• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos podpisał rekordowy kontrakt z Shellem

erka
30 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

4 mld zł wynosi wartość kontraktu na dostawy paliw, które Grupa Lotos zrealizuje na rzecz firmy Shell Polska. Dzięki tej umowie gdański Lotos stanie się dominującym dostawcą benzyny PB95 i oleju napędowego dla polskiej sieci stacji Shell w 2011 roku.



W całym 2010 r. wartość kontraktów dotyczących sprzedaży paliw produkowanych przez gdańską rafinerię koncernom operującym na rynku detalicznym wyniosła ok. 6,5 mld zł. Natomiast kontrakty kontynuowane i nowo zawarte na przyszły rok (łącznie z umową zawartą z Shell Polska) to kwota ok. 7 mld zł.

Dzięki realizacji Programu 10 +, Lotos znacznie zwiększył w 2010 roku przerób surowca oraz produkcję paliw. W całym 2009 r. rafineria w Gdańsku przerobiła ok. 5,5 mln ton ropy. Dla porównania po 9 miesiącach tego roku przerób surowca wyniósł 5,8 mln ton. W całym 2010 r. Lotos zakłada przerób na poziomie ok. 8 mln ton.

Udział Lotosu w rynku paliw ogółem zwiększył się w miesiącach styczeń-sierpień 2010 r. do 29,5 proc. To o 1,2 punkt procentowy więcej w porównaniu z końcem 2009 r.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W Pomorskiej Kronice Biznesu, Marka Kańskiego, m.innymi: Sieci na dotacje - unijne fundusze wspierają rybaków : Dobra nowina dla Kuźnic - podpisanie umowy o budowie portu rybackiego ; Pomorskie plusy i minusy - opinie dziennikarzy gospodarczych. PKB w Sylwestra o 18.10 i w pierwszy dzień 2011 roku o 17...Wszystkim na lądzie, morzu i na Pomorzu Szczęśliwego Nowego Roku!
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (37) 2 zablokowane

  • No to do mojej listy celów noworocznych dopisuję: (7)

    - nie tankować na Shellu...

    • 38 36

    • (2)

      dlaczego??

      • 4 0

      • Bo jestem z Kartuz i jadąc z Żukowa swoim Golfem II mam nie po drodze.

        • 6 4

      • Na stacjach Shell od jakiegoś kwartału jest najdroższe paliwo

        • 2 0

    • Tak sie składa że gdzie kolwiek (3)

      nie zatankujesz masz paliwo z polskich rafinerii.
      A mało tego paliwo z Lotosu jest lepsze niż te z Orlenu. Nie żebym faworyzował nasz Lotos i nie wdając się w szczegóły parametrów, ale taka jest prawda.
      A podczas dostaw dolewa się różne koncentraty substytutów.

      • 6 2

      • No jeszcze z Białoruskie rafinerii Mozyr i z niemieckiej jakiejś. (1)

        • 1 0

        • z Niemiec

          to Rafineria w Schwedt. Troche jeszcze na południu biora od Slovnaftu

          • 0 0

      • lepsze ??

        Jak myślisz - czy Orlen paliwo na swoje stacje wozi z Płocka ?? Niestety nie :) stacje Orlenu u nas są zaopatrywane w paliwo z nalewaków Lotosu, natomiast stacje Lotosu w innych miejscowościach mogą być zaopatrywane z nalewaków Orlenowych :) leje się tam gdzie jest bliżej. Wyjątek stanowią paliwa typu Verva, Dynamic itd które są wiezione z danej rafinerii lub wzbogacane sustytutami...

        • 0 0

  • sukcesy lotosu itp mam gdzieś (5)

    niema konkurencji i wolnego rynku więc ich sukcesy się nie przekładają na konsumentów, a dodatkowo sprzedadzą go niedługo ruskim za bezcen

    • 20 13

    • sukces Lotosów i innych Energ = porażka obywateli :( (4)

      • 9 4

      • (3)

        To szkoda, że nie widzisz jak te firmy ciągną setki małych firm, dla których LOTOS jest głównym żywicielem .. a co za tym idzie dają pracę ludziom :)

        • 1 0

        • (2)

          jakby była realna konkurencja a nie zmowy lub monopol to by małe firmy korzystały jeszcze więcej.

          Paliwo będzie potrzebne tak czy siak - jak na lotos bomba atomowa spadnie znajdzie się 10 innych chetnych bo JEST POPYT... ale nie - koncesje, pozowlenia, kolesiostwo

          • 0 0

          • jakby byla realna konkurencja o ktorej piszesz (1)

            to zaczeliby z Lotosu zwalniac a wtedy zamiast pisac o konkurencji pisalbys jak to zle ze zwalniaja;)

            • 0 0

            • jakbys uwaznie sledzil raporty roczne Lotosu

              to bys zauwazyl, ze kilka lat temu liczba pracownikow wynosila okolo 6 tysiecy osob, a teraz jest okolo 5. Redukcja byla i to duza.

              • 0 0

  • i tak na shellu nigdy nie tankowałem (3)

    • 19 3

    • Ja tankowałem do momentu, kiedy zaczęli cwaniakować z punktami SMARTa i je odejmować (2)

      Mają jedne z najwyższych cen, a jakość średnia, więc kij im w oko

      • 15 1

      • A ja postanowiłem zarejestrować kartę bp payback (1)

        I zobaczyłem 0 punktów. Nie żebym zbierał i miał tych punktów prawie tysiąc (tankuje po kilka litrów do skutera).

        Walcie się na r y j. oszuści!

        • 4 0

        • Też mam payback i zbieram punkty na bp, allegro, w orange i czasem w realu, ale nagrody mają kiepskie...

          • 0 0

  • w końcu może się poprawi jakość paliw na shell (3)

    do tej pory omijałem ich szerokim łukiem - zawiodłem się na tym niby cudzie vpower, którego każde z moich 3 aut paliło więcej niż najtańszej benzyny z auchan...

    • 13 2

    • To zależy od samochodu! (2)

      Laguna II z silnikiem 1.8 - była różnica między Euro95 a V-Power 95, nawet do 1 litra/ 100 km na korzyść V-Power. Honda Accord 2.0 iVTEC - nie ma ŻADNEJ różnicy. Inny silnik, inny samochód.

      • 1 1

      • SHELL (1)

        Ja mam akurat mieszane uczucia, jeśli chodzi o tę sieć. Podam przykłady (samochód Renault Scenic II 1,9 dci wyjazdy wakacyjne z bagażnikiem dachowym, 4 osoby, bagaż wszędzie, gdzie się da) :
        2007r. Holandia - 7,5l/100
        2007r. Belgia - 8,0l/100
        2008r. Niemcy 6,5l/100
        2008r. Niemcy 6,6 l/100
        2008r. Włochy 8,1 l/100
        2008r. Austria (k. Graz) 7,1 l/100 Polska (Piotrków) - 8,0 l/100
        2009r. Austria (Salzburg) - 4,9 l/100 (2 godz. "stau" przed Tauerntunnel, 300km wokół Trieste, wjazd na przełęćz Vrsić 1680m n.p.m.) jedyny raz tankowałem Shell Vpower diesel i była rewelacja, gdyby nie ten stau i przełęćz, wyszłoby pewnie koło 4,5.
        Odradzam tankowanie w Beneluksie, Włoszech i w Polsce - przepały są nieprawdopodobne.
        Niemieckie paliwo dobre, z tym, że należy zjeżdżać z autostrad do małych miasteczek, tam pompiarz miejsocwy nie ma odwagi niczego dolać a na Shellu przy rasthofach jest bardzo różnie. Najlepsze paliwo mają w Austrii i Szwajcarii.
        Na Lotosie tankuję niemal bez wyjątku, chyba, że nie ma na trasie i na Diesel Dynamicu mam w ciągu ostatnich 12 miesięcy w tych samych warunkach 3 razy po 4,8 l/100.

        • 1 0

        • Trudno porównywać diesla do benzyny

          (nawet jeżeli oba są w wersji V-Power). Tzn. nie wiem, niestety, czego dodają do diesla i jak to się ma przekładać na mniejsze spalanie, a zwłaszcza o ile ono ma być mniejsze i czy ta różnica ma być większa, czy mniejsza (procentowo) od spalania benzyny w tej wersji.

          Co do tankowania za granicą: pamiętam raz, kiedy spalanie skoczyło do 9-10 po tankowaniu w Niemczech, stacja na A5 (Breisgau? w kierunku na Bazyleę) - ostatni raz tam tankowaliśmy. Poza tym z autostradowymi stacjami w Niemczech nie mam złych doświadczeń. Francja generalnie również w porządku (może się nie natknąłem na przewalacza?), natomiast jedna sprawa irytująca do szpiku kości - dwa lata temu naokoło Paryża automatyczne stacje benzynowe, w których paliwo było tańsze (nawet 20-30 eurocentów na litrze!) przyjmowały WYŁĄCZNIE karty płatnicze lub kredytowe wystawione we Francji. To oczywiście abstrahując od jakości benzyny.

          • 0 0

  • No i bardzo ładnie! Do tej pory wspaniale mnie obsługiwali na Lotosie.

    Mam nadzieję, że teraz na Shellu będą mnie witać tak samo "Witamy szanownego Pana prezesa..."...

    • 13 0

  • (1)

    Jeżdżę na LPG i to paliwo z Lotosu sobie chwalę. Ale na Shellu LPG jest o 20gr droższe niż na Lotosie. Czy to się zmieni?

    • 8 0

    • Tak,

      na lotosie wyrównają do shella, a na shellu podniosą o 10 gr. I napiszą, że zaletą jest zmniejszenie różnicy w cenie, że teraz shell jest niewiele droższy od lotosu i bardziej dostępny dla kieszeni szarego automobilisty.

      • 3 0

  • Obniżcie ceny paliw!

    Rafineria pod nosem i takie ceny!

    • 35 2

  • (1)

    A Wy myslicie ze jak nie bedziecie tankowac na Lotosach, Shellach to Lotos sie obrazi!? Przeciez BP i inne tez maja paliwo z Lotosu lub ewentualnie z orlenu.

    • 21 0

    • No trochę się obrazi, wszak odpadnie marżą handlowa.

      • 1 0

  • Paliwo Lotosu jest wszędzie (3)

    Znajomy pracuje w Lotosie, oni sprzedają paliwo do wszystkich stacji w północnej Polsce, za wyjątkiem oczywiście Orlenu, Lukoilu i chyba Neste.

    • 8 0

    • Akurat do Łukoila sprzedawane jest paliwo i to nawet jestesmy ich głownymi dostawcami.

      • 1 1

    • Nawet Orlen bierzez z Lotosu. Kto bedzie woził paliwo z południa Polski do stacji na Północy?

      • 2 0

    • Akurat NESTE samo się chwali, że bierze paliwa z LOTOSu - wystarczy zerknąć na ich stronę.

      • 2 0

  • Co by nie pisali - bulimy po 5 zł i basta !!!!!

    Krojenie społeczeństwa i chwalenie się wynikami - to jest polityka i ekonomika tych dnia.
    Monopol goni monopol, a szaraki z wywieszonymi językami z niedowierzaniem przecierają oczy czytając kolejne podwyżki.

    Hip Hip PO...

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane