- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Mostostal Warszawa przebuduje gdyński port
Mostostal Warszawa wygrał przetarg na wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji, która ma wzmocnić konkurencyjność Portu Gdynia na rynku przeładunków ro-ro i ma przyczynić się do poprawy jakości oraz szybkości obsługi ładunków.
"Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia" - tak brzmi nazwa inwestycji. Kryje się za nią program obejmujący IV fazy. Podpisana umowa Mostostalu Warszawa SA z Zarządem Portu Gdynia obejmuje fazę I i II.
Faza I to modernizacja ul. Rumuńskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Faza II obejmuje przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zakończenie robót planowane jest w ciągu dwóch lat, a szacunkowy koszt ma wynieść 51,68 mln zł brutto. Inwestycja ma szansę na unijne dofinansowanie. Znajduje się ona na liście projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z POIiŚ wynosi 85 proc..
![Ruch statków w Zatoce Gdańskiej](https://s-trojmiasto.pl/_img/biznes/ruch-statkow.gif)
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/198/125x0/198096.webp)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/198/125x0/198096.webp)
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu Nowy kurs Remontowej - zmiany organizacyjne i noworoczne plany stoczni ; Informacja poprzez Blogi - Wydział Ekonomii i Zarządzania PG opanowuje internet.... PKB w TV Gdańsk w piątek o 18.10 i w sobotę o 17.
Miejsca
Opinie (19) 1 zablokowana
-
2011-01-07 07:14
dobra wiadomość (1)
z chęcią i zapałem podejmę prace na tej budowie jako inż. budowy wod-kan
- 8 3
-
2011-01-07 13:08
nie
biora chinczykow -pracuja lepiej i 10x taniej.
- 0 2
-
2011-01-07 07:47
mostostal wwa w gdyni, a vistal w warszawce...
- 9 2
-
2011-01-07 08:44
dzieje się!! super
- 7 3
-
2011-01-07 10:47
Interesy po PO (2)
Mostostal Warszawa przebuduje gdyński port, a potem go PO za grosze sprzeda Francuzom, Izraelowi lub Niemcom. Przerabialiśmy już to na przykładzie banków.
- 15 18
-
2011-01-07 13:24
(1)
Część budowanej infrastruktury drogowej jest ogólnodostępna jak ulica Polska i poprawia uklad komunikacyjny na styku miasto port więc nikomu nie będzie sprzedawana. A jeśli coś jest prywatyzowane to w wyniku ogólnodostępnych przetargów i każdy może kupić kto ma pieniądze, ale dalej pracują w tych firmach Polacy pomimo, że są zarządzane przez kapital obcy. Chcieliśmy do Unii to nie brońmy się przed obcymi. Polacy też wyjeżdzają do pracy na zachód.
- 5 5
-
2011-01-07 20:25
Tak jak za UW tak za tuskolandią z PO wszystko może być "sprzedane" a setki firm "sprzedanych" najpierw było z budżetu dokapitalizowane a potem "kupili" z gotówką. Banki to tylko przykład, te "interesy" sprawiły że nasz dług stale rośnie bo państwo nie ma dochodów. Obce firmy zyski wywożą za granicę i Polska ma zysk tylko z podatków pracowników czyli malutki ułamek tego co zyskiwała przed "sprzedażą". A to że Polacy kształcą się w Polsce i potem wyjeżdżają do pracy na zachód czyścić kible zamiast pracować w Polsce dla polskich firm to też tragedia dla Polski.
- 2 2
-
2011-01-07 13:07
ale po co ? skoro niedlugo zaden statek do naszych portow nie wplynie (3)
GAZ-rurka - z paktu Ribbentrop- Mołotow przyklepana przez raczke Donkeya T. (pl) - czyzby zmienila sie glebokosc rurki? bo o ile wiem to wieksze statki do nas nie beda juz mogly wplywac!
- 7 11
-
2011-01-07 13:47
mylisz Świnoujście z Gdynią (1)
poza tym max zanurzenie w podejściu do Świnoujścia pozostanie 12,8m a to całkiem sporo, dla porównania Szczecin ma 9,15m
- 4 0
-
2011-01-07 13:54
Fakt
Idąc Twoim punktem myślenia rurociąg odciąłby prawie wszystkie porty na Bałtyku, min. Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Zatokę Fińską i oczywiście Rosjanie odcieliby sobie od świata Primorsk. Gratuluje pomysłu... Poniżej link, który wszystko wyjaśni.
- 1 2
-
2011-01-07 17:32
Ale ty glupi jestes
- 0 3
-
2011-01-07 14:30
firmy w-wy
Dlaczego w Trójmiescie budują tylko firmy w W-wy? Projekty wygrywają biura architektoniczne z W-wy? ESC będiz budowac W-wa.
Dlaczego? Gdzie jest ukryty haczyk?- 10 5
-
2011-01-07 16:17
Haczyk jest ukryty w twoim głupim pytaniu
O tym kto wyrywa decyduje przetarg.
- 5 4
-
2011-01-07 17:37
"likwidację kortów tenisowych i Domu Kultury" (1)
to gdzie m.in. będzie prowadził działalność TKKF"Doker"?
- 2 1
-
2011-01-08 08:36
zwłaszcza, że razem ze Socznią Gdynia
upadło też inne dobrze działające Ognisko TKKF"Okretowiec". Teraz chcąc się zrekraować musisz słono zapłacic, o sporcie to już lepiej nie mysleć.
- 1 0
-
2011-01-07 18:21
GDYNIA GDYNIA NASZA GDYNIA
- 2 3
-
2011-01-07 22:12
Zdjecia gdynskiego terminalu...
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.