• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe statki w portfelu zamówień Nauty

VIK
21 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym.

Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych statków do połowu ryb. Obie jednostki zostaną zbudowane na zamówienie duńskiego klienta - Karstensens Skibsvaerft AS.

 

Zakontraktowane jednostki to trawlery pelagiczne Torland (B-447) i Tor-ön (B-448). Oba statki będą miały po 49,95 m długości i 13,2 m szerokości. Finalnym odbiorcą trawlerów będzie szwedzki armator - firma Torönland. Statki będą operowały głównie na Bałtyku i Morzu Północnym, łowiąc gatunki takie jak makrele, śledzie i szproty.

Czytaj też: Zmiany w zarządzie stoczni Nauta. Sławomir Latos odwołany

Stocznia Nauta współpracuje z Karstensens Skibsvaerft AS od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku. Dotychczas klient zamówił 19 statków, z których 13 zostało już zwodowanych. Dzięki pozyskanym właśnie kontraktom w portfelu zamówień Zakładu Nowych Budów znajduje się obecnie 12 statków, w tym dwie jednostki budowane pod klucz.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 5 zablokowanych

  • nowe statki (1)

    polskie rybołówstwo rozpieprzone a duńczycy budują flotę.

    • 9 2

    • może są inaczej lepiej

      traktowani w U.E.U nas tylko limity połowowe ,kutry poprzerabiane na łodzie rybackie dla turystów do połowów dorszy.A Duńczycy mogą łowić ile dusza zapragnie,widać po kutrach.Taka sprawiedliwość .

      • 2 1

  • Przemysł okrętowy na całym swiecie przynosi straty, wystarczy poczytać prasę światową. (3)

    Są jednak nisze, gdzie są zyski - np budowa promów.
    Przy okazji - jak tam sie ma projekt promu Batory, chłopaczki z MARSA z Warszawy? Nauczyliście się już gdzie jest dziób, a gdzie jest rufa?

    • 21 2

    • Na razie wiedzą tylko gdzie leży stępka ( chyba już na złomowcu )

      • 12 0

    • już jest zbudowany

      model dla niewidomych.

      • 4 0

    • Niedługo Kaczor przejrzy na oczy i bedzie sie działo. Każda ściema jest skuteczna tylko do czasu.

      • 2 1

  • Kolejne statki kolejne straty

    Nauta traci na wszystkim.Na remontach, na budowie nowych jednostek , na wyposażeniu itp, itd.
    Ludzie zarządzający tym tworem gospodarczym podajcie się do dymisji. Zacznijcie płacić zaległości wobec dostawców i podwykonawców. W przeciwnym razie już nic nie wyremontujecie i nie wybudujecie. Po prostu nie będzie kim. Kiedy będziecie płacić ? Na chwilę obecną jesteście zwykłymi złodziejami !!!!!!!!

    • 25 0

  • (1)

    To jest dziwne zjawisko zalegajom podwykonawcom a oni mimo tego spadają dalej te sekcję i calom resztę.Tak na marginesie BHP tam nie istnieje.

    • 7 1

    • Jak spawasz blachy na tym samym poziomie jak piszesz to sukcesów stoczni nie wróżę .

      • 4 3

  • Fajnie że jeszcze coś się buduje, zwłaszcza, że coś to pływa. Z drugiej strony ogromna posucha, kryzys na światowym rynku okrętowym powoduje, że podniecamy się zwykłymi kutrami, po prostu kruszynkami. O key - mają zbiorniki RSW na rybę.
    To z kolei jest znakiem, że polskie rybołówstwo ledwo dycha, a Duńczycy, Szwedzi łowią rybki i inne wodne stworzonka bez przeszkód
    Obietnice rządu nie zmienią światowej gospodarki morskiej i jeżeli ta nie ruszy, to stocznie będą się zabijały o jakikolwiek kontrakt.
    Na szczęście, ze względu na zmniejszoną produkcję, stocznie z centrów miast są przenoszone w obszary przemysłowe, a obszary po-stoczniowe zostają zabudowane. W chwili obecnej branża budowa mieszkań jest dużo większa niż branża okrętowa , ale tak to wygląda w EU
    Optymistycznie kończąc - cieszmy się z tego co mamy, w końcu wygraliśmy ze stoczniami bałtyckimi

    • 2 1

  • Ciemny lud

    Ciemny lud jedynie co zarejestruje to fakt, że Nauta i tym podobne państwowe twory istnieją i działają. Ale to, że ten ciemny lud dokłada do tego, i że w spółkach są prezesi z zawodu, to tego już rząd im nie mówi. To wszystko ma podłoże polityczne.

    • 12 0

  • (3)

    A ile płacą w naucie elektryką ? Ktoś coś wie?

    • 1 1

    • (1)

      Zapomniałem dodać, że z 10 letnim stażem. :)

      • 0 1

      • staszem?

        nic nie płącą

        • 2 0

    • Elektryką pewnie nic....

      • 3 0

  • Za niedługo będzie palenie opon....

    NAUTA tonie i widać to z daleka. Za chwilę będziemy znowu "ratować polskie stocznie" albo dopłacać z innej - też państwowej - produkcji. Ale ciemny lud chce wierzyć, że tak można...
    Ludzie jednak mają krótką pamięć!

    • 10 0

  • A Gdzie Gdańska??? (1)

    Nie będzie budyń sprzedawał nam stoczni!!!
    po wyborach pod sąd i będzie zwracał! Nie dajcie sie ogłupić !
    Polska stocznia mogła by być Najprężniej działającą stocznia w tej części świata!
    Ludzie by Potężne pieniądze zarabiali!!

    • 0 5

    • Mogła by być

      Ale nie przekonasz wielbicieli budynia - przekupił już ich obietnicą darmowych dojazdów do szkoły w wakacje.....i stwierdzeniem, że do końca życia chciał by służyć Gdańszczanom - czytaj siedzieć na stołku prezydenta.....

      • 2 1

  • Niby nie ma ryb na Bałtyku

    A Szwedzi zamawiają 19 statków do połowu gatunków, których podobno nie ma w Bałtyku.
    A Dalmor padł. Innym się opłaca, a nam jak zwykle sugerują, żeby likwidować flotę.

    Pozdrawiam Ł.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane