• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie oceaniczne w Baltic Hub. Z Korei Południowej do Gdańska

Wioletta Kakowska-Mehring
3 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (168)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Francuski armator konterenowy CMA CGM otwiera nowy bezpośredni kontenerowy serwis oceaniczny. Port Gdańsk uzyska bezpośrednie połączenie z Busan, największym portem kontenerowym Korei Południowej i 6. największym na świecie. Pierwsze zawinięcie do terminalu Baltic Hub już 15 sierpnia. Od października statki w ramach serwisu FAL1, będą zwijały do Gdańska regularnie w cyklu cotygodniowym.



CMA CGM to jeden z największych armatorów kontenerowych. Serwis French Asia Line 1, czyi FAL1, będzie obsługiwał porty: Gdańsk - Wilhelmshaven - Rotterdam - Algeciras - Port Klang - Busan - Ningbo - Shanghai - Yantian - Singapur -  Tanger - Dunkierka - Le Havre I Hamburg.

Ares i Mars prosto z Wietnamu. WUŻ ma nowe holowniki Ares i Mars prosto z Wietnamu. WUŻ ma nowe holowniki

Jednostką otwierającą nowe połączenie będzie kontenerowiec CMA CGM Zhenge He pływający pod banderą maltańską. Jego długość to 399 m, zaś szerokość 54 m. Następne zawinięcie jest planowane na 12 września. Wówczas do Baltic Hub przypłynie jednostka o nazwie CMA CGM Concarde pod banderą francuską o długości 400 m i szerokości 62 m. Od października, statki w ramach serwisu będą zwijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.


- Czas transportu kontenerów z Busan do Gdańska armator określił na 54  dni. Busan to już drugi port koreański po Porcie Ulsan, mający połączenie z Portem Gdańsk. Armator będzie także oferował rozszerzenie usługi transportu intermodalnego z  Gdańska do kilkunastu miejscowości w Polsce oraz krajów Europy Centralnej i Wschodniej - mówi Tomasz Braun, pełnomocnik zarządu ds. relacji międzynarodowych Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Gdynia w sieci nowych połączeń Gdynia w sieci nowych połączeń

Otwarcie kolejnego serwisu oceanicznego jest m.in. efektem działań Portu Gdańsk w Korei Pd. w ramach "Business Mixera 2023", międzynarodowej konferencji zorganizowanej pod koniec kwietnia br. w Seulu przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Spotkania między polskimi i koreańskimi przedsiębiorstwami i wizyta studyjna w Porcie Busan były świetną okazją do budowania, czy zacieśniania relacji biznesowych.
 
Korea Południowa jest dziś wiodącym inwestorem zagranicznym w Polsce. Działa tu blisko 550 przedsiębiorstw z kapitałem koreańskim, a to stawia Republikę Korei na drugim miejscu, po USA, wśród największych pozaeuropejskich inwestorów.


- Inwestycje koreańskie w Polsce, a także coraz większa aktywność polskich przedsiębiorców w Korei, wymuszają na rynku żeglugowym otwieranie kolejnych połączeń do Portu Gdańsk. Dzięki temu z usług naszego portu korzysta coraz więcej klientów nie tylko z Polski, lecz także Czech, Słowacji, Węgier czy Ukrainy - dodaje Tomasz Braun.

Miejsca

Opinie (168) ponad 20 zablokowanych

  • Pytam się po co ? Bez problemu kontenery mogłyby płynąc do Hamburga. (6)

    • 3 8

    • I płyną! I do Rotterdamu, Antwerpii

      • 2 0

    • Mogły by też do Radomia i Elbląga

      Caryca Suski

      • 1 2

    • Bo jesteśmy tanią siłą roboczą

      • 1 2

    • No to prawda (1)

      do największych portów w Europie należą obiekty znajdujące się w miastach Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Bremerhaven i Algeciras.

      Prawak Janusz

      • 1 1

      • Nie prawda, bo Radom nr. 1 Elbląg nr.2

        TVP

        • 1 2

    • Natręctwa daje się wyleczyć podobno.

      • 0 0

  • Korea Płd. dostała od nas 70 mld zł zobowiązania za czołgi, to i statek wyśle od czasu do czasu do nas

    • 3 7

  • A czołgi na Ukrainę znówu stoją (3)

    • 4 6

    • Gdzie?

      • 2 0

    • W Gdyni joo

      • 2 1

    • To pewnie w ramach pisdyplomacji

      I panicznego pozyskiwania sympatii konfederastów ( głosów )

      • 1 0

  • Czy do ofiar, propagandy sukcesu partii, dotarło

    Że to lewacki Francuzki armator?

    • 1 4

  • Wiele francuskich firm wspiera morderców i gwałcicieli putola. Powinni mieć ban i tyle. (1)

    • 1 2

    • A co z przyjacielem putina i kaczyszenko, Orbanem?

      • 0 0

  • (1)

    Puszek coraz więcej, a slotów na gwiazd do portu nie przybywa... Taka polityka.

    • 0 1

    • wjazd miało być.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane