• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos gotowy do większego przerobu ropy

Robert Kiewlicz
18 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Instalacja destylacji atmosferyczno-próżniowej to najważniejszy projekt budowany w ramach programu 10+. Instalacja destylacji atmosferyczno-próżniowej to najważniejszy projekt budowany w ramach programu 10+.

W gdańskiej rafinerii Grupy Lotos S.A. w piątek zakończyła się budowa zintegrowanej instalacji destylacji atmosferyczno-próżniowej. To najważniejsza instalacja produkcyjna budowana w ramach Programu 10+, która pozwoli na zwiększenie nominalnych zdolności przerobu ropy naftowej o 75 proc. do 10,5 mln ton rocznie.



- To jeden z najważniejszych dni w historii firmy i jej pracowników. To także - i odbieram to bardzo osobiście - kawałek mojego życia - powiedział podczas uroczystego otwarcia Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos. - Historię każdej rafinerii mierzy się przyrostem mocy przerobowych. Ten kamień milowy już za nami, to również początek zwrotu środków zainwestowanych w program 10+.

Przy realizacji samej instalacji CDU/VDU wykonano m.in. 10 tys. m.sześć. fundamentów, zmontowano 2 tys. ton konstrukcji stalowych, zamontowano kilkadziesiąt wymienników ciepła, dwa piece, 80 pomp, prawie 2 tys. ton rurociągów, ułożono 130 km kabli elektrycznych i podłączono ponad 2 tys. urządzeń automatycznych (KiA).

- Rozbudowa Lotosu ma bezpośredni związek z bezpieczeństwem energetycznym naszego kraju - mówi Grażyna Henclewska, wiceminister gospodarki. - Oddanie nowej instalacji potwierdziło duże możliwości polskiego przemysłu naftowego.

Oprócz zakończonej właśnie budowy instalacji CDU/VDU, latem i jesienią 2009 r. w gdańskiej rafinerii zakończono budowę instalacji hydro-odsiarczania oleju napędowego (HDS), pomocniczego kompleksu aminowo-siarkowego (KAS) oraz wytwórni wodoru (HGU).

- Na początku grudnia br. Program 10+ przekroczył 93 proc. zaawansowania realizacji - stwierdza Zbigniew Paszkowicz, dyrektor ds. rozbudowy rafinerii w Grupie Lotos. - Zgodnie z planem do końca przyszłego roku zamierzamy zakończyć budowę i uruchomić dwie kończące realizacje przyjętego zakresu prac instalacje produkcyjne: łagodny hydrokraking (MHC) oraz przerobu ciężkiej pozostałości próżniowej (ROSE).

Czytelnicy Trojmiasto.pl w rafinerii

W uroczystym otwarciu instalacji CDU/VDU wzięli także udział czytelnicy portalu Trojmiasto.pl. Wycieczka po terenie rafinerii była jedną z nagród w konkursie zorganizowanym przez nasz portal wraz z Grupą Lotos. Szczęśliwi zwycięzcy z zainteresowaniem oglądali postępy w rozbudowie rafinerii Lotosu.

- Wizyta w na terenie rafinerii jest dla mnie o tyle ważna, że bliskie są mi sprawy związane z paliwami - powiedział jeden z laureatów konkursu, Krzysztof Adamski-Trzciński. - Tematem mojej pracy magisterskiej jest właśnie przewóz paliw płynnych na Bałtyku.

Na zdjęciu Krzysztof Adamski-Trzciński i Maria Sazon - laureaci konkursu Grupy Lotos i portalu Trojmiasto.pl wraz z Krzysztofem Kopciem z biura prasowego Lotosu.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (88) 2 zablokowane

  • brawo (2)

    trzeba się rozwijać

    • 22 9

    • pytanie ile zarabia sie w lotosie????? (1)

      slyszalem ze jest firma jest ostro zadluzona ?>>>>>>>>>>

      • 0 0

      • ZNAM KILKA OSÓB

        PRACUJĄCYCH TAM. JEDEN MIESZKA W GDYNI I NIE MA ZAMIARU SZUKAĆ INNEJ PRACY. POZOSTALI TEZ NIE NARZEKAJĄ NA ZAROBKI....

        • 0 0

  • Duma (6)

    Jestem dumny, że mamy w Trójmieście LOTOS ;o)

    • 31 19

    • Dodam też (5)

      Że tankuje paliwo tylko na Lotosie albo na BP, które kupuje paliwo od Lotosu ;-) Lepiej finansowo wspierać swoich niż daleki Orlen ;p

      • 19 5

      • (3)

        BP? a gdzie oni są swoi? nie lepiej powiedzieć: Orlen lub Lotos?

        • 1 13

        • Chodzi o to, (2)

          że tankując na BP wspierasz Lotos, bo BP od nich kupuje paliwo ;-) A nie Orlen, który narzuca takie marże na paliwo, że to sie w głowie nie mieści a ludzie jeszcze tam tankują

          • 8 0

          • (1)

            Na Orlenie tankują tylko Ci którzy mają nowy samochód i myślą, że to najlepsze paliwo a także Snoby którzy taknkują tam po to żeby się pochwalić znajomym

            • 6 1

            • oczywiście snoby tia

              A może tam tankują ci którzy muszą, bo po prostu mają flotę orlenu, a lotos ma głównie stacje na północy toteż firmy biorą głównie flotę orlenu, aby w całej Polsce móc tankować.

              • 1 1

      • a ja shell

        • 0 2

  • Ciekawe co na to Kurski, wielki przeciwnik inwestycji ktory twierdzil ze nie warto inwestowac w rafinerie skoro ma byc sprzedana.
    BRAWO LOTOS !!!!!!!!!!!!!

    • 33 7

  • (3)

    Ja tankuje tylko na neste! 20 gr taniej na kazdym litrze czyli 10 zł na baku taniej ! 6 chlebów jestem do przodu.. jak ktos twierdzi ze to mało to niech mi przynosi raz w tygodniu po 7

    • 21 10

    • Innych wspierasz a jak drogi są dziurawe bo twoja kasa z podatków idzie gdzie indziej a nie do Gdańska to marudzisz! H-I-P-O-K-R-Y-T-A.
      Wsadz sobie w d... te twoje bochenki!!!

      • 6 2

    • (1)

      Tankuj sobie na neste i to jak najwięcej, bo oni sprzedają poaliwo wyprodukowane w Lotosie :-)

      • 7 0

      • wazne ze sprzedaja taniej

        • 2 0

  • TEŻ MI NOWINA > OD TEGO JEST > NIECH PRZERABIA!!!! (1)

    MOZE BEDZIE TANIEJ? CHA CHA!!!!!!

    • 9 12

    • zapomnij

      lotos to zlodzieje

      • 0 1

  • Mam pytanie, co trzeba zrobić żeby zostac prezesem Lotosu, konkretnie interesuje mnie konkretna odprawa jaką dostaje się po (1)

    zakończeniu pracy

    • 5 16

    • Należy sprzymierzyć się z Platfusami Obywatelskimi,dać ich ludziom kilka lukratywnych kontraktów w spółkach Lotos Paliwa i Asfalt,wsadzić tam swoich ludzi.
      Troszeczkę pobrylować w towarzystwie byłych oficerów Wojskowych Służb Informacyjnych i jedziesz człowieku.
      Do tego manipulować związkami zawodowymi jak się patrzy.
      Troszeczkę poudawać neutralność i broń Boże ładować kasę w Lechię bo tam PiSiory!

      • 0 0

  • a widzicie tam u góry, nad tym dźwigiem po lewej stronie, niezidentyfikowany obiekt latający? to lecą katarscy inwestorzy z (4)

    workiem dolarów....

    • 12 19

    • niezidentyfikowany to jest do tej pory twój stary
      cały świat się dziwi kto spłodził takiego jełopa

      • 13 6

    • To nie UFO to.... Orzel leci do Warszawy.

      • 1 0

    • to jeden z braci Xero leci na Hel popierdzieć w stołek :-)

      • 1 1

    • galux znowu sie udzielasz stary pryku?

      • 2 0

  • Jak ja nie cierpie lotosu... (1)

    • 12 24

    • sukces

      nikt nie lubi gdy inni są od niego lepsi

      • 1 0

  • Proponuję, żeby Guzikiewicz założył związek zawodowy w Lotosie (1)

    • 6 4

    • po co jak juz jest 6 !!!! buhahahaha

      lotos jak to postkomunistyczny moloch ma przerost zatrudnienia .............

      i to bedzie glowny problem.......w niedalekiej przyszlosci..........

      • 3 2

  • A kiedy będzie taniej i konkurencyjnie? (6)

    Przecież LOTOS to nasza polska firma. Orlenu się to samo kurde tyczy. Nie musicie na nas aż tak zarabiać. Nie muszą prezesi mieć tak wysokiej gaży. Zróbcie coś dla nas - naprawdę nie wszystkich stać na wasze ceny. Dlaczego ktoś ma oddawać kawał wypłaty na paliwo, bo nie ma innej możliwości dojazdu do pracy.

    • 18 4

    • I tu chłopie masz rację...

      • 3 0

    • "kominowka" (2)

      w Lotosie niektorzy pracownicy wycagaja wiecej niz prezes, a za wyokie ceny odpowiada rzad!

      • 4 0

      • No to niech ktoś myślący coś z tym zrobi (1)

        No naprawdę ja rozumiem kapitalizm, ale...

        • 0 0

        • haha w rzadzie mysla jak najefektywniej wyr..ac spoleczenstwo tak aby nie wiedzialo tym;p wiec niestety ale "ciemnosc widze":P

          • 1 0

    • Tankując płacisz więcej podatku niż wartości samego paliwa...

      • 2 0

    • Ci co minusy dają

      Co takiego złego napisałem? Powiedzcie mi. Co jest nie tak?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane