- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (129 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Negocjacje w Warszawie, demonstracje w Gdańsku. Pikieta pod Lotosem
Protest pracowników pod siedzibą Grupy Lotos.
Pod biurowcem Lotosu stanął związkowy punkt informacyjny w związku z negocjacjami płacowymi, jakie toczą się w dziś w Warszawie. Jednocześnie pracownicy Grupy Lotos postanowili zademonstrować swoje poparcie dla negocjujących z zarządem. Pod siedzibą Lotosu zebrało się kilkaset osób.
Samorządowcy apelują do posłów, przedsiębiorcy nie chcą likwidacji Lotosu
Negocjacje płacowe w Grupie Lotos decyzją pracodawcy odbywają się w Warszawie. Ma to zapewne związek z trwającym procesem połączenia Grupy Lotos z PKN Orlen. Przypomnijmy, że w połowie stycznia 2022 r. ogłoszono, że Aramco Overseas i MOL będą głównymi partnerami PKN Orlen przy przejęciu Grupy Lotos. Było to związane z wypełnieniem środków zaradczych zatwierdzonych w 2020 r. przez Komisję Europejską. Obecnie zawarte z partnerami umowy przedwstępne czekają na akceptację KE.
Negocjacje płacowe w Lotosie
Zarząd Grupy Lotos oraz przedstawiciele związków zawodowych działających w spółce prowadzą obecnie rozmowy dotyczące ustalenia wskaźnika wzrostu przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia dla spółki Grupa Lotos SA.
- Negocjacje prowadzone są według norm i zasad, jakimi spółka kieruje się od lat. Jest to poszanowanie pracowników oraz organizacji. Negocjacje uwzględniają parametry ekonomiczne istotne z perspektywy działalności spółki, a także z perspektywy zatrudnionych w niej pracowników. Do tej pory odbyły się cztery spotkania ze stroną społeczną. Rozmowy prawdopodobnie zakończą się w terminie określonym w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy (tj. 28 lutego 2022 r.), a na pewno w chwili wspólnego stanowiska dotyczącego wszystkich pracowników Grupy Kapitałowej. Dialog ze związkami zawodowymi prowadzimy bezpośrednio bez wykorzystywania narzędzi mających w sposób sztuczny eskalować emocje. To wartość, której winniśmy przestrzegać w tym procesie - czytamy w oświadczeniu Grupy Lotos przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl. - Grupa Kapitałowa Lotos to pracodawca, u którego praca to nie tylko wymiar wysokości wynagrodzenia, ale także pewność i gwarancja najwyższych standardów pracy. Inwestycja w pracowników to również szansa dla ich rozwoju zawodowego, bezpieczeństwa i higieny pracy. Reorganizacja, jakiej dokonaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, proces realizacji środków zaradczych, a nade wszystko uwarunkowania formalnoprawne powodują, iż po zainicjowaniu rozmów płacowych w poszczególnych podmiotach Grupy Kapitałowej Lotos będzie możliwa ocena, jak blisko siebie znajdują się stanowiska negocjacyjne.
Pracownicy Lotosu pod siedzibą spółki.
Połączenie PKN Orlen z Grupą Lotos
Strategicznym partnerem PKN Orlen, który obejmie 30 proc. wydzielonej rafinerii w Gdańsku, jest Saudi Aramco. Dodatkowo Aramco kupi też spółkę zajmującą się paliwami lotniczymi, Lotos Air-BP. Grupa Lotos sprzeda Aramco 100 proc. udziałów w Lotos SPV 1, podmiocie, do którego wydzielona zostanie zorganizowana część przedsiębiorstwa prowadzonego aktualnie przez Lotos Paliwa w zakresie hurtowej sprzedaży paliw. PKN Orlen podpisał z Saudi Arabian Oil Company długoterminową umowę na dostawy ropy naftowej do spółek z Grupy Kapitałowej Orlen. Na podstawie tej umowy w przypadku finalizacji procesu koncentracji z Grupą Lotos PKN Orlen zagwarantuje dostawy ropy naftowej od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie.
Fuzja Lotos-Orlen. Burza wokół umowy społecznej z Solidarnością
Natomiast węgierski MOL kupi 417 stacji paliw sieci detalicznej Lotosu za 610 mln dolarów. Dodatkowo PKN Orlen zawarł z MOL warunkową, ramową umowę sprzedaży, w wyniku której podmioty należące do Grupy Kapitałowej Orlen nabędą od MOL 144 stacje paliw zlokalizowane na Węgrzech oraz 41 stacji paliw zlokalizowanych na Słowacji, za łączną cenę 229 mln euro.
