• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi

VIK
25 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Bunkering Premium Group zajmie się handlem paliwami do statków. Bunkering Premium Group zajmie się handlem paliwami do statków.

Lotos Asfalt szykuje się do sprzedaży części mienia spółce Bunkering Premium Group. Chodzi o działalność w zakresie handlu paliwami żeglugowymi. Na transakcję wyraził już zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



- Zdecydowaliśmy się wydzielić z Lotos Asfalt część biznesu zajmującą się sprzedażą paliwa do statków morskich i ją sprzedać - powiedział Marcin Zachowicz, rzecznik Grupy Lotos. - Chodzi o ciężkie oleje do statków. To specyficzny rynek, panuje na nim duża konkurencja. Koncentrujemy się na innych działalnościach. Uznaliśmy, że nie warto wzmacniać i dalej rozbudowywać aktywności w tej materii.

Bunkering Premium Group należy do grupy kapitałowej, na czele której stoi Górnośląski Fundusz Kapitałowy. Spółka nie prowadzi na razie żadnej działalności, dopiero po dokonaniu koncentracji zajmie się sprzedażą paliw żeglugowych. Wartości transakcji nie podano. Lotos Asfalt należy do grupy kapitałowej Lotos. Spółka zajmuje się m.in. wytwarzaniem i przetwarzaniem produktów pochodnych ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową paliw.

Zgodnie z przepisami transakcja podlegała zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, ponieważ biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego prezes urzędu uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji.

Więcej o pomorskiej gospodarce
W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu rozmowa z Pawłem Olechnowiczem rekordzistą Polski w długodystansowym prezesowaniu spółką skarbu państwa - 10 lat. W czasie gdy gdańską rafinerię zmienił w najnowocześniejszy europejski koncern paliwowy Grupę Lotos zmieniły się 4 rządy i jedenastu ministrów którym podlegał. Jak radził sobie z politykami skrajnych opcji, kaprysami międzynarodowych rynków, załogami przejmowanych i tworzonych spółek ; Jak widzi Grupę Lotos w trudnych czasach i co zawiera nowa strategia firmy ; Jak urzeczywistniać i poco modny i pompatycznie brzmiący postulat - społeczną odpowiedzialność biznesu. Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15.
VIK

Miejsca

Opinie (4) 1 zablokowana

  • Znowu jakiś przekręt za publiczną kasę

    Spółka na razie nie prowadzi żadnej działalności, a mimo to UOKiK wyraził zgodę na przejęcie. Drugi Katar, czy drugie DSS?
    Jak Katar kupował stocznię, to wszyscy wiemy.
    DSS, które zbankrutowało na A2, kupiło kopalnię kruszyw w Złotoryi, za którą do dziś nie zapłaciło Skarbowi Państwa i pewnie już nie zapłaci. Do tego rok temu kupili kolejny kamieniołom w świętokrzyskiem, który mimo podwojenia produkcji !!!! jakimś dziwnym trafem też padł.

    • 15 2

  • A kiedy Lotos Asfalt

    przestanie smrodzić?

    • 2 3

  • jestem Polakiem ale nie narzekam. a wy sie za robote weźcie narzekadła ;/ bo wam internet odłączę...

    • 9 1

  • Polski jad

    Turcy - źle, Katarczycy - źle, Ruscy - źle, muzułmanie - źle.
    Wreszcie Polacy (firma ze Śląska) - też wam k... źle.

    Dajcie już spokój, ludzie!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane