• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliononowy kontrakt Balticonu

Robert Kiewlicz
7 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk". W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk".

Gdyński Balticon zakończył negocjacje i podpisał umowy z największym na świecie operatorem żeglugowym Maersk Line. Spółka obsługuje już dwóch światowych potentatów transportu międzykontynentalnego - amerykańskiego American President Lines oraz OOCL.



Czy trójmiejskie porty skutecznie walczą o największych morskich przewoźników?

Dwie podpisane w tym tygodniu umowy z Maersk Line dotyczą obsługi ruchu kontenerów Maersk w terminalach Balticonu, obejmującej składowanie, przeładunki i serwis kontenerów zwykłych i chłodniczych w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz warunków transportu samochodowego tych kontenerów na terenie Polski i Unii Europejskiej.

- Roczną wartość kontraktu z Maersk Line szacujemy na około 12 mln zł, łącznie z innymi umowami zrealizowaliśmy już prawie całą tegoroczna prognozę przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.

11 maja możemy spodziewać się w Gdańsku pierwszego z pływających kolosów, Maersk Elba, o zdolności przewozowej ponad 13 tys. TEU, a w następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Maersk Eubank (13 tys.TEU), Eleonora Maersk (15,5 tys. TEU). W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z floty 8 największych na świecie kontenerowców, "Emma Maersk" (171 tys. GT, długość 397 metrów, szerokość 56 m , zanurzenie 15,5 m) o rekordowej ładowności 16 tys. TEU.

Dla Balticonu, który posiada swoje terminale przeładunkowe we wszystkich morskich portach w Polsce, większe kontenerowce oznaczają rekordowe ilości przeładunków, w szczególności biorąc pod uwagę podpisaną właśnie umowę z samym Maersk Line oraz faktyczną wyłączność na obsługę terminala DCT.

Maersk Line, po osiągnięciu w ubiegłym roku 5 mld dolarów czystego zysku, zdecydował się na kolejny spektakularny ruch - zakontraktował z Daewoo budowę 10 statków o ładowności 18 tys. TEU każdy, z opcją zamówienia 20 następnych jednostek. W rękach polskich portów pozostaje więc tylko odpowiednio się przygotować do obsługi tak ogromnego wolumenu handlu kontenerowego.

Już w trakcie minionego roku widoczny był rosnący obrót kontenerów w żegludze bałtyckiej, a statki serwisu AE10 (pierwsza taka linia, łącząca bezpośrednio porty azjatyckie z Gdańskiem) zawijały do Gdańska z coraz pełniej wykorzystaną ładownością.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • Oj, żeby jeszcze zawartość tych kontenerów była produkowana w Polsce, (1)

    i żeby odpływały, a nie przypływały...

    • 47 2

    • ...żeby tak mogło być, to EUR musiało by być po min 15 PLN. Do tego brak przepisów BHP, prawa pracy i ochrony środowiska. Wtedy rzeczy wyprodukowane u nas byłyby dla innych tanie. Chciałbyś być skazany tylko na własną tandetę? Bo na nic wyprodukowanego z czegokolwiek poza własnym krajem nie byłoby cię stać...

      • 13 2

  • Terminal Balticon - to jakiś żart :) (5)

    Balticon ma swoje terminale? Gdzie ? Pierwsze słyszę! Z tego co się orientuję to ma place składowe i serwis kontenerów. Coś pan Robert nie jest do końca w temacie. Pozdro

    • 35 9

    • TERMINAL (4)

      Terminal to zapewne skrót myślowy. W Europie generalnie przyjmuje się że terminal jest pojęciem bardzo szerokim obejmującym m.in. depot czyli miejsce składowania kontenerów. Nie ma co czepiać się słowek. Fachowcy i tak wiedzą
      w czym rzecz.

      • 9 8

      • Portal trójmiasto nie jest tylko dla Fachowców (3)

        Według różnych źródeł terminal to też np. telefon komórkowy. Ale żeby Depot nazwać terminalem to się nie zgodzę. Jesteś kolego z tego co się tytułujesz spedytorem to tak naprawdę masz ogólne pojęcie o terminalu kontenerowym. Kiedyś w DCT był depot Containerships (zresztą podwykonawcą był Balticon) czyli według redaktora terminal w terminalu (masło maślane). Pozdro

        • 8 0

        • Do fachowca (2)

          Widzisz kolego operatorze (telefonu, dżwigu ?) jak ktos nie ma nic do powiedzenia to się czepia słówek lub dzieli "włos na czworo". Przykre ale jakże prawdziwe szczególnie w Polsce.

