• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Masowiec Solidarność trafił do stoczni Nauta

Wioletta Kakowska-Mehring
30 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Obecnie masowiec "Solidarność" pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii. Obecnie masowiec "Solidarność" pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii.

Gdyńska stocznia Nauta wyremontuje statek należący do Polskiej Żeglugi Morskiej. Kontrakt przejęła po Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia.



MS "Solidarność" pływa od 20 lat. Miał być remontowany w stoczni szczecińskiej, ale ta - jak wyjaśnia PŻM - zrezygnowała. O tej sprawie zrobiło się głośno po tym, jak przewodniczący SLD w zachodniopomorskim, Dariusz Wieczorek, stwierdził, że remont jednego z dużych statków PŻM w Gdyni może świadczyć o pomijaniu stoczni szczecińskiej. A ta ma kłopoty i walczy o przetrwanie. Jej zadłużenie sięga kilkudziesięciu milionów złotych.

Zarząd PŻM odpiera insynuacje przewodniczącego. Krzysztof Gogol, doradca dyrektora do spraw mediów w PŻM twierdzi, że to nie problemy Gryfii spowodowały, iż masowiec trafił do remontu w Gdyni, tylko to Gryfia zrezygnowała z kontraktu. Władze PŻM zapewniają też, że przed remontami zawsze wysyłają zapytania do wszystkich stoczni. Do tego trzy czwarte remontów jednostek PŻM odbywa się w polskich stoczniach. Połowa statków jest remontowana w Szczecinie, a druga w połowa w Trójmieście. Władze gdyńskiej stoczni nie komentują sprawy.

Statek "Solidarność" jest masowcem klasy Panamax zbudowanym dla PŻM w kopenhaskiej stoczni Burmeister & Wain. Panamax to statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających żeglugę przez Kanał Panamski (wielkość statku ograniczają wymiary śluz wodnych, wynoszące 305 m długości, 33,5 m szerokości oraz 26 m głębokości). "Solidarność" ma 228,5 m długości i 32 m szerokości. Obecnie masowiec PŻM pływa pod banderą Vanuatu, czyli państwa w Oceanii.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych, takich jak węgiel, zboża etc. w żegludze nieregularnej o zasięgu globalnym. Armator jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (37) 2 zablokowane

  • Do tego "obiektywnego" od piosenki

    Przesłuchaj kolego jeszcze raz tą piosenkę. To trochę inaczej leciało.

    • 0 2

  • Europa nie bawi się w remonty .

    Ciekawe co robią z tymi tonami syfu zdrapanego z kadłuba i wydłubanego ze zbiorników balastowych . Na zachodzie utylizacja tego bagna kosztowała by majątek .

    • 1 5

  • Z kolejnego dużego remontu jakim był remont jednostki "NIDA" Gryfia też sama zrezygnowała i przegrała na własne życzenie !!!. Więc jak ma się rozwijać ta firma, przy takim lekceważeniu klienta jakim jest przezież regionalny szczeciński armator PŻM !!!!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane