- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (129 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Logistyka morska "rozpycha" się w Trójmieście
Firmy z branży logistyki morskiej "rozpychają" się w Trójmieście. W tym tygodniu aż trzy poinformowały o otwarciu biura, powiększeniu powierzchni biurowej, a nawet magazynowej. Na prawdziwą centralę branży morskiej wyrosły biurowce przy ul. Łużyckiej w Gdyni.
Morska Agencja Gdynia, specjalizująca się w logistyce oraz transporcie drogowym, kolejowym i morskim, zdecydowała się powiększyć powierzchnię magazynową w parku Panattoni Tricity East o kolejne 7100 m kw. Spółka posiada już magazyny w Panattoni Park Tricity East I i Panattoni Park Tricity East II, ale podpisanie kontraktu z nowym klientem skutkowało koniecznością zabezpieczenia kolejnej powierzchni. Tym razem w znajdującej się w Panattoni Park Tricity East III.
Czytaj też:
Ceny frachtu napędzają ceny w sklepach
- Cieszymy się z wręcz skokowego rozwoju naszych powierzchni magazynowych w tym roku, tym bardziej że na tym nasze plany się nie kończą - powiedziała Monika Urbaniak, dyrektor zarządzająca w Morskiej Agencji Gdynia.
Morska Agencja Gdynia jest obecna na polskim rynku od 1951 r. Początkowo działalność firmy koncentrowała się m.in. na świadczeniu usług agencyjnych dla statków. Dziś dzięki ekspansji operacji i poszerzeniu kompetencji spółka zapewnia kompleksową obsługę transportu ładunków z dowolnego miejsca na świecie. Jej oferta skierowana jest również do klientów specjalizujących się w transporcie ładunków ponadgabarytowych, płynnych czy sypkich.
Więcej powierzchni w Trójmieście potrzebuje też inna firma z branży logistycznej. DB Schenker, ważny gracz na rynku logistyki i frachtu oceanicznego, powiększył biuro w Gdyni. Firma przeniesie się do nowoczesnej powierzchni zlokalizowanej w Tensor Office Park w budynku X (ul. Łużycka 8). Dla firmy ważne były ergonomiczne warunki pracy i aspekty środowiskowe budynku.
- Strategicznym celem całej Grupy DB Schenker jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Realizując naszą politykę środowiskową, wdrażamy ekorozwiązania, które są korzystne nie tylko dla środowiska, ale też przyczyniają się do stworzenia jak najlepszych warunków pracy dla naszych pracowników. Minimalizujemy wpływ działalności, przenosząc terminale przeładunkowe poza aglomeracje, do nowoczesnych, "zielonych" obiektów zgodnych z wymogami BREEAM. Również wybierając powierzchnie biurowe dla naszych jednostek, mamy sprecyzowane oczekiwania pod względem ekologii, ergonomii i komfortu użytkowania. Park biurowy Tensor to nowoczesna inwestycja, która spełnia nasze wymogi - mówi Piotr Kozłowski, vice president Ocean Freight NEE DB Schenker.
Gospodarka morska w Trójmieście
Nowego najemcę zyskał też gdyński biurowiec Łużycka Plus (ul. Łużycka 3C). Na przełomie I i II kwartału 2022 roku do budynku wprowadzi się polski oddział jednego ze światowych liderów branży logistycznej. Nazwa firmy na razie pozostaje tajemnicą, ale ma to być "wiodący w skali świata operator logistyczny", a działalność jego gdyńskiego oddziału skupiona ma być przede wszystkim na obszarze transportu morskiego. Na podstawie 5-letniej umowy firma wynajmie w budynku Łużycka Plus 967 m kw. powierzchni biurowej. Do nowego biura wprowadzi się 1 kwietnia 2022 roku.
- Warto podkreślić, że to kolejny, obok m.in. Wartsila Polska, Salt Ship Design Poland, Ulstein Poland Ltd, V.Ships PL czy Maersk Polska, najemca związany z branżą morską, z którym współpracujemy w ramach naszych projektów biurowych. Oprócz obiektu Łużycka Plus zaliczają się do nich zlokalizowane po sąsiedzku kompleksy: Łużycka Office Park i ukończony w październiku tego roku 3T Office Park, największy z realizowanych w ostatnich latach biurowców w Gdyni. Cieszę się, że kolejny podmiot z sektora morskiego zdecydował się na biuro u nas. To potwierdza, że od lat dostarczamy na rynek powierzchnię biurową w standardzie wymaganym przez działające w największej skali marki - mówi Sergiusz Gniadecki, prezes zarządu SGPM Property Management, Asset Managera kompleksu Łużycka Plus.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-10 21:15
(7)
Budują kolejne magazyny przy Elbląskiej na wyjeździe z Gdańska, a drogi i ulice w tamtym rejonie pamiętają jeszcze czasy komuny.
- 42 6
-
2021-11-10 21:44
Tak samo na Kokoszkach Bysewo
Hale, centra dystrybucyjne, firmy kurierskie pobudowali i powynajmowali, co wygenerowało masę nowych aut przemysłowych, tirów, kurierskich, a dojazdy bez zmian, ulice bez pobocza i chodników- za nic mają bezpieczeństwo i komfort ludzi mieszkający w okolicy lub pracujący tam
- 19 0
-
2021-11-10 21:42
Pełna racja (5)
Dewelopery mieszkaniowi, magazynowi, biurowi tyle pobudują, że od Lotosu będzie się z buta tyle samo szło, co przejazd samochodem w stronę obwodnicy. Tylko sprzedać grunt i nic nie myśleć o infrastrukturze drogowej. Prywaciarza nie będzie o tym myślał, lecz miasto powinno mieć osobę od strategii drogowej. Wiem, że to nie jest proste, łatwe. Jednak
Dewelopery mieszkaniowi, magazynowi, biurowi tyle pobudują, że od Lotosu będzie się z buta tyle samo szło, co przejazd samochodem w stronę obwodnicy. Tylko sprzedać grunt i nic nie myśleć o infrastrukturze drogowej. Prywaciarza nie będzie o tym myślał, lecz miasto powinno mieć osobę od strategii drogowej. Wiem, że to nie jest proste, łatwe. Jednak musi być ktoś wizjonerem przyszłości, bo naprawdę za kilka lat rower, hulajnogi, auto nogi, będą szybsze. Nasze piękne miasto Gdańsk ma pewne dysfunkcje, ze względu na morze i jest problem z odpowiednią siecią dróg. Jednak to jest moje najpiękniejsze miasto i chcę, żeby ktoś myślał o nim i jej mieszkańcach. To co napisałem, dotyczy również Sopotu i Gdyni.
- 17 1
-
2021-11-10 22:54
dobrze mowisz ale nie u nas (4)
popatrz na google maps, w Niemczech juz 40 lat temu jak nie wiecej wstecz planowano miasta, ulice symetryczne wokol miast, itp. Jest jakis porzadek w tym w wiekszosci. A u nas? No u nas jak kto chce! Nikt nad tym nie panuje! Zadnego planowania! Pozniej wychodza kwiatki droga 2 pasmowa waska a wokolo 4x wiecej domow jak wtedy kiedy droge planowano.
popatrz na google maps, w Niemczech juz 40 lat temu jak nie wiecej wstecz planowano miasta, ulice symetryczne wokol miast, itp. Jest jakis porzadek w tym w wiekszosci. A u nas? No u nas jak kto chce! Nikt nad tym nie panuje! Zadnego planowania! Pozniej wychodza kwiatki droga 2 pasmowa waska a wokolo 4x wiecej domow jak wtedy kiedy droge planowano. Efekt korki ze nie da sie jezdzic. Ale luzik. U nas sa inne rzeczy wazne. Jakie to nie bede pisal... ida srodki na takie glupoty ze glowa mala.. szkoda gadki.
- 11 1
-
2021-11-12 11:53
jest jeszcze gorzej
Np niemieckojezyczni planisci zaprojektowali Wrzeszcz czy Oliwe dobrze-tj. ulice,zielen,zageszczenie domow,obiekty publiczne.Wszystko na optymalnym poziomie.A co robia dziady po-budyniowe? Na chama dogeszczaja te dzielnice,budujac apartamentowce nawet w podworkach!! W efekcie obszary z optymalnym zageszczeniem ludnosci i ruchu kolowego przeksztalcaja sie w pieklo...
- 3 1
-
2021-11-11 09:18
Cicho plebsie... (2)
Najważniejsza jest obrona konstytucji!
- 0 10
-
2021-11-11 14:37
oraz finansowanie "tęczowych"
- 4 3
-
2021-11-11 09:24
a kto uchwalił konstytucję?
pamietasz?
- 4 0
-
2021-11-12 23:47
Widzieć więcej, do przodu (2)
Jak Trójmiasto straci Lotos i Energa, z jakich pieniędzy region będzie się rozwijał??? Łatwo krytykować, ale co w zamian? Trzeba miec wizję co dalej. Uważam, że Trójmiasto ją posiada.
- 4 6
-
2021-11-15 12:49
Co ma do tego Lotos i Energa?
- 0 0
-
2021-11-14 17:31
A dlaczego ma stracić ?
2 lata, wybory i znowu sie rozwijamy. Będzie dobrze, głowa do góry i do boju.
- 0 1
-
2021-11-11 10:53
drogi też sobie wybudują, czy całkowicie uniemożliwią ruch?
- 19 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.