• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku

VIK
10 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.



Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.

Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny

Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
 
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

Port Wewnętrzny w Gdańsku.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 5 zablokowanych

  • Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin? (16)

    Nie no to super ,super naprawde super.

    • 15 29

    • w czasach kiedy Polak zarabiał 20 dolarów (3)

      świat kupował tanie zboże i węgiel.
      Teraz czasy się zmieniły.

      • 5 0

      • Ludzir jeszcze zapragna niezmodyfikowanego zboza warzyw i owocow. (2)

        Masowa depopulacja przez zmodyfikowane jedzenie i niewidzialna fale elektromagnetyczna w ogolnodci zalatwia sprawe.

        • 5 6

        • cała Afryka jedzie na GMO i GSM (1)

          a mnożą się jak króliki

          • 6 1

          • Mozesz dolaczyc do nich ..

            Kroliki na ktorych sie robi doswiadczenia bez ich zgody...W imie jakiej idei mamy isc pod topor globalistow?W imie ich zyskow i eugeniki?

            • 4 2

    • Przystosujcie lepiej nabrzeze pod Ruski kradziony wegiel z Donbasu. (3)

      Morawiecki bredzi cos o samochodach elektrycznych a nie moze wycofac Polski z umowy na limity emisji C02 ..Jednoczednie uwala sie inne alternatywne projekty energoszczednosci i zirlonej energi.W Polsce zsmiast skwerow i rond z nazwiskiem kartofla powinny stac pomniki Lukasiewicza i Olgi Malankiewicz .Niestety technologie domow pokrywanych Pereskitem kupila Skanska bo Zlotousty Mateusz i jego tesorty nie rozwinely nie wsparly na odpowiednia dkale tej rewolucji jaka dala by ta technologia.Uderzyc kobiete jedrn rax to nie przestepstwo,wyyluc dziki w lasach aby nie moc pozniek odtwozyc swin bez sztucznych genow wzrostu,wprowadzac genetyczne mutanty jablek,warzyw i owocow aby zniszczyc polskie rolnictwo to pisowska banda pierwsza.Kim naprawde jest ministercsrofowiska?To na pewno Polak?

      • 23 4

      • stek bzdur oprócz tego, że Maowiecki to deb!l

        • 1 3

      • (1)

        A po Polsku da radę ?

        • 1 1

        • Po co ci po Polsku moze sam przetlumacz sobie na Rosyjski.

          • 0 0

    • Wprowadzajcie dalej internet bezprzewodowy i smog magnetyczny. (4)

      Rozwiaze sie problem meskiej plodnosci...Czy ktos przebada w koncu technologie 5G i ppkrewne?Za duzo nasajnikow gsm,roiterow w naszym srodowisku.Pora wrocic do poczciwego kabla do internetu....

      • 6 4

      • męska płodność to brak ruchu i ciasne spodnie (1)

        • 5 1

        • Ale nie tylko.

          • 6 1

      • faktycznie, w Sreberku internet powinien być niedostępny

        więc dla dobra ludzkości zamilknij

        • 1 0

      • Dramat, powinna wrócić cenzura na wypisywanie takich głupot

        • 0 0

    • Jakie są zboża bez GMO ? Widziałeś gdzieś w lesie dziko rosnącą pszenicę ? (1)

      KAŻDE zboże które spożywamy jest zmodyfikowaną genetycznie dziko żyjącą rośliną.

      • 5 3

      • A ty jakis normalny/ajestes? Kto ci cos o lesie pisal?

        • 1 1

    • Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin?

      Ignorancie ,przeładunek ro-ro to nie to samo co przeładunek kontenerów ,od tego jest terminal kontenerowy ,nie znasz się na przeładunkach w porcie to nie zabieraj głosu ,no chyba że z PiS jesteś ,a to znaczy że myślący inaczej

      • 0 0

  • znowu niemiecka firma będzie budować (5)

    zyski pójdą do Niemiec

    • 26 33

    • to sie nazywa kapitalizm (1)

      przetarg wygrywa najtańsza oferta

      • 5 3

      • oliwskie

        najtańsze było kb doraco :)

        • 5 0

    • yes cannons slow market

      Król powiada: "Zausz firme!" i sam zrób

      • 7 1

    • Do Austrii,to nie jest niemiecki koncern

      • 6 1

    • mogłeś się zgłosić do przetargu.

      • 4 2

  • To w końcu w Gdańsku czy w Gdyni?

    • 2 14

  • Błąd- to Gdańsk

    A może się mylę???

    • 6 3

  • dlaczego w porcie w Gdańsku są dużo, dużo wyższe inwestycjie niż w Gdyni? (2)

    • 17 8

    • Proste! (1)

      Bo Gdynia nie ma takiego potencjału portowego co Gdańsk więc nie dziwne jest że w Gdańskim porcie będzie więcej inwestycji.

      • 5 2

      • Ten potencjal to glownie "Gdanska spoldzielnia"

        A sam port jest znacznie bardziej zapuszczony niz Gdynia. Za Polnocny podziekuj Gierkowi i Mittal. Rowniez jeden DCT wiosny nie czyni.

        • 1 0

  • A gdzie polskie firmy? (2)

    Tak dużo teraz się w porcie buduje, szkoda tylko, że zyski wyjadą za granicę. A Polak dalej biedny

    • 15 15

    • A jak będzie strata? (1)

      • 2 1

      • Zyski ?

        Zyski za granicę, ciekawe ? Strabag czy Skanska na Pomorzu na ostatnich inwestycjach drogowych ma takie straty, że śmiało można powiedzieć, że współfinansuje je razem z Unią.

        • 1 1

  • Mandu natomiast zaserwuje pyszne pierogi

    • 6 2

  • nieh buduja ! zobaczymy jaki bedzie efeckt !

    • 4 0

  • A doraco?

    O to nie doraco? Beda niepocieszeni ha ha

    • 4 0

  • Ciekawe (2)

    Ciekawe, jak wbijanie ścianek Larsena wytrzymają ościenne kamienice? Czy ktoś o tym pomyślał? Prawnicy pewnie już zacierają ręce....

    • 8 12

    • My przy zakręcie pięciu gwizdków już odczuwamy wbijanie larsenów i to upierdliwe walenie od rana albo po 16tej jak paniostwo opuści ZMPG żeby ich główki podczas ciężkiej pracy nie bolały.

      • 5 2

    • trzeba się przyjrzeć temu Larssenowi

      nazwisko jakieś niepolskie, pewnie dziadka miał w wermachcie, a ojca w ub!

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane