- 1 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (162 opinie)
- 2 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (222 opinie)
- 3 Regulowane ceny energii będą utrzymane (135 opinii)
- 4 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (121 opinii)
- 5 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (33 opinie)
- 6 Ursa już pod polską banderą (103 opinie)
Nietypowy ładunek w gdańskim porcie
Oryginalną operację przeładunkową przeprowadzono przy Nabrzeżu Przemysłowym gdańskiego portu. Na morskim pontonie "Viiru" (długość ponad 70 metrów, szerokość niemal 25 metrów) przywiezione zostały trzy ogromne stalowe zbiorniki dla Gdańskich Zakładów Nawozów Fosforowych.
- Dwa z nich, o pojemności 8 tys. m.sześc. każdy, miały aż 27 metrów średnicy i 15 metrów wysokości, a ważyły po 160 ton - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Trzeci, nieco mniejszy zbiornik, ważył 60 ton.
Przyholowany przez "Meteora" ponton miał także na pokładzie dwa specjalistyczne segmentowe zestawy samochodowe, umożliwiające załadunek i wyładunek w technologii Ro-Ro. Ponton zacumowano prostopadle do nabrzeża tak, by konstrukcje, posadowione przez hydrauliczne podnośniki na ciągnikach, mogły być zwiezione bezpośrednio na nabrzeże. Transport z Helsinek do Gdańska organizowała gdyńska firma spedycyjna Okmarit.
W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu. Morska Kaczka-Dziwaczka - czy hossa czy kryzys, Wspólna Kaczka towarzysko-biznesowa impreza firm gospodarki morskiej bije rekordy frekwencji...Dobre ale mało- gdańskie targi innowacji...Nowy stary port- kolejna unijna inwestycja w gdańskim porcie... Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.10 i sobotę o 17.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (23)
-
2010-10-22 10:44
o kurde, ale beka...
- 13 2
-
2010-10-22 11:23
(6)
kolejna inwestycja zrealizowana poza granicami Polski, z Helsinek (Finlandia) pewnie w Polsce można byłoby to zrobić
- 19 0
-
2010-10-22 12:17
Pewnie nie, skoro zamówiono je w Finlandii. (5)
Być może chodzi tu o gatunek stali? W każdym razie można sie założyć o to, że przy produkcji brali udział polscy spawacze:-0
- 8 1
-
2010-10-23 08:30
(4)
Gatunek stali? Czy ty masz pojęcie o czym piszesz? Zbiorniki wykonała finlandzka firma dlatego, że dała najlepszą ofertę. Polskie firmy dały zbyt wysoką wycenę i bardziej opłacało się zamówić u finów i przetransportować do PL. Wiem z pierwszej ręki bo pracuję w fosforach.
- 4 0
-
2010-10-23 11:30
Finlandzka? (2)
PO jakiemu to?
- 0 2
-
2010-10-23 11:43
(1)
a naPISz jak ma być...
- 0 1
-
2010-10-23 15:21
finska ;p
- 1 0
-
2010-10-23 11:50
PN-EN 10020:1996 - zapoznaj się, zamiast zarzucać mi nieznajomość sprawy:-)
Ta normalna klasyfikuje właśnie GATUNKI STALI.
- 0 0
-
2010-10-22 11:34
(4)
Tiry na tory!
Takie ładunki powinno przewozić się koleją!!!
Żądam tego stanowczo!- 11 20
-
2010-10-22 12:57
fantasta :) (1)
i ty byś ten ładunek umieścił na wagonie? Gratuluję jasności umysłu...
- 10 0
-
2010-10-22 14:03
No bo w pierwszej klasie mu chodziło
W drugiej są ciaśniejsze przedziały
- 9 0
-
2010-10-23 11:29
finlandzka?
- 0 0
-
2010-10-23 22:01
kolej
Pomyśl trochę jak zaczynasz pisać , chyba ze bezmózg.Średnica 27m.
- 1 0
-
2010-10-22 12:19
Nie, no rampa zjazdowa full profeska ;) (3)
Balastowanie barki, wysokość nabrzeża, rampa zjazdowa, te belki (!!!)... Normalnie widać, że "ktoś" przemyślał sprawę kompleksowo :)
- 9 3
-
2010-10-22 22:36
światowiec sie odezwał (2)
a myslisz znawco, ze w finlandii i innych krajach jak to sie robi? to samo rampa i pompowanie balastów. zresztą bara fińska, a nie nasza, wiec ich technologia zaladunku i wyladunku dla tych zbiornikow.
- 0 2
-
2010-10-25 09:12
No właśnie: (1)
Pompowanie balastów - tak, ale do momentu, aż poziom pokładu barki i nabrzeża będzie mniej-więcej jednakowy. Nikt nie sprawdził przed rejsem, że się nie da?
Rampa - OK, może być i kawał blachy, byle by był odpowiednio długi.
I mówisz, że zjeżdżanie takim ponadgabarytem 27 m szerokości i 160 ton po kantówkach to jest technologia powszechnie stosowana na świecie - ciekawe...
Jest napisane - transport organizował Okmarit. Organizował - rozumiem dostał zlecenie pt. "te walce z Finlandii do Fosforów" i: zafrachtował barkę, wybrał nabrzeże wyładunkowe, opracował technologię transportu i wyładunku (może i załadunku, ale to zależy od warunków umowy). Gdzie masz tu Finów?- 0 0
-
2010-10-25 09:29
wyładunek nadzorowali Finowie.
- 0 0
-
2010-10-22 14:08
a co Zarząd Portu
ma do przeładunków? zajmijcie się tym do czego zostaliście powołani
- 0 4
-
2010-10-22 23:35
W Polsce nie da rady !
SLD chce budowac tylko przedszkla i żłobki !
W Polsce nie ma miejsca na prywatny biusness !- 5 0
-
2010-10-23 17:06
Ciekawe jak to teraz dowiozą do Wiślinki (1)
160 tor na kołach - a co tam, niech nam niszczą drogi i tak są dziurawe...
- 2 3
-
2010-10-24 15:27
jakiej wislinki?
przeciez zaklady mieszcza sie wlasnie przy tym nabrzezu... w wislince jest tylko halda
- 0 1
-
2010-10-25 10:09
zbiorniki
za darmo dostali - a gdańskie firmy nie mają co robić - produkcję będą oddawać finom - a społeczeństwo polskie za to zapłaci
hbal- 0 0
-
2010-10-25 10:19
zbiorniki
znam gdańskie firmy przy kanale portowym które budują zbiorniki 50 000 m3,
80 000 m3 a nawet 100 000 m3 - ich na bezrobocie to kto płaci finowie- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.