100 proc. udziałów Lotos Biopaliwa kupi Rossi Biofuel, natomiast 100 proc. akcji Lotos Terminale kupi Unimot Investments.
Impas negocjacyjny w Rafinerii Gdańskiej (18 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-31 15:57
Żenada (28)
Wstyd czytać wpisy o tym ile się zarabia w Lotosie idźcie popracować na zmiany w weekendy, święta i inne kiedy wy leżycie ch*** do góry na łóżku !! Ja spędzam święta bez taty bo musi pracować w Lotosie ale no tak przecież dostanie na święta haha
To zapraszam was pracować i wtedy zrozumiecie a nie tylko piszecie bzdury o zarobkach Jazda zWstyd czytać wpisy o tym ile się zarabia w Lotosie idźcie popracować na zmiany w weekendy, święta i inne kiedy wy leżycie ch*** do góry na łóżku !! Ja spędzam święta bez taty bo musi pracować w Lotosie ale no tak przecież dostanie na święta haha
To zapraszam was pracować i wtedy zrozumiecie a nie tylko piszecie bzdury o zarobkach Jazda z zarządem! Jazda z pseudo Panią prezydent która tylko markety i bloki stawia! Kpina żeby Lotos kupował jakiś zacofany Orlen. Murem za pracownikami Lotosu, walczcie o to co się wam należy!- 277 75
-
2022-02-02 18:56
Ukradli nam Lotos
Złodzieje łapy precz!!
- 1 0
-
2022-02-02 11:02
może iść do biedronki tati ,będzie towar rozkładać ,na mietle pohula ,kolezanku pod regałem popcha ,nie będziesz narzekał że nie ma starego w domu
- 0 0
-
2022-02-01 22:17
pracuję w soboty w niedziele święta i nocki zależy jak mam dyżur lub zmianę tak jak większość pracowników służby zdrowia a także komunikacji i innych służb a zarabiamy znacznie mniej jak właśnie ci pracownicy.
Alberciku cofnij się zapoznaj się z historią zakładu pracy twojego ojczulka najpierw była to rafineria gdańska lotos powstał kiedy na siłe wcielano inne mniejsze rafinerie i zakłady a ich pracownicy tracili na zarobkach- 3 2
-
2022-02-01 20:55
Komorowski
Bronek powiedział: ,,Niech zmieni pracę albo weźmie kredyt"
- 4 5
-
2022-02-01 19:36
No tak krzywda się dzieje
- 1 1
-
2022-02-01 09:23
Popracuj kolo na sor lub w karetce (3)
Tez piatek swiatek za 1/4 pensji robotnika Lotosu
- 13 9
-
2022-02-02 20:23
No ale czy to wina pracowników Lotosu ?? Mają Ci dołożyć ze swojej pensji ?
- 2 0
-
2022-02-01 23:22
1/4 pensji
Tak, biorąc pod uwagę te działanie matematyczne ty zarabiasz 1100 zł brutto, to współczuję widocznie na tylko tyle wycenione są twoje umiejętności proponuję zmienić robotę, może w lotosie będzie lepiej, przecież tam zarabia się krocie, całe 4300 brutto!!!
- 2 2
-
2022-02-01 23:14
1/4 pensji
1/4 pensji robotnika z lotosu, rozumiem, że ty zarabiasz 1100 brutto, to rzeczywiście ci współczuję ale jeżeli na tyle masz umiejętności żeby tyle zarabiać to twoja sprawa.
- 3 2
-
2022-01-31 17:31
Dla Twojej synku wiadomosci (14)
Twój ojciec po kilku latach w złym lotosie zarabia 50% więcej tego co w prywatnej. Ma Wiązki zawodowe, świadczenia , wczasy pod gruszą. Dodatki na szkolenia. Fundusz emerytalny i pakiet na emeryturę plus odprawę. W innych firmach masz " nie podoba się to wypad" . Przestańcie biadolić. Ściemniacze z PO.
- 29 38
-
2022-02-03 17:11
Tak ma większość zakładów.
Nie mówiąc już o budżetówce
- 0 0
-
2022-02-01 11:00
Zarobki w lotosie (2)
W Grupie Lotos może i są duże zarobki, ale w chwili obecnej większość pracowników jest w spółkach zależnych, a tam wcale miodu nie ma. No ale znawcy w każdej dziedzinie i komentatorzy internetowi myślą że lotos to jedna wspaniała firma w której wszyscy są równo traktowani, czyli tak naprawdę ci pseudo znawcy gó..o wiedzą.
- 13 5
-
2022-02-02 11:09
(1)
to po kiego ch..a pozakładaliście spółki
- 0 4
-
2022-02-02 14:36
Nie my, tylko oni.
- 4 0
-
2022-01-31 22:22
Synku nie dla Ciebie (9)
A kto Ci bronił iść tam pracować? Każdy ma wybór gdzie pracuje, wolisz w prywatnej to Twój wybór. A teraz wielkie oburzenie jak ludzie walczą o warunki i płace? Zastanów się człowieku a nie czepiasz się teraz nie wiadomo czego. Było iść tam pracować, miałeś wybór jak każdy człowiek
- 19 10
-
2022-02-03 23:35
Albert
bedąc synem pracownika powinieneś dobrze wiedzieć że nikt z ulicy nie mógł zatrudnić się w lotosie o dawna . Praca była wyłącznie dla rodzin pracowników . Kumoterstwo pełną gębą .. .
Jakkolwiek ,szkoda ludzi.- 1 1
-
2022-02-01 09:24
Broni
Uklad. Z ulicy sie nie dostaniesz
- 13 8
-
2022-02-01 08:09
(6)
Nie wdawaj się chłopie w dyskusje z ciemnotą. Zbyt mało miał wiedzy i umiejętności żeby dostać się do fabryki. Teraz żyje, karmiony legendami jak to dobrze w Lotosie. Brakuje tylko stwierdzenia z jego strony, że przecież my - pracownicy mamy paliwo za darmo
- 14 7
-
2022-02-01 15:03
No to Ci kolego powiem , że to Tobie brakowało wiedzy by pójść w
Górę. Jestem również pracownikiem. Wiem ile się zarabia. Tyle , że ja po aparacie poszedłem na studia ....a ty zarabiałeś 4 netto kiedy inni mieli 2. Nie protestowales wtedy.
- 8 0
-
2022-02-01 09:53
Wy pracownicy (4)
Macie paliwo za darmo
- 12 10
-
2022-02-03 17:14
Nie ma takiej opcji.
Można jedynie dostać talon na jakąś kwotę, do zrealizowania na stacjach . Inne zakłady np. dostają bony towarowe, za które robią zakupy w sklepach
- 0 0
-
2022-02-02 20:20
A mamy, bo co ? i jeszcze mamy flaszkę do każdego tankowania.
- 1 0
-
2022-02-01 19:37
1000 litrów na rok
- 5 0
-
2022-02-01 15:50
Tak właśnie szerzy się plotki ...
- 7 2
-
2022-01-31 17:29
w/w (1)
powinno być : żeby Lotos był kupowany przez Orlen, a nie "żeby Lotos kupował Orlen".
- 8 0
-
2022-02-01 09:47
Albo
Żeby zacofany Orlen kupował nowoczesny Lotos
- 8 5
-
2022-01-31 17:05
Powiedz ujcu, żeby zmienił pracę. Zobaczysz jak zareaguje (1)
- 31 15
-
2022-02-01 08:45
i kredyt niech weźmie :)
- 19 5
-
2022-01-31 17:27
Pracownik (15)
Przeciez zarobki w lotosie na produkcji to zadna tajemnica.
Około 4300 brutto na start co mozna wyczytac na stronie lotosu.
Ludzie zrozumcie ,ze osoby pracujące w takich warunkach nie mogą zarabiać mało.
Pracujemy na zmiany , swieta czy nie ,musimy byc w pracy.
Pogoda ładna czy brzydka musimy pracowac.
Ogrom nauki iPrzeciez zarobki w lotosie na produkcji to zadna tajemnica.
Około 4300 brutto na start co mozna wyczytac na stronie lotosu.
Ludzie zrozumcie ,ze osoby pracujące w takich warunkach nie mogą zarabiać mało.
Pracujemy na zmiany , swieta czy nie ,musimy byc w pracy.
Pogoda ładna czy brzydka musimy pracowac.
Ogrom nauki i wielka odpowiedzialnosc.
