- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Najnowszy artykuł na ten temat
Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów stosując w regulaminie świadczenia usług niedozwolone klauzule - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła na spółkę karę w wysokości ponad milion złotych. Vectra zmieniła już zakwestionowane klauzule.
UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków. Warto podkreślić, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i towarzyszący temu obowiązek uregulowania zaległych należności razem z odsetkami nie budzą wątpliwości Urzędu. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.
- UOKiK zakwestionował ponadto czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, jedynie wówczas gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych.
Dodatkowo klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. W ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.
Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 030 062 zł. Prezes urzędu wzięła pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki wprowadzając w styczniu 2010 roku zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych
erka
Miejsca
Opinie (38) 3 zablokowane
-
2011-09-22 16:22
nie dali umowy ani ani aneksu do umowy jak i potwierdzenia zawartej przez telefon umowy a:: żądają zapłaty ::za wypowiedzenie umowy to skandal i każą pisać reklamacje
- 0 0
-
2013-02-21 17:08
złodzieje kretyni vectra sektra
ja mam znimi problem o 5 miesiecy nie dostałem umowy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.