- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
MTMG zabezpiecza hałdy z węglem
24 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Morski Terminal Masowy Gdynia wzbogacił się o urządzenie zraszające, które pomoże zmniejszyć zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Zraszane będą przed wszystkim hałdy węgla.
Urządzenie, czyli tzw. zraszacz, zbudowane jest na bazie wozu asenizacyjnego (maszyna rolnicza) z funkcją hydrosiewnika składającego się z układu pomp, umożliwiających poprzez działko np. obsiewać pobocza budowanych autostrad i dróg nasionami roślin, podlewać pola, czy właśnie zraszać powierzchnie placów składowych. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.
- W naszym terminalu będziemy przede wszystkim wykorzystywać funkcję zraszania. Będziemy zraszać hałdy węgla, którego znaczne ilości teraz przeładowujemy - mówi Julian Karaszewski, specjalista ds. technologii i inwestycji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - W znacznym stopniu zostanie ograniczone pylenie na terenie terminalu, co na pewno pozytywnie odczują mieszkańcy pobliskich domów. Hałdy z węglem będą zraszane za pomocą działka o regulowanej dyszy. Urządzenie posiada również funkcję mieszania wody z mleczkiem wapiennym - na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz nagrzewaniem się składowanego węgla.
Zraszacz to nie jedyna inwestycja, która usprawni pracę w gdyńskim terminalu masowym. Na parkingu zewnętrznym, przeznaczonym dla 122 samochodów ciężarowych, został zainstalowany specjalny namiot, w którym można pobierać próbki zboża w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochody ciężarowe ze zbożem mogą wjechać na teren MTMG dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku badań laboratoryjnych próbek.
- Namiot o długości 20 metrów, szerokości 10 metrów i wysokości 4,20 metra wydzierżawiliśmy na razie na pół roku - wyjaśnia Karaszewski. - Zainstalowanie namiotu na parkingu zewnętrznym umożliwiło nie tylko obsługę pojazdów ciężarowych z ładunkiem podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale pozwoliło również ograniczyć hałas towarzyszący obsłudze pojazdów. Obecnie z naszego parkingu korzysta także Bałtycki Terminal Zbożowy i samochody udające się do tego terminalu skorzystają również z wprowadzonych udogodnień.
- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Chcemy być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia.
W ubiegłym roku na Nabrzeżu Szwedzkim
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
VIK