          • 4 7

          • (1)

            Widzisz nawet nie potrafisz nazwać poprawnie sprzętu na terminalu kontenerowym. O jakich ty mówisz dźwigach? Na terenie terminala pracują suwnice STS i RTG a nie dźwigi (to na budowie). I wcale się nie czepiam słówek. Ale jak ktoś pisze artykuł to niech to zrobi profesjonalnie albo wcale. Takie jest moje zdanie.

            • 6 1

            • Język fachowy

              Suwnice STS i RTG - to na pewno "bardzo dużo mówi przeciętnemu czytelnikowi" portalu.

              • 0 0

  • kolejna sciema

    lub nieznajomosc tematu.Gdzies dzwoni tylko nie wiadomo w jakim kosciele.

    • 7 3

  • BRAVO GDYNIA ,ALE BĘDZIE ROBOTY !!!!!!!!!!!!!!! (6)

    SZUKACIE PRACY ? WALCIE DO STOCZNI GDYNIA . WALCIE DO PORTU.

    • 5 12

    • na mózg ci padło? a co tu jest o Gdyni? (3)

      statki będą wpływać do Gdańska, bo do tego gdyńskiego bajorka się nie mieszczą

      • 7 5

      • (1)

        terminal fizycznie jest w Gdańsku, ale za sznurki pociąga się w Gdyni.

        • 2 6

        • jakie sznurki? bo chyba nie DCT

          maersk plywa do DCT i ma wkrotce wprowadzic na tej serwisz najwieksze kontenerowce i nie rozumie jaka role w tym ma smieszny balticon

          • 2 1

      • nie czepiaj się go

        nie jego wina, że nie zrozumiał tekstu ;-)

        • 2 0

    • własnie w porcie Gdynia zwalniają (1)

      na BTZ juz, na BTDG przymierzają sie.
      W Porcie 75% ludzi jest w wieku przedemerytalnym (a sztauer idzie na emeryturę w wieku 55 lat), kadra sie kurczy a młody mało przyjmuja, chyba ze rodzina. Zresztą ci co pojda na emeryture potem przychodza na zlecenie i blokują etat młodym. (patrz MTM)

      • 4 1

      • bardzo trafne spostrzeżenie

        • 0 0

  • Może by dodać jakiś aneks do umowy z Maersk, żeby co któryś większy kontenerowiec wpływał na redę Szczecina i przy okazji przecierał tor wodny z zalegających na dnie rur.

    • 12 0

  • Jaki kontrakt ? (1)

    Co to jest miliononowy ?

    • 6 1

    • hahhaah no właśnie ... ale wstyd

      • 1 0

  • miliononowy

    nooo, taki kontrakt robi wrażenie

    • 12 1

  • Dakczego kiedy treść jest o sukcesach firmy z Gdyni to w tytule zawsze jest "Gdyńska/Gdyński" (3)

    a kiedy jest sukces firmy z Gdańska to napisane jest "Trójmiejska'?

    • 19 0

    • bo UM z pewnego miasta macza w tym palce (1)

      tak sobie swobodnie myślę...

      • 3 0

      • No bo w gDyni

        sa smutasy a smutasy to ku---sy,oni widza tylko siebie wszystko najlepsze najpiekniejsze a inni to smiecie,zazdrosc ich jest zatrwarzajaca jak widza ze za miedza sa wieksze inwestycje.Gdansk organizuje EURO a oni juz sie przgotowuja,jak by mogli to by jeszcze WISLE GDANSKOWI zagarneli.

        • 2 1

    • 18 mln na propagande sukcesu robi wrażenie

      • 1 1

  • Balticon - ma place składowe i naprawe kontenerów -jaki z nie go terminal??? (1)

    poza tym na tych placach to syf , żadnej infrastruktury. Redaktor ma małe pojęcie - who is who w portach

    • 10 3

    • Oj niestety syf i to jaki

      Dużo kontenerów będzie musiało przejść przez DCT, aby "plac" Balticonu w Gdańsku zaczął przypominać tym czym jest na papierze.

      • 0 0

  • A potem przeładowane TIRy rozjeżdżą nasze drogi (1)

    które i tak są już w kiepskim stanie.
    Idealnie by było, gdyby dalszy transport odbywał się koleją.

    • 14 2

    • Prawda

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane