- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Crist bierze udział w budowie największego wycieczkowca świata
Stocznia Crist ma swój udział w budowie jednego z największych na świecie wycieczkowców. W Gdyni powstaje ogromna sekcja kadłuba, która stanie się częścią luksusowego wycieczkowca z rodziny Royal Caribbean International.
- W dniu 29 września 2023 roku przeprowadzono urzędowy przegląd pierwszej sekcji kadłuba dla statku Meyer Turku NB-1402 ICON 3. W zakres działalności Crist wchodzi budowa całkowicie wyposażonego bloku pływającego o wymiarach (DxSxW) 94 x 48 x 15 [m] do pokład 3. Masa samego bloku pływającego wynosi około 5200 T, a masa sprzętu około 2500 T. Głównym elementem bloku są dwa zbiorniki LNG. Przekazanie bloku planowane jest na jesień 2024 roku - poinformowała w komunikacie stocznia Crist.
Jednostki z serii ICON to największe statki wycieczkowe na świecie, jakie kiedykolwiek zbudowano, zamówione przez Royal Caribbean International.
Pierwszy z serii nazwany Icon of the Seas został zwodowany w grudniu 2022 r., a w czerwcu tego roku przeszedł pierwszą serię prób morskich. Ma trafić do armatora do końca tego roku. Kolejne trzy jednostki też buduje fińska stocznia Meyer Turku. Produkcja drugiej jednostki rozpoczęła się w lutym, dwa kolejne mają powstać do 2026 roku.
Statki z serii ICON mają mieć długość całkowitą niemal 365 m i szerokość konstrukcyjną 48 m. W 2805 kabinach i apartamentach miejsce dla 5610 pasażerów.
Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Stocznia budowała m.in. dla francuskiego CDA, dla grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd i operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych, a także dla Swan Hellenic.
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2023-10-04 12:33
Co za kolos... Kumpel na takim pływał. Co Polacy i Pakistancy za zielone nie zrobią...
- 2 12
-
2023-10-04 12:52
(3)
Nie tylko Crist, ale także i Stocznia Wisła i Marine Projects. Jak z resztą na poprzedniego i inne Meyery.
- 48 4
-
2023-10-04 15:06
Montex Shipyard (1)
Też buduje
- 3 2
-
2023-10-04 15:19
kadłuby
- 1 1
-
2023-10-04 15:55
Crist to niech wpierw spłaci długi
- 5 2
-
2023-10-04 12:53
No to jesteśmy potęgą. (9)
- 4 9
-
2023-10-04 12:59
Sekcja. Statki budowane w Stoczni Gdynia miały tytuł statków roku. (5)
- 4 0
-
2023-10-04 14:09
(4)
Mądrzy ludzie mówili: co było, a nie jest nie pisze się w rejestr. Stocznia Gdynia to już historia, nawet inwestor z Kataru jej nie chciał.
- 2 4
-
2023-10-04 14:16
on od razu zrozumiał, że nie wybuduje tu żadnego statku. To tereny deweloperskie. Czekają tylko na wzrost wartości. (2)
Ktoś oczywiście zarobi...
- 1 3
-
2023-10-04 17:25
Jednak raczej portowe. Chciałbyś mieszkać przy obrotnicy koło bazy kontenerowej, jak ci taki obracany statek walnie spalinami z wydechu po oknach. Tak było w budynku PS dawniej K3.
- 1 2
-
2023-10-06 07:08
Chyba żartujesz, baza kontenerowa już się czai na to miejsce od lat.
- 0 0
-
2023-10-04 18:51
Tak. Pomyśl, kto robił te interesy i wszystkie inne. Po ze swoim leaderem.
- 1 1
-
2023-10-04 13:05
W wplatach
Pracownikom szczególnie hahaha
- 4 0
-
2023-10-04 18:48
Byliśmy potegą. Wielokrotnie statki roku. Tacy byli projektanci i stoczniowcy w Stoczni Gdynia. (1)
- 1 0
-
2023-10-06 07:12
Takie czasy
Jako długoletni pracownik stoczni znałem takiego jednego naval architekta, który przez 20 lat pracy w biurze nigdy na statku nie był. A gdy mu przyszło raz wybrać się na statek to pytał ludzi czy kombinezon zakłada się na ubranie wyjściowe czy lepiej bez.
- 0 0
-
2023-10-04 13:04
Kiedy crist (6)
Zacznie ludzie płacić za tak wielkie projekty ??? A nie miskę ryżu
- 20 6
-
2023-10-04 14:11
(5)
Spróbuj gdzie indziej jak ci się nie podoba.
- 1 7
-
2023-10-04 15:22
Robisz za beduina (4)
Twoja wypowiedź świadczy o tym że jesteś głupi i lubisz być popychadłem za parę groszy tak rób tak dalej ale przez to psujesz aby poprawiły się zarobki w stoczni to po pierwsze a ok drugie pokazujesz że każdy nawet piekarz bo i takie były przypadki jak ja pracowałem na stoczni byli przyjmowali do pracy przez to zarobki idom w dól i nie ma możliwości dalszego rozwoju aby iść dalej myślisz że ktoś cię tam doceni otóż nie masz za pierdzielać i nie dyskutować nikt cię tam nie doceni a potem kopną cię w dupę i nie powiedzą nawet dziękuję taka jest prawda Crist to najgorsza stocznia jaka istnieje i to jest moje zdanie.
- 1 4
-
2023-10-04 17:28
(1)
Twoje zdanie jest bardzo długie. Zyskałoby na znakach przestankowych.
- 2 0
-
2023-10-04 18:57
Jesteś polonistą czy stoczniowcem?
- 2 0
-
2023-10-04 20:04
zarobki (1)
idom w dół,? jesteś tylko stoczniowcem. policjanci takich byków nie robią
- 1 0
-
2023-10-04 22:06
Może leję kowalowi wodę albo ryra na szlifierce, to i ma frustrację.
- 1 0
-
2023-10-04 13:04
Nie lepiej żeby wszystko zrobiono w niemieckich stoczniach? (13)
po co nam to?
- 18 21
-
2023-10-04 13:08
(9)
Jak już chcesz trollować, to możesz to przynajmniej robić z minimum polotu? Już nawet pal sześć, że te komentarze zawsze durne jak nieszczęcie, ale muszą być takie monotonne? Naprawdę nie stać cię na więcej?
- 12 11
-
2023-10-04 13:16
(6)
A Ciebie?
- 5 10
-
2023-10-04 13:22
Poziom umysłowy mniej więcej jak u dwulatka, co? "Nie, TY jesteś głupi!"
- 9 6
-
2023-10-04 14:19
Tusk zaorał stocznie w Gdyni i Szczecinie (4)
- 7 7
-
2023-10-04 14:42
Hmm (1)
A poczyta trochę o niejakim Jaworskim i Horale. Geniuszach biznesu stoczniowego
- 7 6
-
2023-10-04 15:43
tusk wysłał stoczniowców na kurs psich fryzjerów
- 6 3
-
2023-10-04 15:20
Tusk? (1)
A kiedy konkretnie?
- 5 6
-
2023-10-04 19:01
Jak zamknęli stocznię i zwalniali stoczniowców.
- 4 2
-
2023-10-04 13:28
fir
dojcz
- 4 12
-
2023-10-05 10:05
Zabolało
Twoim idolom nie udało się wszystkiego sprzedać i zamknąć? Nie zdążyli biedactwa. Nie mart się, jest szansa po wyborach. Żeby było jak było!
- 0 0
-
2023-10-04 13:30
Jesli tego chcesz, to zaglosuj na jaworskiego z pis. On doprowadzil do upadku polskich stoczni.
- 16 7
-
2023-10-04 14:16
lepiej. Do tego polskimi ręcami.
- 4 0
-
2023-10-04 18:59
"Po co nam stocznie, skoro są w Niemczech"?
- 3 2
-
2023-10-04 13:44
Kto naprawdę zarobi (33)
Charakterystyczne , polscy stoczniowcy wykonają najprostszą ale najbardziej uciążliwą część projektu a śmietankę spije kto inny. Dalej jesteśmy trzecim światem do najprostszych prac ale tak to jest jak nie mamy menagerów do zdobywania zyskownych projektów a rządzą nami nominaci partyjni bez kwalifikacji
- 119 60
-
2023-10-04 14:09
Zanim zaczniesz szerzyć durną propagandę, to poczytaj trochę (14)
Takie statkie buduje tylko kilkadykczni na świecie, a stocznie fińskie są w tym segmenvie rynku najlepsze. Zaden poważny armator nie zleci takiego olbrzymiego (seria kilku jednodtek!) projektu komukolwiek, kto nie ma w portfolio podobnych realizacji .
A że polska stocznia na tym zarobi i ludzie będą mieli pracę, to dla ciebie nie ważne, byleby dokopać władzy- 33 14
-
2023-10-04 14:37
Kto naprawdę zarobi (5)
Sprawa nie dotyczy tylko tego projektu , stocznie albo to z nich zostało i firmy takie jak Crist , Maritim czy Stocznia Szczecińska z której została tylko dumnie poświęcona stępka promu pasażerskiego od lat produkują tylko sekcje kadłubów które później przewożone pontonami do stoczni europejskich by tam zostać zmontowane i wyposażane . To w stoczniach zachodnich zarabia się głównie na produkcji statków bo najlepiej zarabia się na wyposażaniu statków a nie na budowie kadłubów gdyby było inaczej to kontrahenci zachodni sami produkowaliby kadłuby. Napisz jaki w w jakiej stoczni został w ostatnich latach wybudowany statek od A-Z. Wiem co piszę bo wiem jak wyglądał polski przemysł stoczniowy bo swoją pracę zawodową rozpoczynałem w 1969 w Stoczni Gdańskiej gdzie budowało się statki od początku do końca .
- 17 6
-
2023-10-04 15:09
O ile mnie pamięć nie myli (1)
to jakieś 25 lat temu to właśnie stocznię Meyer w Turku miał plan wykupić prezes Stoczni Gdynia pan Szlanta. Właśnie po to aby zdobyć technologię produkcji i rynek wycieczkowców. Ale solidarność powiedziała nie dla wyprowadzania polskiego kapitału z Polski. Co było dalej, wiadomo.
- 19 2
-
2023-10-04 16:54
Nie te czasy
Stocznia Gdynia chciała wejść głównie w statki typu LNG, a nie w wycieczkowce. Niestety ówczesne technologie budowy kulistych zbiorników z blach aluminiowych o grubości 150 mm, marzenia, umiejętności i możliwości wykonawcze naszych stoczniowców przerosły i projekt upadł. Dzisiaj buduje się inaczej, membranowe zbiorniki LNG spawa laserem więc dla naszych mikro stoczni to już kosmos i technologiczny i finansowy. A przy okazji, już 20 lat temu w stoczni w Turku powtarzalne elementy kadłuba spawane były na hali prefabrykacji przez kilkanaście robotów przemysłowych firmy M.... i obsługiwane przez jednego inżyniera CAD/CAM. Jedynie spawacze kierowani do ewentualnych poprawek w trudnych miejscach pochodzili z .. Polski. A od budowania takich cruiserów w Europie są stocznie niemieckie, fińskie, francuskie i włoskie. Azja to masówka, głównie kontenerowce.
- 10 0
-
2023-10-04 21:31
Odpowiadam
U nas statki od A do Z buduje Marine Projects.
- 1 3
-
2023-10-04 22:13
Na gotowo (1)
Crist trzy jack upy do stawiania farm wiatrowych, trzy promy dla Finn Feries, statek do budowy autostrady na wodzie, teraz kończy statek do budowy podwodnego tunelu między Niemcami a Danią. To co budowała Stocznia Gdynia teraz tłuką Chińczycy.
- 4 1
-
2023-10-06 06:49
Przy takim dużym statku to co buduje CRIST to drobnica. RSB tez buduje okręty i statki, ale to wszystko są jednostki małe.
- 0 0
-
2023-10-04 15:21
(1)
ale to nieprawda ze budują tylko kadłuby jak pisze zax ?
- 4 3
-
2023-10-05 12:07
Budują kadłuby, bloki, ale i statki na gotowo też. Stocznia nie jest po to aby budowała statki nawet że stratą, tylko po to by na swojej produkcji zarabiała. Lepiej zbudować blok i na nim zarobić niż statek na gotowo i dołożyć do niego, a tak bywało, że budowano wielkie statki i generowano straty. Dlatego wielkich stoczni już nie ma.
- 2 0
-
2023-10-04 15:33
(2)
Żenada to jest to, że pozwolono by Stoczni Gdańska upadła.
- 12 8
-
2023-10-04 17:11
(1)
to nie żenada tylko konsekwencja upadku komuny
- 11 1
-
2023-10-05 12:10
Wielkie państwowe stocznie generowały straty pomimo finansowych kroplówek z budżetu państwa. Dlatego i padły.
- 1 0
-
2023-10-04 16:49
chyba nie uważasz
że pisowski nieuki mają wkład w tą budowę
- 4 8
-
2023-10-05 12:56
Kto zarobi??? (1)
Co ty za bzdury piszesz stoczniowiec w crist zarobi nie ośmieszaj się człowieku jedynie na crist offshore można było zarobić ale ludzie którzy robią w tym syfie dawno powinni to zostawić, stanąć może by zarząd zaczął myśleć poważnie o godnej pracy za tą ciężką i niebezpieczna pracę zobacz spawaczy monterów z Niemczech z Holandi z Norwegii jak zarabiają skończ gościu.
- 0 3
-
2023-10-06 06:57
No właśnie, kto.
Wszyscy w tych krajach zarabiają 4 razy tyle co w Polsce. Ja pamiętam te czasy gdy w Gdyni na trzecim promie dla Stena Line pracowali spawacze ze Szwecji. Każdy jaśnie pan spawacz miał zmarzniętego pomocnika z Filipin, który mu kable, elektrody i szlifierkę nosił na stanowisko pracy, a on tylko spawał. "Filipin" pewnie robił za miskę ryżu, a ten pracował za swoje korony. Czy jest jakaś różnica gdy my pracujemy w Norwegii gdzie na 4 miliony miejscowych ludzi pracuje drugie tyle arbaiterów z połowy Świata? Ropa rządzi światem.
- 0 0
-
2023-10-04 14:12
to nie jest kwestia nominatów, tylko intelektu. Polskie społeczeństwo stanowi zaplecze taniej siły roboczej. (5)
Pozycja szkół wyższych w Polsce świadczy o tym, że w dodatku jest to niewykwalifikowana siła robocza...
- 12 9
-
2023-10-04 14:18
(1)
Intelektem to się popisałeś kolego. Następnym razem poczytaj zanim będziesz chciał błyszczeć w komentarzach.
- 6 6
-
2023-10-04 14:20
No przecież błysnął
Aż oczy bolą od czytania
- 11 0
-
2023-10-04 14:27
ojkofobia stosowana
- 3 3
-
2023-10-04 16:55
Pozycja szkół zawodowych i techników także.
- 3 2
-
2023-10-04 18:40
Celowo dezawuujesz Polaków? Tak lubisz?
- 1 4
-
2023-10-04 14:19
O czym ty piszesz człowieku - jak byś się znał na rynku... a szkoda aż strzępić ryja na wiecznych malkontentów bez szkoły...
- 4 2
-
2023-10-04 15:35
Pomyśl, k t o porozwalał nasz przemysł okrętowy! Dziś poszczekuje p-ko nam w nagrodę w "bruxelce"... (7)
Hamuje n a s z e pieniądze, które wcześnie wpłacamy darmozjadom, a które n a m się należą bez łaski!!!
- 9 8
-
2023-10-04 17:32
Kto rozwalił? (6)
Jak już wcześniej pisałem od 1969 r pracowałem w Stoczni Gdańskiej a z wykształcenia jest inż. elektrykiem okrętowym . Rozpoczynałem od szkoły zawodowej później technikum aż w końcu Politechnika . Powiem ci jak wyglądała produkcja w Stoczni Gdańskiej . Nabrzeża i pochylnie pełne statków , pracowało nas wtedy w najlepszym okresie 17 tys osób ale dla kogo budowaliśmy ? Wszystkie statki które stały przy nabrzeżach to były statki budowane dla armatora radzieckiego . Dwa statki na których pracowałem były innej bandery to było Botafogo i Amaralina budowana dla Brazylijczyków . Do czego zmierzam, większość osprzętu elektrycznego który montowaliśmy pochodziło z importu było to oprzyrządowanie firmy Simens za który to stocznia płaciła w dolarach . Armator radziecki był bardzo wymagającym armatorem tyle że za te nasze statki Rosjanie płacili w rublach transferowych cokolwiek ta waluta znaczyła w świecie . Ile płacili za te statki tego nie wiem ale kiedy okazało się że teraz trzeba będzie płacić realne kwoty i to w realnej walucie w której my płaciliśmy za wyposażenie tych statków okazało się że oni statków za realne pieniądze już nie chcą a innych klientów na te nasze statki nie było . Nie pisz więc ze ktoś jest winien rozwalenia jak to określasz stoczni tylko nasz przemysł stoczniowy umarł bo nie byliśmy konkurencyjni na światowym rynku produkcji statków . Japonia Korea czy stocznie niemieckie budowały dalej a myśmy nie mieli produkować dla kogo .Co do pieniędzy unijnych , jeżeli wywiążemy się z z tego do czego zobowiazał się premier Morawiecki podpisując kamienie milowe i co najważniejsze jeżeli rząd polski napisze wniosek o wypłatę tych środków to te pieniądze dostaniemy.
- 15 6
-
2023-10-04 21:41
Byliśmy, byliśmy... (2)
Mieliśmy sprzęt i przestrzeń do budowy sporych jednostek (pochylnie, dźwigi, suwnice), ale zostało to rzsprzedane (Nauta), podzielone (Gdynia), kazano zlikwidować (Gdańsk). Niemały udzial miał w tym obecny posel i kandydat na kolejną kadencję Jaworski (sprzedał cześć dziwnym Ukraincom na przyklad).
- 5 0
-
2023-10-05 07:44
(1)
Mieliśmy potencjał do budowy tylko nie mieliśmy klientów na ten towar. sprzedano infrastrukture bo sprzęt stał nieużywany i niszczał
- 0 1
-
2023-10-06 07:02
Kiedy likwidowano Stocznię Gdynia w 2009 roku wiele urządzeń np. na halach CSP/CSC pochodziło z modernizacji wykonanej razem z budową SD II w latach 70-tych i mimo, że były już technologicznie przestarzałe do dzisiaj pracują dla firmy CRIST.
- 0 0
-
2023-10-05 07:15
Skoro pracowałeś w Stozni Gdańskiej to powinieneś pamiętać (2)
że budowaliśmy trawlery przetwórnie nie tylko dla rosjan, ale sporo dla Dalmoru. Ponadto na pewno słyszałeś o RORO, Hapagu i paragrafowcach?
- 2 0
-
2023-10-05 07:47
A co sę stało z Dalmorem ? Dlaczego stocznia nie budowała dalej dla nich ?
- 1 0
-
2023-10-05 12:12
Dla Hapagu jeden statek poszedł za darmo za kary umowne.
- 0 0
-
2023-10-04 18:29
Zapomiałeś o tym, że byliśmy światową potęgą stoczniową? (2)
- 2 1
-
2023-10-04 19:32
ta potęga to był mit
Znane w świecie były i są nasze stocznie remontowe ,budowa statków skończyła się w Polsce z chwilą rozpadu ZSRR bo statki budowane dla bander innych niż radziecka była ułamkiem tego co było w Polsce budowane . Rosjanie od tego momentu już nie chcieli naszych statków a inne państwa kupują u nas jedynie sekcje kadłubowe. A sen o potędze to była propaganda sukcesu. , byliśmy tanim dla ZSRR producentem statków a pracujący w tych stoczniach stoczniowiec zarabiał 30-35 $ miesięcznie
- 6 2
-
2023-10-06 07:06
Potęgą propagandową
Propaganda sukcesu taka sama, jak dzisiaj gdzie wg NBP inflacja nagle spadła z 16% na łeb na szyję..
- 0 0
-
2023-10-04 14:10
(8)
I dobrze. Polska się rozwija dzięki tej władzy. Tusk by pewnie sprzedał całe Trójmiasto niemcom
- 25 34
-
2023-10-04 14:14
Danzig powinien wrócić do macierzy... (1)
- 4 4
-
2023-10-05 10:09
Ilu Gdańszczan rodowitych - Kaszubów
wymordowali Niemcy w średniowieczu, sprawdź Helmut
- 0 0
-
2023-10-04 15:03
Wiesz co Sven (1)
kto najbardziej cierpiał jak się rodziłeś, wiesz?
- 2 2
-
2023-10-05 10:09
Sven zza Dniepra
hahhaha
- 0 0
-
2023-10-04 15:20
Czemu toniesz z siebie osła?
- 2 0
-
2023-10-04 17:27
Svencjusz, Ty masz chłopie jakiś immunitet? Sprawdzimy bo to jest pomówienie.
- 3 0
-
2023-10-04 23:28
ale jesteś głupi
- 0 0
-
2023-10-05 10:08
On nie sprzeda
tylko odda za darmo, zobaczcie plakat SPD, zjednoczenie Niemiec się nie skończyło, i strzałki w kierunku Polski
- 0 0
-
2023-10-04 14:11
Dlaczego (13)
Polska nie ma takich wycieczkowców?
To za tzw. komuny mieliśmy "Batorego" a dziś nic.
Ale przepierniczać kasę na wsparcie ukrainczykow wywalamy tyle , że takich wycieczkowców było by ze 2.- 20 59
-
2023-10-04 14:13
no i co ci po nich, jakby tylko pisowcy z rodzinami na nich przesiadywali? (3)
- 20 10
-
2023-10-04 14:19
(1)
pisowcy to przesiadują ale w twojej głowie i to bez czynszu.
- 8 11
-
2023-10-04 14:38
oni zawsze kazali za siebie płacić, w końcu to im się należy...
- 11 4
-
2023-10-05 10:16
oj mocno zryli beret
po co tyle siedzieć przed tv, co Ty oglądasz człowieku? zabrali ubecką emeryturę?
- 0 4
-
2023-10-04 14:21
Bo mało komu się opłaca takim czymś pływać. Musisz mieć bazę klientów - co roku dobry zysk z naprawdę drogich biletów. Zbudować cos podobnego w Polsce jest do robienia w remnontowce ale wątpię żeby na tym się dało zarobić.
A poza tym jesteś agitator polityczny i to jeszcze słaby.- 10 2
-
2023-10-04 14:26
Słyszałeś, że dzwonili, ale nie wiesz w którym kościele (1)
Batory nie byl eycieczkowcem, tylko statkiem pasażerskim wożącym przez Atlantyk emigrantów i ich rodziny, zanim nie zabiły sensu jego eksploatacji loty przez ocean.
Utrzymanie i eksploatacja oraz zapelłnienie takiego statku, to wyższa szkoła jazdy, którą opanowało tylko kilku armatorów z bardzo dużym doświadczeniem.- 17 1
-
2023-10-04 14:39
Blisko
Batory był jednym z kilku wspaniałych liniowców, które pływały nie tylko do USA. W czasach odrzutowców, straciły sens. Zostają tylko trasy turystyczne i kilka promów z UK
- 4 0
-
2023-10-04 14:27
za PRLu mielismy Batotych dwoch byla kontynuacja,na upadek Stefana tylko czekali, a teraz wejsc na linie to juz konkurencja nie wpusci!!,to tak ponad podzialami i sortami spoleczenstwa.
- 2 9
-
2023-10-04 15:08
Ale żaden kraj nie ma takich wycieczkowiczów
- 3 2
-
2023-10-04 15:11
Bardzo proste (1)
W polsce żaden aromator nie był by wstanie utrzymać takiej jednostki. Nasz Rząd zjadł by go podatkami, po czym orlen by to przejoł. A dla czego większość samochodów sprowadzanych z USA są sprowadzane najpierw do Niemiec a dopiero wtedy do Polski? Bo tam są niższe podatki. Takie wycieczkowce to są zarejestrowane w rajach podatkowych.
- 3 1
-
2023-10-04 17:31
Prosty rachunek
Jak większość floty bo ubezpieczenie i opłaty są niższe.
- 2 0
-
2023-10-05 18:19
Ukraińców,a nie ukrainczykow.Takie wycieczkowce zamawiają prywatne firmy,a nie państwo.
- 2 0
-
2023-10-09 21:56
Wycieczkowiec
Halo ale jeśli się nie mylę to inwestorem tego wycieczkowca jest Polak . Na 100% Polak ,bo otwieram portfel a tam Pisze Poland nie w długo rusza stocznia szczecińska . Buduję wyspy koło Szczecina . Od kilku miesięcy buduję fabrykę samochodów . Jest cicho bo ma być cicho żeby PiS nie przykleiło sobie tego jako sukces
- 0 0
-
2023-10-04 14:27
Nie moze, bzdury piszecie. Klepnie co najwyzej krzywe blachy na kilka sekcji nic wiecej.
- 9 4
-
2023-10-04 14:34
Crist (1)
Jak tam crist dalej macie 50 osób zatrudnionych na umowę o pracę kiedyś się tak chwalili no to teraz produkujcie jak Bangladesz metalowe kostki wszystkiego najgorszego
- 8 8
-
2023-10-04 15:21
Jak tam ty?
Dalej biedak na zasiłku?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.