- 1 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (148 opinii)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (148 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (4 opinie)
- 4 Państwowe firmy wymieniają zarządy (86 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
Lotos i PGNiG realizują pierwszą dostawę paliwa żeglugowego LNG
13 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat)
Spółki Lotos i PGNiG dostarczyły 120 m sześc. (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel ) "Siem Harmony". Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki przed oddaniem jej do użytku. Cysterny odebrały gaz z Terminalu LNG w Świnoujściu i przetransportowały do stoczni w Gdańsku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce.
Statki typu tzw. dual fuel, uważane za bardzo pionierskie technologicznie, zasilane są zarówno konwencjonalnym paliwem żeglugowym, jak i znacznie czystszym gazowym. Dzięki temu są o wiele bardziej przyjazne środowisku niż te z tradycyjnym napędem. Armatorzy, chcąc spełnić unijne wymogi środowiskowe w stosunku do paliw zawierających do 0,10 proc. siarki, wprowadzają do swojej floty mniej emisyjne statki napędzane paliwem LNG. Zaostrzone rygory emisyjności, zawarte w unijnej dyrektywie siarkowej, nakazują dziesięciokrotne zmniejszenie emisji siarki od 2015 roku.
- Technologia związana z dystrybucją, a także stosowaniem LNG, to technologia przyszłości - podkreśla Przemysław Marchlewicz, wiceprezes zarządu Grupy Lotos - Cieszę się, że Grupa Lotos wspólnie z PGNiG i stoczniami śmiało podejmuje to wyzwanie z korzyścią dla kraju. Będziemy wspierać zarówno rozwój tej dziedziny, jak i związanej z nią infrastruktury. To właściwy i pożądany kierunek także, a może i przede wszystkim, ze względu na ochronę środowiska.
erka