- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nauta zdobywa nowe rynki, czyli trawler i offshore
Stocznia Nauta rozpoczęła budowę kadłuba trawlera rybackiego dla norweskiej stoczni. Kadłub ma być gotowy do końca 2014 roku. Rynek norweski jest bardzo obiecujący, nic więc dziwnego, że stocznia podpisała też umowę z firmą na świadczenie usług agencyjnych właśnie na terenie Norwegii.
Statek będzie miał 69,90 m długości, 15 m szerokości i 6,4 metra wysokości pokładu głównego. Uroczystość położenia stępki odbyła się na początku kwietnia. Kadłub zamówiła norweska stocznia Stadyard AS. Jest to nowo powstała stocznia mieszcząca się w Maløy. Zajmuje się konserwacją i budową średniej wielkości statków. Stocznia przejęła zakład po spółce Blaalid Slip & MEK Verksted AS.
Norweski rynek jest bardzo obiecujący dla polskich stoczni. Od lat z powodzeniem dla Norwegów buduje Remontowa Shipbuilding, a także Stocznia Gdańsk. W tym wypadku chodzi jednak o duże promy pasażersko-samochodowe. Nauta buduje trawler, ale... aby skuteczniej wejść na ten rynek zawarła ostatnio umowę o współpracy z firmą Ulrik Qvale & Partners AS., obejmującą również świadczenie usług agencyjnych na terenie Norwegii.
Co innego remonty, a w tej materii głównie specjalizuje się Nauta. W pierwszych dniach kwietnia w trzech dokach pływających przebywały jednocześnie jednostki należące do norweskiego armatora Wilson Ship Management: m/v Wilson Malm, m/v Wilson Ross oraz m/v Wilson Saga. Ostatnio gdyńska stocznia pracowała też dla Szewdów - remontowała dwa statki ro-ro: m/v Stena Forecaster należący do Stena Ro-Ro oraz m/v Watling Street należący do Northern Marine Management.
Nauta widzi też swoje szanse na rynku offshore. Kilka dni temu zakończono prace i dokonano załadunku na statek konstrukcji rurowej typu offshore Tie-back frames o masie 186 ton dla firmy HFG Heerema, czyli angielsko-holenderskiego koncernu. To zlecenie może otworzyć przed stocznią drogę do kolejnych zleceń na tym intratnym rynku, dlatego stocznia zdecydowała się wdrożyć wiele procedur, żeby spełnić bardzo wysokie wymogi jakościowe dotyczące konstrukcji dla przemysłu wydobycia ropy naftowej.
Stocznia Remontowa Nauta specjalizuje się w remontach, przedłużaniu i przebudowach jednostek pływających, takich jak: statki handlowe, rybackie, pomocnicze, techniczne i okręty wojenne. Działa od ponad 80 lat. Właścicielem stoczni jest fundusz inwestycyjny Agencji Rozwoju Przemysłu.
Miejsca
Opinie (26) 2 zablokowane
-
2013-04-29 22:46
Najgorsze bedzie jak wspolnie z cris.. zbudują jednostkie i wszystkie dlugi przeleja na naute i utpia tym sposobem dwie stocznie i takie jest zalozenie
- 4 0
-
2013-05-10 21:53
a
a ON znów pijany ?
- 1 0
-
2013-08-08 20:08
fotka
czy nikt nie poznaje duzego doku w stoczni Crist?! kto dał te fotke w artykule o Naucie?! Jawne kłamstwo , bo takiej łajby jak ta na foto w Criscie(!!!) Nauta nie ma gdzie wstawić
- 0 0
-
2014-01-07 11:56
lapownicy
zlodziejstwo i nic wiecej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.