Aby moc samodzielnie pracowac na jakiejs instalacji musisz sie uczyc okolo rok czasu.
Rurociagow, procedur i instrukcji przybywa wraz z rozwojem calej rafinerii.
Na sterowniach setki telefonow dużo stresu i coraz wiecej obowiazkow.
To nie jest praca w sklepie (nie umniejszajac ludzią pracujacych w sklepach)
Ale jak tu sie coś stanie przy jakiejs awari to mogą ginąć ludzie. Przy najpowazniejszych awariach ryzyko jest wysokie dla pracownikow jak i dla Gdańska.
Czemu nie mozemy walczyc o swoje ? Jaki macie problem ?- 251 37
-
2022-02-02 22:17
Pogoda ładna czy brzydka musimy pracowac.
hehehe
- 0 0
-
2022-02-02 20:29
Pracowałem tam 30 lat. Zgadzam się z Tobą w 100% , ale za tą ludzią to do koszenia traw !
- 0 0
-
2022-02-02 16:14
Mi wujek załatwił tam robotę i dostaję 6500 netto. Ale idę pokrzyczeć bo potrzebuję 8500 netto
- 0 2
-
2022-02-01 13:04
Pogoda ładna czy brzydka musimy pracowac. (1)
No ja to pracuje tylko w brzydka pogodę, jak jest ładna to wiadomo plaża albo jeziorko xD
- 5 3
-
2022-02-01 16:11
mhm ja w sumie serio tak mam
pierwszy śnieg, pierwsze ciepełko albo tydzień letniego sztosu to robię sobie wolne albo semi-wolne :)
- 1 2
-
2022-02-01 10:33
(3)
Pełna zgoda. Byłem na praktykach w Lotosie i każda jedna osoba, z którą się zetknąłem była fachowcem w pełnym tego słowa znaczeniu. "Głupia" HR-ówa, której jedynym zadaniem jest dzwonienie i pisanie maili zarabia zapewne w Lotosie więcej niż wykwalifikowany specjalista, który pracuje na instalacji w strefie stałego zagrożenia wybuchem, w ciągłym hałasie. Protestujcie i nie dajcie się spławić, niech w końcu inżynierowie w tym kraju zaczną zarabiać godne pieniądze.
- 24 4
-
2022-02-01 18:00
zagrozenie to dopiero bedzie jak rosja (2)
wjedzie na ukraine i zapomni zatrzymac sie na polskiej granicy.... jak myslisz, w razie konfliktu co w pierwszej kolejnosci zostanie zbombardowane....
- 2 3
-
2022-02-02 08:36
Wiem, co dzieje się za wschodnią granicą, ale najazd na Polskę to sci-fi. Trochę lodu na gorącą głowę.
- 2 0
-
2022-02-02 04:20
Po co bombardowac? Z naszym wojskiem cała Polska zostałaby zajęta w 2-3 dni
- 3 1
-
2022-02-01 09:07
No i zarabiacie odpowiednio.
- 6 1
-
2022-01-31 21:27
Zgadzam się (1)
nie bez przyczyny takim aparatowym nie zostanie każdy, tu trzeba coś wiedzieć, znać fizykę, chemię, szybko się uczyć. Ale niestety pretensje w komentarzach piszą Ci, którzy nie przeszli testów na aparatowego (tak, bo jest ich sporo i naprawdę trudne), a bez testów nikt nie zatrudni, bo Zarząd boi się, że narazi ludzi i firmę na jakieś zagrożenie, więc o zatrudnianiu krewnych nie ma mowy.
- 24 6
-
2022-02-01 09:55
Krewni siedzą w ciepłych biurach
- 19 1
-
2022-01-31 17:35
w/w (2)
powinno być : ludziom pracującym w sklepach , a nie "ludzią pracujących w sklepach".
- 12 3
-
2022-01-31 20:00
tyle instrukcji sie naczytał, (1)
że na słownik zabrakło mu juz czasu ;)
- 5 19
-
2022-01-31 20:39
w/w
Odmiana rzeczowników i przymiotników była kiedyś już w programie podstawówki.
- 1 9
-
2022-01-31 18:41
Chyba nie macie pojecia jakie warunki stawia swiat na najbliższe 20 lat. (16)
Lotos nie ma srodkow na nowoczesne innowacje i samodzielna transformacje. Fuzja z Orlenem to najlepsze co mozna bylo zrobic. Dla przypomnienia to wszystkie wczesniejsze wladze chcialy zrobic fuzje ale nie mialy na to ani dobrego pomyslu ani szczerych checi i jaj do stworzenia silnej multienergetycznej spółki. Prawda jest taka, ze poprzednicy chcieli to sprzedac w calosci tak jak sprzedali GPEC.
- 69 172
-
2022-02-07 09:18
Chyba chory jestes
Jak sprzedaż lotosu to najlepsze co może być? Do końca mózg tobie covid zrzarł? Lotos się rozwijał przez tyle lat bez Orlenu i bardzo dobrze na tym wychodził poczytaj jakie wpływy w ostatnich lat miał lotos te pieniądze też szły do budżetu państwa teraz budżet będzie miał wpływy z Orlenu i dużo mniejsze niż wcześniej bo ponad połowa nowego
Jak sprzedaż lotosu to najlepsze co może być? Do końca mózg tobie covid zrzarł? Lotos się rozwijał przez tyle lat bez Orlenu i bardzo dobrze na tym wychodził poczytaj jakie wpływy w ostatnich lat miał lotos te pieniądze też szły do budżetu państwa teraz budżet będzie miał wpływy z Orlenu i dużo mniejsze niż wcześniej bo ponad połowa nowego lotosuczostanie sprzedana w tym ponad 400stacji bardzo dobrze prosperujących stacji w dobrych lokalizacjach w zamian dostaną ubocznych stacji na Słowacji ponad 200 to jest dopiero interes
- 0 0
-
2022-02-02 07:08
Co?
Ty tak na poważnie?
- 1 0
-
2022-02-01 18:33
Franek
Lotos to najnowocześniejsza rafineria
- 9 0
-
2022-02-01 17:34
Franek
Do lekarza idz gościu
- 1 2
-
2022-02-01 15:51
Ty masz w miejscu mózgu coś o bliżej nieokreślonej konsystencji, zatem i pomysły mierne - o ile w ogóle potrafisz myśleć ️
- 0 2
-
2022-02-01 12:45
Co za bzdury gościu bez pojęcia piszesz
- 4 2
-
2022-02-01 10:41
a co
towarzysz Horala Ci powiedział ?
- 13 2
-
2022-02-01 09:55
Przez działania rządu, który tak wspierasz to zaraz ty nie będziesz miał środków na samodzielny byt...
- 8 1
-
2022-01-31 20:27
Najnowocześniejsza rafineria w Europie rozprzedawana , ot cała prawda . (1)
Fuzja jak juz to powinna wyglądać łłączenie obu firm bez sprzedaży żadnej części ...
- 28 6
-
2022-02-01 09:57
Chyba łakomy kąsek
Skoro Saudi się zainteresowali
- 8 2
-
2022-01-31 18:48
A Ty skąd wiesz? (5)
Taki strateg to powinien publikować w światowej czołówce prasy, a nie na portalu miejskim....
- 27 11
-
2022-01-31 18:53
(4)
Mówia o tym w kazdych normalnych wiadomosciach i portalach :) Mówi o tym całą unia i świat., ale trzeba sie troche interesowac a nie trolowac na podrzędnym portalu w imie tuska. Co wiecej wlasnie teraz odwracamy sie realnie od rosji a dostawy bedziemy miec od Saudi Arabian Oil Company w ilości od 200 do 337 tys. baryłek dziennie.
- 15 16
-
2022-02-02 08:49
200 do 337tyś baryłek dziennie
I jak ty chcesz to obsłużyć i czym.
Port Północny choćby nawet chciał to nie przyjmie takiej ilości.
Ilość zawinięć statków szybko przekroczy normy portu.
Aby dojść do takiej ilości to trzeba by naprawdę wpompować olbrzymie ilości pieniędzy.- 1 0
-
2022-02-01 15:52
Masz wizje czy co?
- 1 2
-
2022-02-01 08:58
Czyli w TVP? (1)
Dotychczasowy rozwój Lotosu wskazuje na cos zupełnie innego niż tu przytaczasz. Nowoczesne instalacje wybudowane w przeciągu dekady i ten rozwój trwa nadal. Więc Ty przestań trollowac.
- 22 3
-
2022-02-03 10:48
Przecież przyszły król europy chciał sprzedać Lotos rosjanom . Co TWN nie informowało . Zamuliło i zapomnieli ? . Pomroczność jasna czy ciemna. Dziwne.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.