• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie dowozowe pomiędzy GCT w Gdyni a Hamburgiem

VIK
7 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Gdynia Container Terminal należy do Hutchison Port Holding z Hong Kongu. Gdynia Container Terminal należy do Hutchison Port Holding z Hong Kongu.

X-Press Feeders dodał Gdynia Container Terminal do swojego cotygodniowego serwisu GPX, który łączy porty w rotacji: Hamburg - Gdynia - Gdańsk - Hamburg. Połączenie obsługiwane jest przez statek mv X-Press Mulhacen o pojemności 809 TEU.



- Nawiązanie współpracy pomiędzy X-Press Feeders a GCT znacznie wzmocni różnorodność i dostępność połączeń morskich dla klientów terminalu. Pierwszym armatorem korzystającym z nowego połączenia został Ocean Network Express - podano w komunikacie.
Według ranking Alphaliner'a X-Press Feeders plasuje się na 18 miejscu wśród morskich przewoźników kontenerowych pod względem łącznej zdolności przewozowej kontenerów. W 2018 roku jego statki przewiozły 5,6 mln TEU.

Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże



GCT, czyli Gdynia Container Terminal, należy do Hutchison Port Holdings z Hong Kongu. Terminal rozpoczął działalność przeładunkową kontenerów w marcu 2006 roku. GCT obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi Europy Zachodniej. Zlokalizowany jest przy nabrzeżu BułgarskimMapka w Porcie Gdynia na terenie o łącznej powierzchni 19,6 ha z dostępem do 812 m nabrzeża. GCT posiada prawo wieczystego użytkowania gruntów do grudnia 2089 r.

Gospodarka morska w Trójmieście



Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat przedsiębiorstwo rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
VIK

Miejsca

Opinie (17) 1 zablokowana

  • 809 TEU :D uuaaauuuuu

    • 18 8

  • Czy będzie wykorzystany tunel XT-UOIX z Upstantem typu VX na Wenus w trybie IOIO ? (1)

    • 6 6

    • nie, w trybie FIFO

      • 3 1

  • Większe kolejki dla ciężarówek,więcej kopania kontenerów dla operatora nie miłosierna ciasnota na tym terminaliku ,zero BHP ogólnie prywata rodem z Kaszub .Czy im to potrzebne

    • 23 3

  • To jeszcze takie mikrusy z kontenerami plywaja? (3)

    • 13 9

    • patrz, wielki się znalazł

      Są więksi od ciebie...

      • 3 1

    • No tak lepiej aby jakiś gigant pływał nie patrząc na opłacalność

      • 0 0

    • nie sztuka się narobić,

      sztuka jest zarobić...

      • 0 0

  • A mają...

    pińcet TEU?:D

    A tak serio to to, że armator dodaje port do swojej sieci to jest taki news? Przecież przy obecnych wahaniach na rynku to rotacje statków zmieniają się z tygodnia na tydzień zwłaszcza na połączeniach wewnątrz europy.

    • 9 1

  • Po co nam takie połączenie skoro budują przekop

    Port w Elblągu będzie większy od takiego tam Hamburga
    Nie będą nam tu niemce pływać

    • 15 8

  • Sezon ogórkowy w pełni

    .

    • 3 1

  • (1)

    Tu niema się z czego cieszyć.
    Jeżeli mały feederek będzie zabierał 800 kontenerów do Hamburga, to znaczy że któryś z dużych kontenerowców, zakończy kółko w tym porcie.
    Rachunek jest prosty; duży statek, duże opłaty natomiast mały kapeć małe wpływy.

    • 13 2

    • to się liniowo

      nie skaluje...

      • 0 0

  • Z czym do ludzi....?

    • 4 0

  • Po co nam to wszystko. Trzaskowki mówi że to gigantomania. Nie stać nas. (2)

    Lepiej Niemcom i Rosji zapłacić i od nich kupować. I lepiej wydać na imigrantów z Syrii, bo Włosi już mają wystarczająco z Afryki. Trzaskowski z Tuskiem nam tu do Trójmiasta wyślą gratisowo kilka tysięcy Syryjczyków na integrację i bombową naukę prawności politycznej.

    • 11 17

    • (1)

      Pisowcu pochwal się ilu imigrantów przyjął twój rząd (ilość znajdziesz na oficjalnych stronach) już nie wspomnę o banderowcach może dadzą nam naukę jak posługiwać się siekiera. A co do kupowania od Rosji to PiS ma w tym piękne doswiadczenie już nie wspomnę o kupowaniu od największego i najwspanialszego przyjaciela (USA) gdzie nawet offsetu nie dostali XD PiS i PO robią ten sam rodzaj biznesu czyli taki który opłaca sie wszystkim tylko nie nam jako krajowi

      • 6 3

      • nie napinaj się bo ci żyłka pęknie

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane