- 1 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (71 opinii)
- 2 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (28 opinii)
- 3 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (244 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (244 opinie)
- 5 Ursa już pod polską banderą (103 opinie)
- 6 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (120 opinii)
Nowoczesny "Kraken" we flocie gdańskiej spółki PRCiP
Najnowocześniejsza pogłębiarka w Polsce trafiła oficjalnie w ręce armatora, którym jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych z Gdańska. Jednostkę zbudowała Gdańska Stocznia Remontowa.
Pogłębiarka o nazwie "Kraken" ma długość 35 m, szerokość - 14 m, wysokość boczną - 2,75 m i zanurzenie - 1,38 m. Jej załoga liczy 6 osób. Może ona wykonywać prace na głębokości od 2,5 do 15 metrów od linii wodnej. "Kraken" jest wyposażony w nowoczesną koparkę niemieckiej firmy Liebherr. Jednostka ma też system trzech opuszczanych nóg, które pozwalają na jej wsparcie o dno i stabilizację podczas pracy.
- Od wielu lat nosiliśmy się z zamiarem zakupu nowej pogłębiarki. Początkowo miała być to jednostka "z drugiej ręki". Jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się na współpracę z Gdańską Stocznią Remontową - mówi Zbigniew Barański, prezes PRCiP. - Efektem jest pogłębiarka "Kraken", która z pewnością jest najnowocześniejszą jednostką tego typu w naszym kraju. Teraz "Kraken" popłynie do Szczecina, gdzie PRCiP wykonuje prace na Kanale Piastowskim, na torze wodnym Świnoujście - Szczecin.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych powstało 20 kwietnia 1947 roku na mocy zarządzenia Ministra Żeglugi jako przedsiębiorstwo państwowe powołane do odbudowy infrastruktury portowej zniszczonej podczas II Wojny Światowej. W lutym 1991 r. decyzją Ministra Skarbu Państwa przekształcono je w Jednoosobową Spółkę Skarbu Państwa. Proces prywatyzacji został zakończony w marcu 1999. W jego wyniku większość udziałów spółki sprzedano krajowemu inwestorowi prywatnemu.
PRCiP jest największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce. Prowadzi prace nie tylko na rynku lokalnym, ale także poza granicami kraju. W chwili obecnej oprócz prac w Szczecinie - Świnoujściu , PRCiP jest zaangażowany w przebudowę szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie.
Miejsca
Opinie (23) 3 zablokowane
-
2013-03-28 21:12
Polska bandera
Smutne jest to, ze jedyne jednostki z polska bandera to tylko te nieliczne, ktore obsluguja polskie porty - holowniki, poglebiarki, dzwigi i okrety marynarki. Zamiast czerpac korzysci z dostepu do morza i zarabiac na tym pieniadze, to w naszym kraju jak zwykle wszystko na odwrot.
- 1 0
-
2013-08-18 22:26
pływający nieudacznik
spędza więcej czasu na naprawach jak w eksploatacji. Socjal lekka masakra. technicznie do bani. Czemu debil który to projektował nie skonsultował tego z pracownikami? pale się gną. Koparka za nisko. szalandy robią dziury w burtach. kaparkowy jedynie zadowolony jak siedzi w kabinie koparki. Panie prezes ile dostałeś w łapę żeby nasza stocznia to spieprzyła?
- 1 0
-
2015-03-01 22:06
stare i nowe (1)
A ja pamiętam starą Wendę, starą Odrę. Lucyfera,Rozgwiazdę ,Stułbię ,Świdraka i Inż Bukowskiego.hol.Jan,Józek , Benek Adam Anatol,Robert i Grzegorz , mot. Alinka ,Anusia Arletka i hyd. Sławka ,stare szalandy denne i klapówy i te nowe szalandy 101,103 107 109 111. I sporo pamiętam.Zapomniałem a jeszcze Kraba i Mamuta.
- 1 0
-
2022-02-02 20:54
MATWA
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.