- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Lotos Petrobaltic zamówił statek w Singapurze
Spółka Lotos Petrobaltic należąca do Grupy Orlen zawarła umowę ze Strategic Marine, stocznią z Singapuru, na dostawę statku do obsługi farm wiatrowych. Jednostka ma być odebrana we wrześniu tego roku.
StratCat 27 to innowacyjny statek typu Crew Transfer Vessel (CTV), czyli do obsługi farm wiatrowych na morzu zaprojektowany przez brytyjskie biuro BMT Ltd. Armatorem jednostki będzie spółka Miliana Shipmanagement Limited, która działa jako operator komercyjny, obsługujący m.in. platformy wydobywcze należące do Lotos Petrobaltic. Spółka należąca do grupy kapitałowej Lotos Petrobaltic jest właścicielem pięciu statków offshorowych. Z kolei spółka Technical Ship Management będzie odpowiedzialna za zarząd techniczny nabytej jednostki. Spółka koncentruje się na usługach wspomagających transport morski.
Jest już projekt statku do obsługi farm wiatrowych
- Umowa na budowę nowego statku CTV StratCat 27 dla Miliana Shipmanagement to dla nas kolejny krok w kierunku rozwijania naszej działalności w sektorze MEW i tworzeniu floty statków obsługujących polski offshore wind. Mając ponad 34-letnie doświadczenie offshore, możemy dostarczać wysokiej jakości usługi na rynkach krajowych i międzynarodowych. W planach mamy nabycie kolejnych jednostek - powiedział Grzegorz Strzelczyk, prezes zarządu Lotos Petrobaltic.
Obecnie spółka Miliana Shipmanagement Limited realizuje usługi na Morzu Północnym, świadcząc prace rozpoznania geotechnicznego na lokalizacjach pod farmy wiatrowe. W ramach zdobywania doświadczenia nowy statek w pierwszej fazie rozpocznie transfery techników właśnie na tamtym obszarze, a docelowo na obszarze polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
Przypomnijmy, że 12 października ub. roku Lotos Petrobaltic podpisał kontrakt z gdańskim biurem projektowym Seatech Engineering na realizację projektu jednostki do transportu personelu serwisowego morskich farm wiatrowych, czyli CTV (ang. crew transfer vessel). Jak ostatnio informowaliśmy, zamknięto wstępny etap projektowania. Nie wiadomo jednak, której stoczni zostanie powierzona budowa tej jednostki.
Dlaczego ARP ma budować statki dla Petrobalticu?
Spółka Lotos Petrobaltic chce uczestniczyć w projektach dotyczących energetyki wiatrowej na morzu. Mówi się o tym już od kilku lat. Władze spółki zapowiadały nawet zakup jednostki do stawiania wież wiatrowych, na razie skończy się na jednostkach do transferu pracowników i układania kabli na obszarze morskich elektrowni wiatrowych. Według umowy podpisanej w ub. roku finansowaniem trzech jednostek CTV ma się zająć Agencja Rozwoju Przemysłu. Do tej pory mówiło się o własnym projekcie i realizacji zadania w polskich stoczniach. Teraz doszło do podpisania umowy ze stocznią w Singapurze, a realizowany będzie projekt brytyjskiego biura BMT Ltd.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-24 19:54
Nie chcę być dyletantem
Lecz z doświadczenia w Norwegii wiem że w Polsce będą go ciąć i poprawiać. Wiem że tak będzie.
- 0 0
-
2024-03-24 19:59
Nic nowego (2)
U nas powoli brak wszystkiego nawet stoczni wszystko wyprzedane polikwidowane i nic się nie opłaca.
- 1 3
-
2024-03-25 09:56
Mamy kilka dużych, świetnie działających stoczni
Ale oczywiście wszędzie mówi się tylko o starych, państwowych trupach.
- 1 0
-
2024-03-24 21:45
Pisowce wszystko na stanowiska , kasę i gumno zamienili.
- 1 2
-
2024-03-22 13:53
w jaki sposób ten statek jest dostarczany ? Czy jest w stanie przepłynąć sam takie wody ? Czy jest transportowany na jakimś (6)
- 10 11
-
2024-03-22 19:33
(1)
Za mały zasięg i wielkość jednostki Transport na statku handlowym. Pozdrawiam
- 7 1
-
2024-03-23 12:26
Mario?
Hm..
- 1 0
-
2024-03-22 18:18
taką popierdółkę to się transportuje dhl aviationcargo
- 0 3
-
2024-03-22 17:44
Dockwise
- 4 0
-
2024-03-22 16:22
W częściach przewiozą stateczek naszymi
elektrycznymi samochodami izera. złożą w stoczni Radom prześlą koleją dużych prędkości do Elbląga i przekopem Nowy Świat dostarczą na zatokę gdańską.
- 25 5
-
2024-03-22 16:18
Na wielorybach.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.