• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lutego 2024, godz. 11:25 
Opinie (97)
aktualizacja: godz. 22:18 (9 lutego 2024)
  • MSC Aurora wchodzi do BCT.
  • MSC Aurora wchodzi do BCT.

Skoro mamy tłusty czwartek, to "na grubo" jest też dziś w Porcie Gdynia. Wraz z porannym słońcem do terminalu BCT przybył kontenerowy kolos MSC Aurora. Statek ma 366 m długości, czyli - jak na warunki gdyńskiego portu - bardzo dużo.



AKTUALIZACJA 9 lutego:

Statek MSC Aurora dłużej pozostanie w Porcie Gdynia. Wszystko na to wskazuje, że nie udało się go przeładować w zakładanym wstępnie czasie. Właśnie zaktualizowano tzw. awizację i okazało się, że opuści gdyński port dopiero w niedzielę 11 lutego o godz. 7. Należy jednak pamiętać, że i ta godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać w specjalnym serwisie lub na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Statek MSC Aurora ma 366 m długości i 48 m szerokości i można powiedzieć, że wszedł do Portu Gdynia na tzw. "żyletkę", ponieważ warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów. Statek zacumował w terminalu BCT przy nabrzeżu Helskim I. O wizycie jednostki poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

Zmiany w zarządach Portu Gdańsk i Portu Gdynia Zmiany w zarządach Portu Gdańsk i Portu Gdynia

Statek zawitał do Gdyni w ramach serwisu żeglugowego Swan, czyli stałego bezpośredniego połączenia z Dalekim Wschodem. Gdynia pojawiła się w tej siatce połączeń w lipcu ub. roku. W ramach tego połączenia chodzą statki różnej wielkości i nie zawsze mają 366 m. Pierwszym, który zainaugurował wizyty w Gdyni, był kontenerowiec MSC Madeleine, który ma tylko 349 m długości.

Według zapowiedzi kolos ma wyjść z Portu Gdynia w sobotę, 10 lutego, o godz. 8. Będzie więc okazja zobaczyć go z bliska. Trzeba jednak pamiętać, że godzina może ulec zmianie i trzeba na bieżąco sprawdzać w specjalnym serwisie lub na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni. Wejścia i wyjścia statków można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).


Przebudowa gdyńskiego portu tak, aby mógł on przyjmować większe statki, trwa od lat. Najpierw udało się powiększyć obrotnicę nr 2 (miejsce w porcie, które pozwala na to, by statek mógł się obrócić), dzięki czemu do Gdyni teoretycznie mogły zawijać statki mające do 370-400 m. Teoretycznie, bo obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. I tak w czerwcu ub. roku zakończono przebudowę Północnej Ostrogi PilotowejMapka i zyskano dodatkowo prawie 40 m.


Na pewno pomocny przy wprowadzaniu i wyprowadzaniu statków w gdyńskim porcie jest system pilotowy OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

W Porcie Gdynia wciąż trwa realizacja programu: "Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego". Wykonanie pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych zapewni bezpieczną żeglugę statków o długości 400 m, szerokości 58 m i zanurzeniu do 14,5 m. Poprawa bezpieczeństwa nastąpi również poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym portu oraz remont i modernizację oznakowania nawigacyjnego.

Miejsca

Opinie (97) 5 zablokowanych

  • Aurora juz w Gdyni był.

    Czyżby brak tematów?

    • 3 0

  • Aurora to symbol rewolucji październikowej

    krążownik który oddał wystrzał a ten zmienił świat
    precz z caratem

    • 4 1

  • Kolejny dzień ataków PISowskich trolli ochranianych przez redakcję (3)

    No chyba ze to sami pracownicy portalu, który wykonują jeszcze stare zlecenie z Orlenu

    • 7 14

    • "PiSowcy chcą kontynuować system bezprawia awanturą i przemocą. Argumentów nie mają żadnych" (1)

      • 2 5

      • Kiedy Macieruski odpowie za pobicie kryminalisty Kaminskego

        • 1 1

    • Troll jest jeden niemiecki Ryży Bolcu

      • 0 0

  • A on nie wychodzi o 22:00!? Tak jest na stronie pilotów, nie 10:00

    • 3 0

  • Jest z ciasta, posypany cukrem pudrem i w środku ma adwokat?

    • 1 0

  • posty (1)

    czytam wypowiedzi ludzi i doznaję szoku . większość z nich uważa że śruba i okręt to śrubokręt ale muszą się wypowiedzieć
    bo się uduszą , maja talent !!

    • 7 2

    • Powiedziałbym że nawet 90% "komentujących" to po prostu analfabeci w przedmiocie artykułu

      • 1 0

  • Czyżby koniec wzrostów w Baltic hub....

    Maersk ogłosił, że od 2025 roku główne linie z Azji będzie kończył w głównych portach Morza Północnego: Bremerhaven, Felixstowe, Rotterdamie i Hamburgu. Do obsługi pozostałych portów wykorzysta połączenia dowozowe, a obsługujące je statki będą miały podobną wielkość do jednostek na liniach oceanicznych. Maersk zapewnia, że nowa aranżacja zapewni lepszą jakość usług oraz ich niezawodność. Szacuje, że dostawa kontenerów do Gdańska przez port przeładunkowy w Wilhelmshaven potrwa 36 dni, zastrzega jednak, że ostateczne czasy przewozu będą podane później, po ustaleniu wszystkich szczegółów.

    • 3 1

  • Pewnie przywiózł olej palmowy.

    • 1 1

  • Do Gdanska co tydzien wplywaja duzo wieksze kontenerowce niz ten

    • 0 3

  • A nie do portu kaczynskiego w Elblągu? (2)

    • 1 8

    • Albo do wszystkomającego PiS Radomia :)

      • 1 0

    • Bolcu wyhodowany na TVN co tu bredzisz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane