- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Spółka Lakeway Link zapowiedziała uruchomienie od kwietnia tego roku nowego połączenia morskiego między Polską a Szwecją służące do transportu ładunków. W tym celu zakupiono już nowy statek.
Nowe połączenie ma zoptymalizować i poprawić transport pomiędzy Polską i Szwecją. Na całej trasie z Gdyni do Södertälje i docelowo do Västerås przez jezioro Melar jednostki typu ro-ro będą transportować wszystko, co można przewieźć naczepą, w tym wielkogabarytowe i ciężkie ładunki.
- Transport będzie odbywał się w znacznie bardziej zrównoważony, bezpieczniejszy i szybszy sposób. Wszystko to będzie możliwe bez konieczności udziału kierowców i ciężarówek na odcinku morskim oraz bez wpływu na ciągłość transportu drogowego - poinformowała firma Lakeway Link.
Na początek planowane są trzy lub cztery zawinięcia w tygodniu między Gdynią a Södertälje. Firma zamierza rozszerzyć swoje usługi o dodatkowy ruch do Västerås do 2026 r. po przebudowie śluz w Södertälje. Podróż między miejscami docelowymi zajmie ok. 30 godzin.
- Z dużymi ambicjami wprowadzamy tę nową usługę na rynek, umożliwiając nie tylko efektywny transport, ale także redukując wpływ na środowisko poprzez wykorzystanie dróg wodnych - powiedział Fredrik Hermansson, dyrektor generalny Lakeway Link.
Na tej trasie będzie pływać jednostka ro-ro kupiona od firmy FRS, czyli Miramar Express. Statek, którego nazwa zostanie przemianowana na Lakeway Express, został zbudowany w 1999 r.. Jednostka ma całkowitą długość 153,5 m i ładowność 1624 m pasa ruchu lub ok. 110 przyczep.
Spółka Lakeway Link to nowy podmiot na rynku. Firma powstała w 2023 r. i jest w równej części własnością firm Wallenius (norwesko-szwedzka firma żeglugowa) oraz Greencarrier (firma logistyczna).
Miejsca
Opinie (67) 2 zablokowane
-
2024-02-02 14:56
Sadajek bez jajek (2)
Tam ucieknie?, Ziobro Holandia, Obajtek??, a Sadajek ??, ps. pozwy w drodze :)
- 5 7
-
2024-02-02 16:22
Ty niedlugo tez uciekniesz na Los Szparagos :-))))) (1)
- 4 2
-
2024-02-02 18:51
Ty już jesteś na Los Szparagos od 8 lat:-))))
- 0 3
-
2024-02-02 15:14
Gdzie Estonia
na tej mapie?!
- 5 5
-
2024-02-02 16:00
Czy jest możliwość skorzystania z tego połączenia w charakterze turysty? (3)
czy absolutnie nie
Natomiast jeśli tak, to jest znana cena?- 4 4
-
2024-02-03 06:38
(2)
Tak w kontenerze
- 7 3
-
2024-02-03 15:25
(1)
W kontenerze to nie turysta, tylko lekarz, albo inżynier ;)
- 5 0
-
2024-02-03 19:56
Kiedys Pol aczek... nie pamięta się?
- 0 2
-
2024-02-02 16:45
Niby nowy , ale ma juz 25 lat wiec to juz wrak !! (1)
A polskich promów brak . Wałęsa wykończył Polska zegluge . Ma w nagrodę nazwę lotnika w Gdansku.
- 4 11
-
2024-02-02 19:35
Pinokio 8 lat buduje... nie liczac tego zo powstal dla PZB, podczas nacjonalistycznych rzadow kacapa, we Wloszech.
- 5 2
-
2024-02-02 17:18
Szkoda, że nie ma promu z Gdańska np. do Tallina (1)
- 4 2
-
2024-02-02 19:33
Ale są do Elbląga przez Kaczy rów
A nie moment...
- 4 2
-
2024-02-02 22:15
Z jakiego nabrzeża będą pływać ? (1)
Nowy terminal ? Czy może tak jak Funnlines
- 2 0
-
2024-02-02 23:38
Nabrzeże
Też chciałabym wiedzieć ale myślę że tam gdzie Finnlines
- 1 0
-
2024-02-03 12:37
Ktoś może wytłumaczyć co to takiego "zrównoważony sposób" ?
Wszystko ostatnio jest "zrównoważone" co równa się np. zamykaniu kopalń, hut, odlewni, zakładów produkujących silniki, niedługo zakazie hodowli trzody i bydła, lotów samolotem ( oprócz premiera Tuska w czwartki do domu) itd.
- 5 0
-
2024-02-05 10:01
Ciekawe jak długo wytrzymają?
Życzę im powodzenia! Jeżeli wchodzą na rynek bez wcześniej podpisanych kontraktów na industrial cargo i chcą akwirować "naczepy" na rynku, to będą mieli ciężko. Oczywiście, jak zgaduję, wszyscy potencjalni przewoźnicy "wyrazili zainteresowanie", ale to nie ma absolutnie żadnego znaczenia. 1624 lane meters to całkiem spory statek, ale Ro-ro ma tylko 12 miejsc dla kierowców i na tej linii to kiepskie rozwiązanie. Ro-pax byłby zdecydowanie lepszy. Ponadto, codzienne wyjście to podstawa, co z 1 statkiem jest niemożliwe. Rolling schedule to byłby gwóźdź do trumny serwisu. Trzymam kciuki!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.