- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nie będzie wielkiej fuzji kablówek
Multimedia Polska wycofuje się z planów fuzji ze spółką Vectra. Powodem ma być to, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji. Zarząd oraz akcjonariusze Multimedia Polska postanowili o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji. Oznacza to, że nie udała się już druga próba sprzedaży MP. Wcześniej jej potencjalnym nabywcą miało być UPC Polska.
W sierpniu 2018 roku akcjonariusze większościowi Multimedia Polska podpisali wstępne porozumienie dotyczące możliwej sprzedaży 100 proc. akcji tej spółki na rzecz Vectry. W tym samym miesiącu Vectra wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie Multimedia Polska. UOKiK stwierdził, że potencjalna transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach i kontynuował postępowanie w sprawie fuzji. W międzyczasie akcjonariusze Multimedia Polska zmienili jednak zdanie.
Multimedia Polska nie chcą fuzji z Vectrą
- W nawiązaniu do informacji z dnia 28 sierpnia 2018 roku dotyczącej potencjalnego zbycia 100 proc. akcji Multimediów na rzecz Vectra informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji - czytamy w oświadczeniu spółki Multimedia Polska. - Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra - akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji.
To już druga, nieudana próba sprzedaży spółki. W październiku 2016 roku UPC Polska ogłosiła, że kupi 100 proc. akcji Multimedia Polska. Wartość transakcji była szacowana na 3 mld zł. Do transakcji jednak nie doszło m.in. z powodu długotrwałych negocjacji z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak poinformowało UPC spowodowało to, że transakcja przestała być dla firmy opłacalna.
Czołowi dostawcy telewizji w kraju
Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych. Na koniec 2017 roku spółka miała 752,7 tys. klientów, którym świadczyły 1,746 mln usług, czyli głównie telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii.
Z kolei Vectra to także jeden z największych w Polsce operatorów telewizji kablowej. Oferuje swoje usługi w 164 miastach i obecnie posiada około 815 tys. abonentów, czyli 17,71 proc. rynku, co daje jej trzecie miejsce pośród wszystkich operatorów kablowych w Polsce. Dla porównania UPC ma aż 1,4 mln klientów.
Miejsca
Opinie (70) 3 zablokowane
-
2018-11-10 05:12
Telewizjja (1)
Ja posiadam Maxnet jest najlepszy, miałam multimedia i UPC, to beznadzieja.
- 0 11
-
2018-11-11 20:32
Maxnet
Do tej pory był super, ale ostatnio w weekendy i wieczory bardzo często rozłącza :(
- 1 0
-
2018-11-10 07:13
Dwie gdyńskie firmy nie potrafiły się dogadać.
- 6 0
-
2018-11-10 07:54
kiedy Oiec Dyrektor uruchomi swoją kablówkę to odetchniemy (1)
bez tego plugastwa zagranicznego
- 7 6
-
2019-02-03 10:35
Oszołom
Trwam będziesz miał w 4 Komże,a co miesiąc abonament dla pana dyrektora
- 0 0
-
2018-11-10 08:03
Czas na takie transakcje minął
Dziś coraz bardziej liczy się telewizja i internet mobilne, dobre ceny za kabel minęły. Pewnie MM chciało górę pieniędzy jakby to był 2008r a dziś mamy inny rynek.
Mimo wszystko fuzja byłaby korzystna ale może MM musi się skurczyć do 500 tys abonentów by to zrozumieć.- 9 1
-
2018-11-10 08:11
Musicie mieć ch.. instalację (1)
U mnie UPC śmiga jak ta lala. Nowy blok nowa instalacja. Zero problemów.
- 6 5
-
2018-11-10 15:26
Gość
Dokładnie też mam UPC naprawdę wszystko dobrze chodzi int śmiga, serwis jak wzewe to może raz na rok i jak dzwoniłem o 22.00 to o 9.15 miałem technika pod drzwiami!!! Ja jestem zadowolony. A zachwile pojawi się Horizon 4(uhd).
- 0 0
-
2018-11-10 21:45
"nikomu nie pozwolimy pobić naszych cen"
to hasło jednej z sieci innej branży, której udowodniono zmowę cenową z kilkoma innymi sieciami w ich branży.. Co do kablówek, to tu raczej zmowy cenowej nie ma. Porównując MM z Orange, czy UPC , to właśnie Multimedia wygląda przyzwoicie cenowo. Pełen pakiet programów MAX + dekoder lub karta CI + i internet 120 Mb/s z wifi za 60 złotych miesięcznie plus 2 miesięce za 1 zł - tego nie uświadczysz u konkurencji. Co do awarii - owszem zdarzają się i w MM, ale sporadycznie i są usuwane nawet w weekend. Wadą MM jest to, że internet 120 Mb/s, to w 80% czasu korzystania dużo mniej - i nigdy więcej. W MM wszystko załatwiam telefonicznie! A w UPC obsługa do dziś, to jakiś Bangladesz biznesowy ( i to potencjalnego nowego klienta - więc obecnych klientów obsługują jeszcze gorzej, bo to standard w obecnych korporacjach).
- 3 1
-
2018-11-10 22:39
Byle Multimedia nie połączyły się ze złodziejską i chamską UPC
- 1 3
-
2018-11-11 10:40
A na zdjeciu..typowy chlop polski Janusz
- 2 2
-
2018-11-11 20:36
I bardzo dobrze dla klientów i dla miasta multimedia płaci podatki w dla Gdyni
- 3 0
-
2018-11-13 00:15
MM całkiem ok
od lat trzymam się MM...net wiadomo teoretyczna prędkość, a realna...2 światy jak u wszystkich
Ale awaryjność niemal zerowa w ciągu roku- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.