- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Marka stworzona od podstaw
LPP SA to jedna z nielicznych polskich firm, która w niespełna kilkanaście lat stała się liderem w swojej branży i stworzyła 6 wiodących marek odzieżowych (Reserved, Cropp, Esotiq, House, Mohito i Promostars), obecnych na 12 różnych europejskich rynkach.
Historia LPP SA sięga początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego już wieku, kiedy to Marek Piechocki (dziś prezes LPP SA) i Jerzy Lubianiec (obecnie prezes Rady Nadzorczej) rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc wspólnie Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral s.c. W 1995 roku powstało już LPP. Początkowo firma zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji t-shirty. Później postawiła jednak na rozwój własnej marki (Reserved) i zaczęła rozwijać własną sieć sprzedaży detalicznej.
W 1999 r. LPP SA osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 107 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 6 mln zł. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku, pod koniec 2001 roku było ich już 24. Dziś to ponad 270, i to nie tylko w Polsce, bo również w 10 innych europejskich krajach.
Kolejne lata to wejście LPP na warszawską giełdę (2001) i na zagraniczne rynki z marką Reserved: w 2002 roku do Estonii, Czech, na Węgry, a w 2003 na Litwę, Ukrainę i Słowację. 2004 rok to wykreowanie i wprowadzenie na polski, a potem na rosyjski rynek, nowej marki odzieżowej Cropp Town. Na przestrzeni kolejnych dwóch lat Cropp Town oferował swoje produkty już w Estonii, na Słowacji i na Łotwie (2005) oraz na Litwie, w Rosji i w Czechach (2006).
2007 rok to kolejny przełom w historii LPP. Spółka przekroczyła miliard złotych sprzedaży. W tym samym czasie premierę (w Polsce i za granicą) miała już trzecia własna marka - Esotiq (ekskluzywna bielizna), która wraz z dwoma pierwszymi wkroczyła w 2008 roku na kolejny europejski rynek. Tym razem była to Rumunia.
Obecnie LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się 140 salonów Reserved w Polsce i 130 salonów w 10 europejskich krajach, 168 salonów marki Cropp w Polsce i 70 salonów zagranicznych, 177 salonów House w Polsce i 110 za granicą, 53 salonów Mohito oraz 58 salonów Esotiq. Plany spółki są równie imponujące co przedstawiona tu historia.
Miejsca
Opinie (21) 1 zablokowana
-
2013-04-07 00:38
siekiera 4
życzę wszystkim pracy gdzie wyłata jest miłym dodatkiem .
Tak panowie prezesi kierownicy i inne gady pomyślcie o firmie uśmiechniętej gdzie pracownik przychodzi przyjemnie uśmiechnięty i traktuje prace jak swoje dziecko ,gdzie nie ma ignorancji i jest szacunek nawet dla sprzątaczki .Panowie prezesi pomyślcie nad firmą z gdzie śiła w ludziach- 2 1
-
2013-07-29 21:41
marna jakość
Ja niestety już nie kupuję ubrań w tych sklapach ze względu na złą jakość. Zgadzam się, że ceny są przystępne więc i jakość musi być niska. Nie ma nic za darmo, dlatego wolę kupić jedną rzecz droższą i markową niż tanią i chińską !
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.