportować wielkogabarytowe elementy kadłuba największego samolotu pasażerskiego świata, Airbusa 380.


Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo. Airbus A380 potocznie nazwany SuperJumbo.


- W całym 2011 roku przewidujemy sześć kolejnych przewozów - informuje Mirosław Langowski, dyrektor handlowy Pol-Levant.

To nie pierwsza umowa gdyńskiego armatora dotycząca przewozu części Aibusa. W 2003 roku spółka transportowała elementy samolotu z Neapolu do Saint Nazaire we Francji. Przewozy te odbywały się we współpracy Pol-Levantu z francuską firmą Dreyfus, reprezentującą logistycznie konsorcjum produkcyjne Airbus.

Gdyński armator może oferować przewozy nietypowych towarów, bo dysponuje statkami ro-ro do transportowania ładunków na różnych pojazdach, w tym na roll- trailerach o udźwigu do 210 ton. Pol-Levant dysponuje trzema statkami typu ro-ro - Żerań, Tychy i Chodzież. Wszystkie mają taką samą nośność ponad 8 tys. DWT.

Pol-Levant Linie Żeglugowe jest jednym z większych polskich armatorów. Obsługuje porty Polski, Skandynawii, Europy Zachodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w tym porty krajów Afryki Północnej oraz Azji Mniejszej. Tradycja firmy sięga 1935 roku, kiedy to Żegluga Polska SA we współpracy z armatorem szwedzkim Svenska Orient Linien A/B powołała linię łączącą Gdynię z portami śródziemnomorskimi. Później eksploatację statków na tej linii przejęły Polskie Linie Oceaniczne. Obecny kształt organizacyjny przedsiębiorstwo przyjęło 1 maja 1993 roku, kiedy z Grupy PLO utworzono Pol-Levant Linie Żeglugowe.

Airbus 380 to dwupoziomowy, czterosilnikowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Airbus. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 mieści 555 osób przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 przy konfiguracji całej maszyny do standardu klasy ekonomicznej i jest największym samolotem pasażerskim świata, wyprzedzając pod względem powierzchni drugiego na liście Boeinga 747-400 (Jumbo Jeta) o 50 proc. Samolot A 380 ma długość 73 m i rozpiętość skrzydeł 79,8 m.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • No to teraz wszystko będzie lepiej, skończy sie bezrobocie i bieda.

    Skończą się korki, ceny spadną, Szczurek dogada się z Adamowiczem, Arka pogodzi sie z Lechią i będzie wszystko!

    • 4 1

  • a może (1)

    tak Rolls Royce Service w Gdyni otworzył wydział serwisowania nie tylko przy Kontenerowej jednostek pływających, ale także przy lotniku Babie Doły samolotów. To że brytyjska firma Rolls Royce powinna wykonywać częściej resursy i przeglądy nie raz światowa prasa pisała zwłaszcza te silniki swojej produkcji zamontowane w samolotach typu Airbus A380. Polska była za komuny turbinową potęga, fachowcy powymierają i co nam zostanie? Dalej zmywanie garów za granicą.

    • 4 0

    • Oooo... Bestronny pisze z sensem.

      Co sie stało?

      • 1 1

  • Dla naszych polityków idealny jest wycofywany prom kosmiczny (1)

    Powinno się go odkupić od USA zapakować wszystkich przyjemniaczków z sejmu senatu i rząd i wysłać do pana Twardowskiego na księżyc!
    A szczególnie tego tryskającego jadem marszałka sejmu z PO oraz wszystkich mu podobnych jadowitych i zatwardziałych nie pracujących dla polski tylko przeciw innym.

    NIE DLA PO PIS SLD
    NIE DLA PSA KIEŁBASA

    • 8 2

    • UFFF

      Na leczenie......juz za póżno

      • 0 0

  • Żaden news

    Wszystko super, ale oni to wożą już od marca tego roku. I wszyscy o tym pisali. Więc to żaden news.

    • 2 0

  • Trzymajcie się towarzysze z Pol-Lewanta !!! ·z byłego rozszabrowanego PLO ino wyście towarzysze nam zostali !!!

    • 1 0

  • No i co z tego...

    • 0 1

  • PLO I CO

    Rok 1975 statek Monte Casino linia pol-lewant Alexandria trzy tygodnie postoju czekamy na ładunek......... po załadowaniu płyniemy do Latttaki czekamy miesiac na redzie na ładunek..Jaki zachodni armator pozwoliłby sobie na takie marnotrastwo.......no chyba ludzie z minionej epoki..

    • 1 0

  • Gdyński armator?

    To powinien zwozić te części na lotnisko w Gdyni. Może już wkrótce będą mogły stamtąd same odlecieć.

    • 4 1

  • szkoda ze nie Gdansk ;/ (1)

    no ale Gdynia ma kompleks mniejszosci...

    • 0 3

    • I w związku z tym ty gdańszaninie piszesz ten komentaż.

      Z tytułem "szkoda, że nie Gdańsk;/"

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane