• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Forum Gospodarki Morskiej o portach i stoczniach

erka
10 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Forum organizowane jest od 2001 roku. Podczas każdej z edycji Forum spotykają się i dyskutują czołowi przedstawiciele świata biznesu, eksperci, przedstawiciele samorządów terytorialnych oraz środowisk naukowych. Forum organizowane jest od 2001 roku. Podczas każdej z edycji Forum spotykają się i dyskutują czołowi przedstawiciele świata biznesu, eksperci, przedstawiciele samorządów terytorialnych oraz środowisk naukowych.

Unijna strategia "Blue Growth", "Zielone Porty", ustawa stoczniowa czy nowe rozwiązania regulacyjne UE i Polski to tylko niektóre tematy, o których dyskutować będzie branża morska z Polski i Europy już 14 października podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2016. Podczas forum zaplanowane są też wystąpienia Marka Gróbarczyka, ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz prof. dr hab. Jerzego Hausnera.



Uczestnicy tegorocznego Forum będą mogli wziąć udział w czterech panelach: "Przemysły Morskie", "Porty Morskie", "Logistyka Morska", oraz "Ship Management". Forum odbędzie się w piątek, 14 października 2016 roku, w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni.

W trakcie panelu Przemysły Morskie zaprezentowane zostaną doświadczenia krajów unijnych w realizacji strategii "Blue Growth", a także osiągi krajowe w tym zakresie wraz z możliwościami dalszego rozwoju programu w Polsce. Zaproszeni goście skupią się również na ustawie stoczniowej, budzącej w branży wiele nadziei, ale i też wątpliwości.

Dyskusje podczas panelu Logistyka Morska poświęcone zostaną nowemu Unijnemu Kodeksowi Celnemu, obowiązkowej weryfikacji wagi kontenerów w eksporcie (VGM), unijnym przepisom o pracy delegowanej i sprawom krajowym, takim jak zmiany przepisów podatkowych czy powołanie Krajowej Administracji Skarbowej.

Panel portowy zajmie się zdefiniowaniem obecnej roli portów w gospodarce Polski i regionów. Prowadzone dyskusje będą miały także na celu szerokie spojrzenie na kwestie związane z "Zielonymi Portami". Omówiony zostanie również wpływ strategii armatorów kontenerowych na polskie porty w kontekście postępującej konsolidacji linii żeglugowych i trwającego nieustannie wyścigu w budowie coraz większych statków.

Kierunki rozwoju i nowatorskie rozwiązania w Ship Managemencie przedyskutowane zostaną w trakcie panelu dedykowanego temu sektorowi. Polska spełnia wszystkie przesłanki, sprzyjające środowisku, jakiego potrzebuje nowoczesny Ship Management. Istotne więc będzie wskazanie inicjatyw i narzędzi, które pozwolą wykorzystać bogate możliwości do stworzenia w kraju shipmanagementowego zagłębia.

Udział w Forum jest bezpłatny. Więcej informacji o wydarzeniu oraz rejestracja na stronie www.forum.gdynia.pl.
erka

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (19) 4 zablokowane

  • Fora, panele, dyskusje, ... (5)

    Tu zdjęcie jak faceci w gajerach i krawatach dyskutują m.in. o stoczniach a wcześniej na Trójmieście artykuł jak Stocznia Gdańska się (nadal) zwija. Widać od lat z dyskusji krawaciarzy nie wynika nic oprócz klęski polskiego przemysłu stoczniowego. Albo ktoś to robi specjalnie albo sami nieudacznicy tym się zajmują.

    • 19 11

    • Jacy jesteśmy ? (3)

      Powyższy anonim gościa bez dorobku jako przykład malkontenctwa.Taka uroda.

      • 9 4

      • Za to twój komentarz jednoznacznie potwierdza tezy, zawarte w pierwszym wpisie.

        • 2 4

      • "bez dorobku" ? chciałeś chyba napisać bez pleców które wynoszą na stołki w spółkach skarbu państwa? co ty nim wiesz? poza tym że prawda którą napisał cię ubodła?

        • 2 1

      • Nie oczekuj wiele od trolla trójmiasto.pl, który pisze o "klęsce polskiego przemysłu stoczniowego".

        Zero pojęcia o obecnym stanie tej branży gospodarki, a informacje na temat stoczni ma sprzed 10 lat.

        • 1 1

    • Fakt

      Na pierwszym planie faktycznie siedzi jeden z naczelnych zamykaczy polskich stoczni, który załatwił stocznie w Gdynia, potem gdańską a teraz stara się z kolesiami załatwić Remontową. Z resztą przy zgodzie jej właściciela PS, który już całkiem chyba ogłupiał i szamoce się jak rybacwyjęta z wody.

      • 5 1

  • stocznia gdańska się nie zwija (1)

    tylko część zadłużenia spłacili w zamian za zbędne nieruchomości, które stały puste od lat

    • 4 6

    • Hausner i Gróbarczyk

      ciekawe czy razem wystapią w panelu jakimś ?

      • 1 0

  • Gróbarczyk - cymbał i szkodnik polskiej gospodarki morskiej

    Inaczej mówiąc, typowy pisowiec, który swoje dyletanctwo przekłada na naszą gospodarczą praktykę, ze szkodą dla Polski, z konsekwencjami trudnymi do naprawienia w następnych latach. Jedyną nadzieją jest odłożenie w czasie jego najgłupszych pomysłów ze względów finansowych, co, paradoksalnie, może być pozytywnym skutkiem pisowskich rozbuchanych obietnic socjalnych.

    • 12 4

  • może by się w końcu wzięli do roboty a nie tylko dyskutują bezowocnie!!!

    • 5 2

  • (1)

    A tymczasem na DCT 2 w Gdańsku zawitały pierwsze kontenerowce. Najbliższe lata to będzie walka o przetrwanie gdynskich terminali kontenerowych

    PS Oczywiście artykułu na trojmiasto.pl brak...

    • 8 3

    • 2 oceaniki w tym samym czasie

      • 5 2

  • Jak co roku kolko wzajemnej adoracji

    :)

    • 4 4

  • no nie !- ludzie ! o czym wy tyle lat dyskutujecie !?... (1)

    nie ma portów ,nie ma stoczni nie ma polskich armatorów wszystko rozszabrowane wyprzedane, polskiej gospodarki morskiej w ogóle nie ma !-mjejsca byłych Polskich {!} firm pozajmowali obcy -najmując tylko polską siłe roboczą pracującą pod ich nadzorem ,wleźli tu obcy armatorzy MSC ,Hapag Loyd i inni robią tu doskonałe geszefy wożą to co kiedys PLO czują się tu jak ryby w wodzie ! - A nasze pajace tylko dyskutują, dyskutują , i to ile już lat ?...na koniec coś dla "pokrzepienia - nie dawno w Hamburskim Morgen poscie w artykule o gospodarce morskiej pojawiło się takie oto zdanie ;- "jeszcze w drugiej połowie lat 70-tych do hamburskiego portu było 300 zawinięć polskich statków rocznie"!...

    • 2 8

    • Nie ma stoczni? Nie ma portów? To przepraszam kto pracuje w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie?

      Zielone ludziki robią na terenach postoczniowych? Pełno firm prowadzi swoją działalność, a ten, że niczego nie ma.

      • 7 0

  • Fajnie ale gdzie są zakłady pracy?

    • 0 1

  • Porty morskie są w 100% wydzierżawione rożnym inwestorom w tym około 98% to inwestorzy zagraniczni. Zostały tylko zarządy portów które pobierają dzierżawę za swoje tereny, więc jakie to forum? Zjazd sprzedawczyków. Wstyd że całą gospodarkę morską oddali za bezcen obcemu kapitałowi, a dokerzy( i nie tylko) zostali niewolnikami w własnym kraju.

    • 1 1

  • powinno się przedyskutować głównie sprawe gdyńskiego Woterfrontu !....

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane