- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Morfologia Sprzedaży. Samo słowo "innowacja" nie jest kluczem do sukcesu
"Nasi projektanci z pasją przygotowali ten produkt" - czy tak powinno brzmieć hasło promocyjne, które zachęci klienta. Zdecydowanie nie. W taki razie dlaczego wielu handlowców i marketingowców w ten sposób komunikuje się z klientami? O tym i nie tylko rozmawiano na Konferencji Menedżerów Sprzedaży - Morfologia Sprzedaży.
Jak sprzedawać produkty i usługi związane z nowymi technologiami lub zaawansowane technicznie? Jak sprzedawać najtrudniejsze produkty i usługi na konkurencyjnym rynku? O tym wszystkim rozmawiano na jesiennej Konferencji Menedżerów Sprzedaży - Morfologia Sprzedaży, która odbyła się w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo w Gdańsku.
- Jak mówić o silnych stronach produktu i usług, aby nie wyszedł efekt "pitu, pitu". Można użyć słów kluczy, np. że to co sprzedajemy jest innowacyjne, ale dziś o wszystkim mówi się, że jest innowacyjne - mówił Jacek Czarnowski, z Cetus Consulting, twórca i organizator konferencji. - Może warto zbudować tzw. legendę sprzedażową, zbudować historię o marce i jej sukcesach? Właśnie to tzw. zarządzanie informacją w procesie powinno być przemyślane. Wciskanie klientom haseł w rodzaju "nasi projektanci z pasją przygotowali ten produkt" raczej nie pomoże. Należy pamiętać, że sprzedaż jest tam, gdzie obie strony są zadowolone. Jeżeli jedna nie jest, to wówczas mamy szwindel, a nie sprzedaż.
Sprzedaż nowych technologii, to jedno, a co z wykorzystaniem nowych technologii w sprzedaży? Jak wykorzystywać informacje o zachowaniu się klientów w sieci i przekładać je na sprzedaż?
- Sprzedaż przenosi się do sieci. A to oznacza nowe wyzwania, z którymi handlowcy będą musieli się zmierzyć. To zupełnie inna materia, dlatego warto jej poświęcić więcej uwagi - mówi Jacek Czarnowski.
O relacjach z klientami w sieci mówił Rahim Blak, jeden z najlepszych specjalistów w Polsce zajmujący się social mediami i sprzedażą jednocześnie. Było o "e-wolucji w sprzedaży", czyli o tym, jak szukać klientów i sprzedawać usługi i produkty przez social media. O tym z kolei jak nie sprzedawać nowych technologii, a także co o języku handlowców mówi psychologia poznawcza i psycholingwistyka opowiedział Piotr Bucki, uznany ekspert komunikacji biznesowej.
Z kolei Jacek Kotarbiński, autor "Sztuki Rynkologii" poświęcił swój wykład temu, jak pogodzić często sprzeczne interesy marketingowców i handlowców i doprowadzić do efektywnej oraz bezkonfliktowej współpracy.
- Czy można łowić ryby na truskawki? Można. Tylko czy one chcą truskawek i czy chcą być złowione. Co w takim razie zrobić żeby klient chciał? Gdy znajdziemy na to odpowiedź może się jednak okazać, że sprzedawca nie będzie już potrzebny - mówił Jacek Kotarbiński. - "Marketing to wypsiukany i wyperfumowany rynek i konsumpcja" - powiedział kiedyś mój znajomy. Czy tak jest? Dla działu handlowego w wielu firmach marketing to tylko propaganda, która do tego za dużo kosztuje. Kiedyś faktycznie szef marketingu podpisywał trzy faktury rocznie, głównie w związku z zamawianiem gadżetów reklamowych i na tym kończyła się jego rola. Dziś jest inaczej. Z tym dział handlowy musi się pogodzić, bo w końcu oba obszary mają wspólny cel, czyli zwiększenie zysków firmy. A zyskiem firmy jest też wzrost wartości marki na który niewątpliwie ma wpływ dzialalność marketingu. Niestety, jak wynika z badań aż 87 proc. wymiany informacji pomiędzy marketingiem a sprzedażą ma charakter negatywny.
Morfologia Sprzedaży to największa w Polsce Północnej konferencja dla menedżerów odpowiadających za sprzedaż w firmie i szukających sposobów na zwiększenie sprzedaży oraz efektywności zespołu. Kolejna edycja konferencji odbędzie się już w maju 2018 roku. Głównym partnerem merytorycznym konferencji jest Sandler Training, firma będąca światowym liderem w rozwiązaniach doradczych i szkoleniowych dla menedżerów sprzedaży i handlowców. Więcej informacji na www.morfologiasprzedazy.pl.
Miejsca
Opinie (6) 1 zablokowana
-
2017-11-18 20:42
Morfologia? Bardzo kojarzy się ze sprzedażą.
- 6 2
-
2017-11-19 09:14
"Rynek ogromnej konkurencji...."
Cytat z prezentacji (widoczny na zdjęciu).
A co to za rynek? Chyba rynek z ogromną konkurencją....- 2 0
-
2017-11-19 20:14
I tylko robić nie ma komu
- 3 0
-
2017-11-20 09:56
"...Samo słowo "innowacja" nie jest kluczem do sukcesu..."
Na pewno ? Przecież 90% reklam w TV to "innowacyjne" rozwiązania.
- 0 0
-
2017-11-20 17:59
Liczy się skuteczność i elastyczność
Marketing i sprzedaż nie mają łatwo, bo konkurencja jest duża, a możliwych do zastosowania rozwiązań też jest jeszcze więcej. Klucz to chyba testowanie i zdecydowanie się na takie działania, które są skuteczne. Trochę tak jak z calltrackingiem mimo przenoszenia sprzedaży do internetu okazuje się, że internet nadal generuje telefony, a calltracking może ja nadal mierzyć nawet lepiej niż dotychczas.
- 0 0
-
2017-11-21 23:28
Zero konkretnych informacji, lanie wody.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.